2005-03-26, 15:33
Medlem
Svartliens avatar
r det bara jag som tycker de rda, grna & vita bilarna smakar helt lika varandra?

Min teori r att de r exakt likadana, och att eventuella smakskillnader som man kan uppleva beror p frestllning & frgassosiation, dr grnt ska smaka pron & rosa jordgubb osv. Jag r rtt sker p att de smakar likadant allihopa.

r det nn som gr i samma funderingar?
Citera
2005-03-26, 15:48
Medlem
gralkass avatar
jag skulle nog postat detta i psykologi, men vet inte om jag har rtt.

Jag tycker mig knna skillnad p dom men din teori kan mycket vl vara rtt.
Citera
2005-03-26, 16:01
Medlem
kookies avatar
Klart de smakar olika.

Nr jag var liten brukade jag blunda och ta fr att se om jag kunde gissa vilken frg det var.
Citera
2005-03-26, 16:06
insomnias avatar
Har aldrig tnkt p det. Kkar en nve t gngen.
Citera
2005-03-26, 18:11
Medlem
Villons avatar
Intressant tanke, ska kra blindtest p strt.
Citera
2005-03-26, 18:49
Medlem
Svartliens avatar
Enklast kanske r att ringa Ahlgrens Bilar och frga. Ska nog gra det p mndag, s vi fr svart p vitt.
Citera
2005-03-26, 20:04
Medlem
SC sXes avatar
Tror din teori stmmer, har aldrig testat det d jag oftast tryckt i mig en nve fickvarma p en gng..
Citera
2005-03-26, 20:12
Medlem
Evaristos avatar
Jag har testat, s jag vet: De smakar helt identiskt, tminstone i min mun. Och mitt smak- och luktsinne r tmligen gott, jag frnimmer ofta nyanser som andra inte kan urskilja.

Jag genomfrde testet s hr:

Blundade, tog en bil med oknd frg och tuggade lnge och vl tills jag hade bestmt mig fr vilken frg den hade. Tog ur munnen och kollade.

Jag kkade vl nstan halva psen p detta stt, och fick rtt ungefr en gng av tre.
Citera
2005-03-26, 20:30
Medlem
Svartliens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Jag har testat, s jag vet: De smakar helt identiskt, tminstone i min mun. Och mitt smak- och luktsinne r tmligen gott, jag frnimmer ofta nyanser som andra inte kan urskilja.

Jag genomfrde testet s hr:

Blundade, tog en bil med oknd frg och tuggade lnge och vl tills jag hade bestmt mig fr vilken frg den hade. Tog ur munnen och kollade.

Jag kkade vl nstan halva psen p detta stt, och fick rtt ungefr en gng av tre.

Nstan likadant som vi gjorde nyss d. Jag och brorsan delade p en pse & det var frvnansvrt hur sllan gissningarna slog rtt, inte ens hlften av gngerna fr nn av oss. Jag r 100% sker p att de vita och grna smakar snarlikt; p ngt stt slog gissningarna oftast rtt p rda bilarna, men jag tror det ryms inom en statistisk slumpsfr (el vad man ska sga). P mndag vet vi frhoppningsvis svaret!
Citera
2005-03-27, 13:10
Medlem
Villons avatar
Uppenbar skillnad, hvdar jag. Genomfrde ett blindtest nyss p ungfr en halv pse... I brjan var felprocenten kanske 50%, men nr man verkligen lrt in smakerna var det tydligt att det var skillnad. P de sista tio var jag nrmast hundraprocentig. Svrast var att skilja de rda frn de vita.
Citera
2005-03-27, 13:51
Medlem
tjoffemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartlien
Enklast kanske r att ringa Ahlgrens Bilar och frga. Ska nog gra det p mndag, s vi fr svart p vitt.

tisdag
Citera
2005-03-27, 15:14
Medlem
Gammal Hrdrockares avatar
Nu har det visst kommit ngon ny syrlig sort med gula och grna gottisar i psen. Verkar goda. Ngon som testat dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in