Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-16, 15:35
  #49
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabfavorit
Ni får ursäkta men hon verkar närmast infantil i sitt utfrågande nu på P1

Nordegren, en gammal vänsterrapportör på statsmedierna går från klarhet till klarhet. Epstein totalt förminskad. I ett kändistjafs i Grammies i natt gick hon för svarte gossen West mot vita flickan Swift. Hudfärg före kön enligt den trötta radiorösten på Södermalm.
Citera
2016-03-09, 18:01
  #50
Medlem
Nordegren var frispråkig och politiskt inkorrekt i dag! Han talade engagerat om våldsbrott och gärningsmännens ursprung och kultur.

Jag hade radion på i bakgrunden och uppfattade inte allt, men det verkade som att Epstein blev besvärad och försökte få honom att lugna sig en aning... I slutet av programmet läser Epstein upp vad en lyssnare skickat in under sändning där lyssnaren undrar vad för motiv Nordegren har med sitt utspel. Då får han tillfälle att gå i gång igen med att det är viktigt att ha tillförlitlig statistik över gärningsmäns ursprung så att riktade insatser kan göras. Han gillar inte att Sverige slutat med denna typ av statistik men han hänvisar till statistik från våra grannländer.

Epstein säger lite uppgivet att de antagligen lär återkomma till denna diskussion, men antyder att de bör läsa på lite mer först... Nordegren menar direkt att han är insatt och påläst om statistiken och vill gärna återuppta diskussionen redan i morgondagens program. Vi får se om det blir så!
Citera
2017-09-06, 16:04
  #51
Moderator
Kyrpators avatar
Hörde nyss Prussiluskan i P1, Louise Epstein, uttrycka sin glädje över att folk som fuskade på högskoleprovet hade åkt dit. Hon var verkligen upprörd över att folk kunde fuska och gå förbi sådana som arbetat hårt för att komma någonstans. Ett hemskt brott. Jag har aldrig hört henne vara upprörd över gruppvåldtäkter eller åldringsrån, så varför var hon så upprörd över det här? Därför att hon identifierar sig med de drabbade - de Duktiga Flickorna som har varit flitiga och följt regelboken, men som aldrig fullt ut får den uppskattning de anser sig förtjäna. Egentligen. Hon och Birgitta Ohlsson.
Citera
2017-10-19, 15:16
  #52
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Nordegren var frispråkig och politiskt inkorrekt i dag! Han talade engagerat om våldsbrott och gärningsmännens ursprung och kultur.

Jag hade radion på i bakgrunden och uppfattade inte allt, men det verkade som att Epstein blev besvärad och försökte få honom att lugna sig en aning... I slutet av programmet läser Epstein upp vad en lyssnare skickat in under sändning där lyssnaren undrar vad för motiv Nordegren har med sitt utspel. Då får han tillfälle att gå i gång igen med att det är viktigt att ha tillförlitlig statistik över gärningsmäns ursprung så att riktade insatser kan göras. Han gillar inte att Sverige slutat med denna typ av statistik men han hänvisar till statistik från våra grannländer.

Epstein säger lite uppgivet att de antagligen lär återkomma till denna diskussion, men antyder att de bör läsa på lite mer först... Nordegren menar direkt att han är insatt och påläst om statistiken och vill gärna återuppta diskussionen redan i morgondagens program. Vi får se om det blir så!

Jag måste också bara tillägga hur mycket jag OGILLAR Nordegren! Jag får på riktigt hudutslag när jag hör hans röst i radion varje em. Han är en gammal gaggig gubbe som sällan har något konkret, eller ens korrekt fakta att komma med. Han "skriker" ut sina meningar på ett underligt sätt som är ytterst obehagligt att lyssna på. Epstein försöker oftast lugna honom (jag gillar både hennes röst och att hon är nyanserad och försöker korrigera honom när han går över styr) men trots det så kommer han oftast med rent idiotiska påståenden. Hur kan P1 ens sända sån skit?? Har de inte lyssnat på honom själv? Han borde ju ha pensionerats för 100 år sen (eller aldrig släppts in i radio öht). Jag gjorde en snabb bildgoogling och fann att han ser precis så korkad och mossig ut som han låter.
Citera
2017-10-19, 16:48
  #53
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Jag måste också bara tillägga hur mycket jag OGILLAR Nordegren! Jag får på riktigt hudutslag när jag hör hans röst i radion varje em. Han är en gammal gaggig gubbe som sällan har något konkret, eller ens korrekt fakta att komma med. Han "skriker" ut sina meningar på ett underligt sätt som är ytterst obehagligt att lyssna på. Epstein försöker oftast lugna honom (jag gillar både hennes röst och att hon är nyanserad och försöker korrigera honom när han går över styr) men trots det så kommer han oftast med rent idiotiska påståenden. Hur kan P1 ens sända sån skit?? Har de inte lyssnat på honom själv? Han borde ju ha pensionerats för 100 år sen (eller aldrig släppts in i radio öht). Jag gjorde en snabb bildgoogling och fann att han ser precis så korkad och mossig ut som han låter.
Jag tyckte att han var riktigt bra när han gick tillbaka till sitt gamla jobb för ett tag som sommarvikarierande korrespondent i USA. Där föll han tillbaka i gammal stil där han känner sig bekväm. Småpratandet som är i N&E passar inte honom lika bra. Dom imponerade ju inte precis när dom var med i På Spåret heller. Hon snackade och tänkte högt hela tiden och irrade bort sig medan han bara var allmänt trög.

Han är förövrigt far till Elin Nordegren. Tiger Woods exfru som han har barn med och var otrogen mot.
__________________
Senast redigerad av Steff83 2017-10-19 kl. 16:55.
Citera
2017-10-23, 18:46
  #54
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
...Epstein försöker oftast lugna honom (jag gillar både hennes röst och att hon är nyanserad och försöker korrigera honom när han går över styr)...

För oss feminister är givetvis Louise Epstein den man lyssnar mest på. Hennes falsettröst är behagligt sprucken, och när hon skriker hysteriskt känner man igen sig som kvinna.
Extra trevligt att hon nyligen uppmanande lyssnarna till att INTE tänka kritiskt i meetoo-kampanjen.

Hennes paradfras: Säger en kvinna att en viss man är en snuskhummer, så ÄR den mannen en snuskhummer. Höjer den seriösa journalistiskens nivå på programmet.
Citera
2017-10-24, 09:22
  #55
Medlem
IngetSagts avatar
Jag tycker de påminner rätt mycket om Drutten och Gena
Citera
2018-01-18, 18:23
  #56
Medlem
Fashwaves avatar
Bumpar denna tråd.
Rejält.

I dagens P1 med Epstein & Nordegren
så fick Nordegren förmånen att på bästa sändningstid i statlig etermedia vältra sig i sitt Trump hat. Han verkligen hatar Trump.

Hur är SR oberoende media om en programledare ostört och obalanserat får fullkomligen ösa sig ur sitt hat mot den högste ämbetsmannen i landet som försvarat Europas frihet i 2 världskrig och även stångade ned Sovjetkommunismen.

Trump är vald till sitt ämbete i ett allmänt val.

Är det rätt att en svensk programledare ägnar sändningstid åt att hata Trump?
Stör inte det relationen till främmande makt att ägna sändningstid till att hata USA:s valda President.

Hur kan han Nordegren som den tvättäkta kulturmarxist och tydligen demokratihatare han är tillåtas få sitta ostört och spy ut sitt hat ostört rakt ut i etern? På betald arbetstid?


Ska det vara så här?
Är det oberoende media?
Rättvist och balanserat?

Nej nu får det fanimej vara slut på att SVT och SR kallar sig oberoende media.

Svt och SR är silat genom ett kulturmarxistisk filter av den allra värsta sorten.
Hycklande och lögner.

Fyfan.
__________________
Senast redigerad av Fashwave 2018-01-18 kl. 18:31.
Citera
2018-01-18, 21:36
  #57
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Jag måste också bara tillägga hur mycket jag OGILLAR Nordegren! Jag får på riktigt hudutslag när jag hör hans röst i radion varje em. Han är en gammal gaggig gubbe som sällan har något konkret, eller ens korrekt fakta att komma med. Han "skriker" ut sina meningar på ett underligt sätt som är ytterst obehagligt att lyssna på.

Lite senkommen kommentar, men jag uppfattar det som att han började med det i ett försök att imitera Annika Lantz, som han och Louise Epstein ersatte en gång i tiden. Hon körde med det där högstadiemobbarmässiga skrikandet ett tag i ett av sina försök att vara rolig, och han tog efter. Han ville väl att lyssnarna skulle känna igen sig trots bytet av programledare. Hon slutade med det (tror jag), men han tycker väl fortfarande att det är ungdomligt, fräscht och nyskapande.
Citera
2018-01-24, 08:59
  #58
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Lite senkommen kommentar, men jag uppfattar det som att han började med det i ett försök att imitera Annika Lantz, som han och Louise Epstein ersatte en gång i tiden. Hon körde med det där högstadiemobbarmässiga skrikandet ett tag i ett av sina försök att vara rolig, och han tog efter. Han ville väl att lyssnarna skulle känna igen sig trots bytet av programledare. Hon slutade med det (tror jag), men han tycker väl fortfarande att det är ungdomligt, fräscht och nyskapande.

Låter långsökt.

Det är hans personlighet.

Nordegren vill verkligen som den bästa nyhetsreporter i Sydkorea basunera ut sin kulturradikala propaganda.

Nordegren har verkligen ingen självinsikt.

Han är ju en parodi på en nyhetsreporter i bästa DDR-stil.

Han påminner mer och mer om Bagdad-Bob.
"nej, det finns inga amerikanska stridsvagnar innanför Bagdads murar" samtidigt ser man en stridsvagn med USAs flagga i bakgrunden.

Nordegren borde få pris som P1:s bästa kulturradikala medarbetare 2017.
Samt Hederspris för att sprida Frankfurtskolans irrläror.

Kan ingen anmäla Nordegren till Granskningsnämnden för opartiskhet.

Hur kan nan tillåta honom spridadenna propaganda och fake news ostört?
Citera
2018-01-24, 11:15
  #59
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Låter långsökt.

Det är hans personlighet.

Nordegren vill verkligen som den bästa nyhetsreporter i Sydkorea basunera ut sin kulturradikala propaganda.

Nordegren har en lång radiokarriär bakom sig och har tyvärr varit en välbekant röst i etern under många år, och den där olaten började han med först när han efterträdde Annika Lantz. Det är ju inte säkert att min teori stämmer, men långsökt är den definitivt inte. Och menar du inte Nordkorea?
Citera
2018-01-24, 11:18
  #60
Medlem
Oliveiras avatar
De där två är väl vanliga PK-nissar. Hörde deras intervju med avhopparen Jörgen Huitfeldt. Då hyllade Epstein bland annat Grotescos flyktingavsnitt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback