Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-27, 13:33
  #889
Medlem
Förresten, vi har ju ingen koll hur och vad de kan göra. Kanske har de 60 pers som jobbar med 3d modeller och det som hör till osv och bara 3 som fixar buggar, en enda mapdesigner osv. Klart inte exakt så, men kan förklara varför så mkt sker på en front medan andra står stilla. Kanske inte finns jämnt fördelad kompetens i alla områden inom devteamet.
Citera
2020-07-05, 20:39
  #890
Medlem
Baisers avatar
Har hört att de har varit och 3D scannat PBV302 och Strv 104 på Arsenalen.
Citera
2020-11-23, 08:47
  #891
Medlem
Har varit tyst i tråden länge nu.

Jag gillar fortfarande spelet, med sina brister.

Tycker senaste uppdateringen var riktigt bra, med bättre grafik, vagnslik som blir kvar, och bättre ljussättning.

Nya A6:an och 122B blir ett bra tillskott för oss som kör de nationerna, speciellt som de är i samma prisklass som motsvarande ryska och amerikanska vagnar.

Men några nya kartor hade varit önskvärt...
Citera
2021-03-10, 08:00
  #892
Medlem
Kommer ut en ny patch idag, kallad IXWA Strike. Huvudsakligen sydafrikanska fordon som läggs till som ett sidoträd i det brittiska trädet. Det sträcker sig från rank I och uppåt med flera sydafrikanska modifierade "kopior" av AML-90 och Centurion samt flera egna som Ratel-90, Ratel-20 med MILAN, Ratel Z3 Ingwe ATGM, samt lite annat.

Sedan kommer som vanligt lite egna fordon och flygplan för några av de andra träden. Bl.a. Frankrike får en modernare variant av Mirage III, E varianten samt en ny lätt stridsvagn MARS-15 som ser ut som någon uppgraderad variant av AMX-13. Vidare får USA F-8 Crusader och Maverick missiler medan Sovjet får Su-17 M2 med sina swing wings. Kina/Taiwan får en amerikansk F-5A Freedom Fighter och Sverige ett nytt Fokker D.XXI premiumplan som Finland övervägde att använda med grövre beväpning. USA får även en modernare Bradley, M3A3 medan Tyskland får en österrikisk JaPz. KA2, en slags österrikisk variant av AMX-13, men med en 105 mm kanon. Även Frankrike får den österrikiska vagnen medan Italien får tre tyska 2:a världskrigsvagnar i italienskt kamo som de ursprungligen skulle ha fått om inte Mussolinis regim hade störtats. Sverige får även en prototypvariant av Ikv 91 med en 105 mm kanon.

Det finns lite fler småsaker, men F-5, Mavericks, F-8 och Su-17 M2 verkar vara de grejer som de flesta går igång på. I och med swing wing Su-17 öppnar det upp för kommande plan som Mig-23, F-14, Su-24, F-111 och Tornado längre fram i kommande uppdateringar.
Citera
2021-08-24, 23:15
  #893
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=jDwOcjneSAM
Ny teaser visar att Viggen är på väg.


Hoppas eu servrarna är i bättre skick nu, så mycket packet loss senast jag flög.

Och...

Bättre br separation på topp rank, liksom vad fan gör supersnabba mig 21s på 9.3 där de kan gå upp mot gamla 50tals f86 Sabres osv, subsonic utan aam eller flares... De tar sin tid att balansera den nyare eran av jetplan... Max br borde ligga på 13.0 vid det här laget för att ge lite utrymme åt de äldre planen.


Samt Grindvägen med 400.000 rp per jetplan är något seg med, hoppas vi får en premium version av Viggen så man slipper nöta i två månader. Eller att de sänker kraven till max 99k rp efter rank 5.
__________________
Senast redigerad av .Void 2021-08-24 kl. 23:18.
Citera
2021-12-08, 09:03
  #894
Medlem
Flurps avatar
Ursäkta Noob frågorna, men jag har precis laddat ned spelet å kört en kväll, kul spel för en småbarnsförälder som bara hinner spela en stund där och där.

Fattar inte riktigt det här med research-delen. Är det helt sonika så att man väljer vilket fordon man vill ha sen och så får man poäng efter var match tills research baren är fylld och man får den?
Citera
2023-06-19, 19:24
  #895
Medlem
volvo 240s avatar
WT sponsrar ju massor med youtube-videor med mera. Detta görs ju av många rätt usla företag såsom Kamikoto och Established Titles.

Är detta ett bra realistiskt krigspel eller är det pay to win
?

Jag är altid skeptisk till spel där man kan köpa guldammunition etc som i World of tTanks...

Ok att köpa olika camoulagemönster och liknande till sina enheter men sånt som opåverkar gameplayet flörstlr ju rejält.

Är det så tyst i tråden för att det blivit pay 2 win eller?
Citera
2023-09-01, 11:35
  #896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
WT sponsrar ju massor med youtube-videor med mera. Detta görs ju av många rätt usla företag såsom Kamikoto och Established Titles.

Är detta ett bra realistiskt krigspel eller är det pay to win
?

Jag är altid skeptisk till spel där man kan köpa guldammunition etc som i World of tTanks...

Ok att köpa olika camoulagemönster och liknande till sina enheter men sånt som opåverkar gameplayet flörstlr ju rejält.

Är det så tyst i tråden för att det blivit pay 2 win eller?



Tycker att det är ett sjukt roligt spel!
Skulle snarare säga att det är ett ''pay to progress'' spel än ''pay to win''
Citera
2023-10-02, 19:42
  #897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
WT sponsrar ju massor med youtube-videor med mera. Detta görs ju av många rätt usla företag såsom Kamikoto och Established Titles.

Är detta ett bra realistiskt krigspel eller är det pay to win
?

Jag är altid skeptisk till spel där man kan köpa guldammunition etc som i World of tTanks...

Ok att köpa olika camoulagemönster och liknande till sina enheter men sånt som opåverkar gameplayet flörstlr ju rejält.

Är det så tyst i tråden för att det blivit pay 2 win eller?

Har spelat WT från och till sedan det var nytt mer eller mindre. Man KAN köpa exklusiva plan men det är lika lätta att skjuta ner som vilka andra plan som helst. Det finns inget HP i detta spelet, träffas din pilot så är du död. Pepprar någon din vinge eller annan del går den av och du störtdyker i en spiral. Har aldrig varit med om att något med ett köpt plan är OP, däremot finns det folk som är sjukt duktiga på att flyga eller positionera sig med tanks/båtar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback