Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-04, 02:11
  #1
Medlem
Ni måste ju också ha ätit denna delikata yoghurt. Serveras oftast utomlands på frukostbuffén och kan köpas i alla matvarubutiker där. Men Sverige tycks inte ha någon alls !?
Har spanat efter kokosyoghurt så jävla länge nu. Allt man finner i mejerihyllan är oftast - vaniljyoghurt, svartvinbär, citrus, jordgubb, mango osv. Men ingen jävla kokosyoghurt?? Det är ju en helt vanlig exotisk och god smak, som verkar vara väldigt uppskattad av många.
Milko hade en förut vet jag, men dom slutade att tillverka dom produkterna för några år sedan..
Någon mer som tycker detta är extremt dåligt? Ska man behöva åka utomlands för kokosyoghurt???? BOJKOTTA arla och vad allt heter.. vill inte ha äckliga bajsjordgubb och andra B smaker..
Citera
2012-09-04, 02:15
  #2
Medlem
Brukar finnas i typ 6-pack med blandade smaker, men aldrig sett någon i liter förpackningar något som jag tycker är lite synd.
Citera
2012-09-04, 02:52
  #3
Medlem
Det lät gott. Har dock aldrig sett någon.
Har du provat att mejla Arla?
Citera
2012-09-04, 03:51
  #4
Medlem
Sereenas avatar
Finns i mejerihyllan här iaf tillsammans med diverse vaniljvider of fettfria dito, nästan omöjligt att få tag i vanlig jävla 3% jordgubb/skogsbär istället utan det är vanilj i tamefan allt som inte är fettfritt
Citera
2012-09-06, 17:58
  #5
Medlem
RockRebels avatar
Jo det finns, finns det i en sådan metropol som Gullspång när jag var där för en massa år sedan borde det finnas på andra platser.

Dåligt sortiment eller någon viss fabrikör. Vill minnas att det var var Milko eller något annat. (Verkar haft rätt http://erikasbloggomalltutommode.blo...54_4350805.jpg )
Citera
2012-09-06, 18:16
  #6
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockRebel
Jo det finns, finns det i en sådan metropol som Gullspång när jag var där för en massa år sedan borde det finnas på andra platser.

Dåligt sortiment eller någon viss fabrikör. Vill minnas att det var var Milko eller något annat. (Verkar haft rätt http://erikasbloggomalltutommode.blo...54_4350805.jpg )

Sedan dess har Milko köpts av Arla men jag kan inte hitta någon kokosyoghurt i Arlas sortiment. Dock fick inte Arla ta över Milkos alla varumärken, t ex köpte Norrmejerier rätten till Fjällfilen.

Yoplait har en kokosyoghurt.
Citera
2012-09-06, 18:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Sedan dess har Milko köpts av Arla men jag kan inte hitta någon kokosyoghurt i Arlas sortiment. Dock fick inte Arla ta över Milkos alla varumärken, t ex köpte Norrmejerier rätten till Fjällfilen.

Yoplait har en kokosyoghurt.

Arla har en yoghurt med både ananas och kokos, men inte enbart med smak av kokos.
Citera
2012-12-04, 07:58
  #8
Medlem
Orakad-i-delphis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meinl
Arla har en yoghurt med både ananas och kokos, men inte enbart med smak av kokos.

fast det var bara en temporär smak. GAH ge mig min kokos för i helvete.
Citera
2012-12-04, 08:36
  #9
Medlem
BrainDisorders avatar
Willy's egna märke Garant hade Kokosyoghurt förut. Dock inte sett det på ett tag, men det är så jävla gott. Tror det finns på Lidl någon drickyoghurt, dock är det ananas i den också.
Citera
2018-02-10, 10:39
  #10
Medlem
countdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Willy's egna märke Garant hade Kokosyoghurt förut. Dock inte sett det på ett tag, men det är så jävla gott. Tror det finns på Lidl någon drickyoghurt, dock är det ananas i den också.

Goda nyheter till TS och er andra som likt jag ÄLSKAR kokosyoghurt.
Garant har börjat tillverka denna produkt igen med bland annat naturell smak, mango och hallon. Sitter i skrivande stund och njuter av min frukost.
Har man inget Willys i närheten så finns Coop, där vissa affärer köper in kokosyoghurt av märken Abbot Kinney's.

Innan Willys började tillverka sin egna så körde de ett kort tag på ett märke som heter Harvest Moon. Fortfarande till denna dag den absolut godaste kokosyoghurten jag ätit. Den smakade nästan som en mjölkyoghurt i sin syrlighet, men var GODARE än mjölkyoghurt. Harvest Moon finns tyvärr inte kvar utan har ersatts av Garants egna - men den är ju jävligt god den med.

Ut och njut!
Citera
2018-02-13, 16:03
  #11
Medlem
Bertil85s avatar
Är det här yoghurt med kokosmak eller är den helt baserad på kokos ?

Har för mig att jag köpt kokosyoghurt; fast jag undrar om den var smaksatt med kokos eller helt baserad på kokos.

God var den !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback