Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-09-03, 17:40
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.dagensmedia.se/nyheter/ka...cle3530884.ece

En stor reklamkampanj dras in då ICA inte vill sälja chipsen. Vad tror ni om dessa smaker?
Citera
2012-09-03, 18:29
  #2
Medlem
Chrille Ps avatar
Jag trodde att någon idiot hade tagit fram chips som smakade västkustsallad.
Fast va fan räkchips. DET vore riktiga västkustchips.
Citera
2012-09-03, 18:33
  #3
Medlem
HjBoYs avatar
kommer smaka som alla andra tror jag
Citera
2012-09-03, 19:19
  #4
Medlem
Necrofilis avatar
Det skall bll intressant. Jag hoppas Coop tar in dessa chips.
Citera
2012-09-03, 19:44
  #5
Medlem
Klingar verkligen västkusten så bra hos svenskarna att en hel chipsserie borde heta det? Salt, båthamn, räkor, lite smågnällig attityd...ja kanske bättre än dryga Stockholmschips som inte vill bli sålda utanför tullarna eller trista Norrlandschips som måste sköljas ner med stora mängder öl för att inte fastna i halsen.
Citera
2012-09-03, 22:04
  #6
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar
Klingar verkligen västkusten så bra hos svenskarna att en hel chipsserie borde heta det? Salt, båthamn, räkor, lite smågnällig attityd...ja kanske bättre än dryga Stockholmschips som inte vill bli sålda utanför tullarna eller trista Norrlandschips som måste sköljas ner med stora mängder öl för att inte fastna i halsen.
Vafalls, gnällig attityd?
Citat:
Ursprungligen postat av HjBoY
kommer smaka som alla andra tror jag
Ja det brukar ju vara så tyvärr.
Citera
2012-09-04, 11:02
  #7
Medlem
Jeremy.Clarksons avatar
Vilka kreativa smaker. Gräddfil och lök, havssalt och räfflade havssalt. För i helvete, hur svårt är det att göra en chipsserie utan jävla sourcream and onion. Ge mig ett par jävla starka jalapeno/chili eller honey barbecue så kan vi börja snacka.
Citera
2012-09-05, 09:14
  #8
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy.Clarkson
Vilka kreativa smaker. Gräddfil och lök, havssalt och räfflade havssalt. För i helvete, hur svårt är det att göra en chipsserie utan jävla sourcream and onion. Ge mig ett par jävla starka jalapeno/chili eller honey barbecue så kan vi börja snacka.

Håller med, men kommer nog köpa en påse bara för att testa. Vi fick in dom på City Gross häromdagen.
Citera
2012-09-06, 14:58
  #9
Medlem
Big Bosss avatar
Prövat Gräddil och lök smaken och havssalt. Dom är goda, ungefär som lantchips var förr eftersom de är friterade i jordnötsolja istället för solrosolja som ALLA andra chips är.
Citera
2012-09-06, 23:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy.Clarkson
...eller honey barbecue så kan vi börja snacka.

Det är nog bara en tidsfråga innan Honey kommer explodera och bli nya sourcream.

Honey barbeque, Honey mustard, Honey bacon, Honey lemon.....Honey sourcream?
Citera
2012-09-13, 19:26
  #11
Medlem
BlueStars avatar
Då har jag precis testat den räfflade varianten med havssalt. Tjocka och härliga skivor potatis som känns trevliga att tugga på, men högst medelmåttig rent smakmässigt. Inga krispiga flingor havssalt så långt ögon och smaklökar kan se och känna, vilket jag hade hoppats på. Ackompanjerad av en god dip kan den säkert bli en minnesvärd smakupplevelse, men på egen hand är var den tämligen intetsägande.
Citera
2012-09-13, 20:29
  #12
Medlem
HjBoYs avatar
precis ätit en påse räfflade m havssalt och dratt i mig 2l cola törstig blev man av dem men märks att de är gjorda m jordnötsolja ist för solrosolja mkt godare sedan alla chips börja m solrosolja har de blivit äckligare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback