• 1
  • 2
2012-09-06, 11:17
Medlem
Rotbloss avatar
Hejsan.
I mars blev jag oprovocerat påhoppad av 3 ynglingar, hade en rättegång för några dagar sen. Bara en av dom dök upp på rättegången då dom andra hade rymt från ungdomsfängelse. Hur som blev denne som dök upp dömd för misshandeln och ska betala ett skadestånd till mig på 5000kr. Han har säkerligen inga pengar att betala så hur kommer allt gå till? Betalar brottsoffer fonden ut pengarna? Kan jag få ut någon annan ersättning från t.ex försäkringskassan?
Citera
2012-09-06, 11:26
Medlem
gambiafarfars avatar
Kronofogden betalar väl ut pengarna till dig och lägger en skuld hos ynglingarna. Gällande annan ersättning vet jag inte.
Citera
2012-09-06, 11:26
Medlem
Aimberts avatar
Du får gå via kronofogden om han inte betalar. För ärr, inkomstbortfall och liknande kan du få ersättning "som vanligt" av t.ex. försäkringsbolaget.
Citera
2012-09-06, 11:27
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar
Kronofogden betalar väl ut pengarna till dig och lägger en skuld hos ynglingarna. Gällande annan ersättning vet jag inte.

Nej, kronofogden betalar bara ut pengar de har drivit in från GM.
Citera
2012-09-06, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar

Tre "ynglingar", 15år?
Relaterat till skadans storlek borde det vara Ts.
Citera
2012-09-06, 13:05
Medlem
GeneticHerbss avatar
Förstör pojkarnas liv mer bara, kör hårt! - Ta det som en man och gå vidare.

Förövrigt så tror jag att du kan begära ut pengarna på din hemförsäkring beroende på vad den täcker annars kan det väl gå till ett år innan du får pengarna och sedan kommer du få samma belopp från kronofogden plus ränta om jag minns rätt.
Citera
2012-09-06, 13:39
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneticHerbs
Förstör pojkarnas liv mer bara, kör hårt! - Ta det som en man och gå vidare.
Förövrigt så tror jag att du kan begära ut pengarna på din hemförsäkring beroende på vad den täcker annars kan det väl gå till ett år innan du får pengarna och sedan kommer du få samma belopp från kronofogden plus ränta om jag minns rätt.

Vad är det där för djävla trams?

Dom små idioterna SKA ha all skit dom kan få om dom är så korkade att de går runt och slår ner folk.

Förmodligen var dom berikare också så det enda straff dom får i övrigt är ju en gruppkram av en batikhäxa på socialtjänsten och ett "ajabajja" sen släpps dom ut för att kunna upprepa sina brott.

Små yngel som bryter mot lagen ska faan ha hårdare straff så det iaf finns en liiten chans att dom blir avskräckta från att begå fler brott.
Citera
2012-09-06, 14:57
Medlem
GeneticHerbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Vad är det där för djävla trams?

Dom små idioterna SKA ha all skit dom kan få om dom är så korkade att de går runt och slår ner folk.

Förmodligen var dom berikare också så det enda straff dom får i övrigt är ju en gruppkram av en batikhäxa på socialtjänsten och ett "ajabajja" sen släpps dom ut för att kunna upprepa sina brott.

Små yngel som bryter mot lagen ska faan ha hårdare straff så det iaf finns en liiten chans att dom blir avskräckta från att begå fler brott.

Jag tror att det räcker att dom sitter på en p12a istället.
Har du någonsin gjort det?
Jag sitter inte och försvarar dom här pojkarna men jag vet själv hur det är att råka ut för såna här ekonomiska problem med kronofogden och det finns inget bättre sätt än detta att förstöra någons liv på.
Senast redigerad av GeneticHerbs 2012-09-06 kl. 14:58. Anledning: Tillägg av text.
Citera
2012-09-06, 15:06
Medlem
Rotbloss avatar
Dom va mellan 15 och 17
Citera
2012-09-06, 15:08
Medlem
Codens avatar
Citat:
Jag tror att det räcker att dom sitter på en p12a istället.
Har du någonsin gjort det?
Jag sitter inte och försvarar dom här pojkarna men jag vet själv hur det är att råka ut för såna här ekonomiska problem med kronofogden och det finns inget bättre sätt än detta att förstöra någons liv på.

Exakt och det är precis vad små horungar som misshandlar folk ska ha

Don't do the crime... osv.
Citera
2012-09-06, 16:11
Medlem
GeneticHerbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Exakt och det är precis vad små horungar som misshandlar folk ska ha

Don't do the crime... osv.

Don't do the crime if you can't do the time. Det har ingenting med pengar att göra.
Jag kan ha förståelse för att den 17 årige döms till skadestånd men 15 åring borde få spendera en längre tid på p12a.
Och varför kallar du dom horungar? Dom är människor precis som vi alla andra och jag tvekar på att deras föräldrar har horat.
Senast redigerad av GeneticHerbs 2012-09-06 kl. 16:16. Anledning: Tillägg av text.
Citera
2012-09-06, 16:59
Medlem
Codens avatar
Citat:
Don't do the crime if you can't do the time. Det har ingenting med pengar att göra.
Jag kan ha förståelse för att den 17 årige döms till skadestånd men 15 åring borde få spendera en längre tid på p12a.
Och varför kallar du dom horungar? Dom är människor precis som vi alla andra och jag tvekar på att deras föräldrar har horat.

OK jag fattar att du och jag har olika inställningar till hur brottlingar ska behandlas...förmodligen för att du själv varit(är?) en.

Helt ok iofs :-)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in