Flashback bygger pepparkakshus!
2012-09-04, 20:12
Medlem
Hej!
Som rubriken lyder så lider jag av koncentrationssvårigheter.
Missförstå mig inte, jag gör extremt bra ifrån mig i skolan, och har extremt lätt för att lära mig saker,
men ett problem som har blivit värre & värre är att jag t.ex. inte kan se på hela filmer längre.
Blir så extremt lätt rastlös & börja tänka på annat, även ifall det är en riktigt bra film.
Jag hinner knappt se klart förtexterna innan jag stänger av & gör något annat!

Jag sitter mest hemma nuförtiden, men jag hittar aldrig något att fastna vid för mer än en kvart innan rastlösheten knackar mig på axeln.
Nästan direkt börjar jag pilla på något eller kolla min Facebook, fastän jag nyss kollade den.
Jag brukar tycka om att spela GTA, för då har man något att göra samtidigt som man kollar på något, om ni förstår, men jag kan ändå inte spela det i mer än tjugo minuter.

Jag har alltid igång 3-4 olika serier & filmer som jag skiftar mellan, det kvittar ifall det är en komedi exakt i min smak eller ett avsnitt av Two and a Half Men, jag klarar inte av det bara!

Varför är det såhär, känner någon igen sig, och vad ska jag göra åt det?
Citera
2012-09-04, 20:19
Medlem
Futurus avatar
Prova att sluta dricka energidrinkar gå ut och jogga en sväng med så du luftar skallen från alla tankar.
Citera
2012-09-05, 10:18
Medlem
Min GISSNING är att du inte mår så bra inombords, att du har en inre oro. Och att det visar sig på detta sätt.

Sover du?
Äter du?

Lite motion är nog inte helt fel, som sagt.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in