Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-01, 15:25
  #265
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Guy
Vill gärna se en intervju med Varnagel (även om jag inte delar hans rasistiska åskådning)
Han har ju mer eller mindre en profetstatus då han blev känd i riksmedia.
Ja, den intervjun hade jag också velat se faktiskt. Jösses vad man satt kaffet i halsen till hans inlägg.

Citera
2012-12-01, 15:33
  #266
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Aaaw. Missade jag detta? Skulle lätt ställt upp på en intervju om det bjöds till.

Fast nu var det ju FB-profiler som blev intervjuade.
Citera
2012-12-06, 13:19
  #267
Medlem
Maleficiums avatar
Så vart allt detta över nu?

Tycker överlag det hela blev väldigt fattigt. Hade gärna velat se Eremiten upp till intervju då han utan tvekan är kanske den mest intressanta skribenten här på Flashback.

Hade verkligen varit ett fantastiskt avslut att avsluta med Eremiten som är en tämligen unik användare efter att man presenterat alla dessa andra användare som egentligen inte representerar något annat än alla de olika stereotyper som finns i samhället.

Flashback Talks kanske kan betraktas som lyckat om man ville visa alla de olika personligheterna som finns här och som man samtidigt kan finnas utanför Flashback också men överlag kändes väldigt många utav dessa som dåliga stereotyper som inte ger läsare något annat än lite "vardagsunderhållning". Jag personligen hade hoppats lite mer på att man hade kunnat visa upp de mer intressanta individerna som huserar här och låta underhållningsvärdet få lida för att ge förtur åt individer med någon form av djup (i brist på ett bättre ord).

Fast jag är också medveten om att större majoriteten utav de personer som hade jag velat se intervjuade troligen inte hade velat ställa upp, men i Eremitens fall så hade jag åtminstone hoppats på någon form av försök till kontakt i alla fall.

Man väl ändå ta och tacka jerkus för hans arbete och insats (även om det inte blev så intressant för mig personligen) så var det ändå trevligt att någon försökte.
Citera
2012-12-06, 14:28
  #268
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maleficium
Så vart allt detta över nu?

Tycker överlag det hela blev väldigt fattigt. Hade gärna velat se Eremiten upp till intervju då han utan tvekan är kanske den mest intressanta skribenten här på Flashback.

Hade verkligen varit ett fantastiskt avslut att avsluta med Eremiten som är en tämligen unik användare efter att man presenterat alla dessa andra användare som egentligen inte representerar något annat än alla de olika stereotyper som finns i samhället.

Flashback Talks kanske kan betraktas som lyckat om man ville visa alla de olika personligheterna som finns här och som man samtidigt kan finnas utanför Flashback också men överlag kändes väldigt många utav dessa som dåliga stereotyper som inte ger läsare något annat än lite "vardagsunderhållning". Jag personligen hade hoppats lite mer på att man hade kunnat visa upp de mer intressanta individerna som huserar här och låta underhållningsvärdet få lida för att ge förtur åt individer med någon form av djup (i brist på ett bättre ord).

Fast jag är också medveten om att större majoriteten utav de personer som hade jag velat se intervjuade troligen inte hade velat ställa upp, men i Eremitens fall så hade jag åtminstone hoppats på någon form av försök till kontakt i alla fall.

Man väl ändå ta och tacka jerkus för hans arbete och insats (även om det inte blev så intressant för mig personligen) så var det ändå trevligt att någon försökte.

En allmän reflektion på inlägget - mer än ett svar.

Det är lite roligt att de som önskar olika personer som jerkus INTE har intervjuat är så bombsäkra på att just de personerna skulle vara några extraordinära människor som faller utanför det normala i samhället.

Jag tror knappast det är så. Jag tror de flesta är just helt vanliga människor som faller inom ramen för normala och inte alls är mer intressanta än så när de väl kliver fram i ljuset - och att de kanske just därför tackar nej till sådana intervjuer.

Vi har ju sett på en del reaktioner när Gammal Hårdrockare lät sig intervjuas att det ledde till en del besvikna suckar ... Det här var ju inte alls vad man hade målat upp för bild, inte alls vad man tänkt sig och trott ... Fast det bara en helt vanlig människa bakom en luring...

Jag tror det är en väldigt sann bild av Flashback som helhet - det man ser här är just helt vanliga människor som lurar runt, får ut sina frustrationer, säger det som inte kan sägas i vardagen, vädrar sina åsikter, söker stöd hos likasinnade, möter andra med samma specialintresse osv osv ....

Jag personligen har också råkat på ett par FB:are av misstag IRL ... och tänk de var också helt vanliga människor i verkliga livet, gav ett helt annat intryck än här på forumet...

Läser man inledningen till "Flashback Talks" så inser man också att serien inte är skriven för att presentera intressanta medlemmar för medlemmar på Flashback - den är inte tänkt som en intern historia utan snarare som en deklaration/presentation utåt - till dem som inte hänger här men kanske har hört talats om och tror en massa om Flashback..

Citat:
[...]

Under de senare åren har den tidigare ganska rigida mediabilden av forumet trots allt börjat spricka upp i en tveksam nyansering. 2011 fick de 800 Flashback-grävare som avslöjade naturfotografen Terje Hellesøs fusk SR-priset Årets Medieorm, samma år samlade forumet ihop över 150 000 till välgörenhetseventet Musikhjälpen. Det har bidragit till att Flashback nu oftare målas nu en som plats med både svarta och vita delar. Ändå möts man dock ofta i offentligheten av en attityd mot forumet som enbart bestående av de tveksamma karaktärsdrag ovan uppradade. Man glömmer de hundratusentals medlemmar som aldrig fått ett raseriutbrott i en tråd om invandringen, de som inte knarkar och de som faktiskt gärna säger ”hen”.

Med 680 000 medlemmar är Flashback inte bara ett forum – det är också en spegelbild av Sverige, med alla problem, debatter och kulturella preferenser vi som folk har. Med målet att ge en bättre och bredare bild av Flashback drar därför Nyheter24 nu igång intervjuserien Flashback Talks, där vi möter en rad kända och okända Flashbackmedlemmar. Läsarna kommer möta såväl nationalister som förespråkare av öppna gränser, knarkare och nyktra, vita och svarta, män och kvinnor, unga och gamla. Vi vill berätta deras historia, och genom den också historian bakom Sveriges största forum.
[...]
http://nyheter24.se/nyheter/internet...lashback-talks

Skulle Flashback tjänat på att vidmakthålla en bild av att vara ett forum för galningar, extremister och knarkare - när det inte ens är sant för den stora majoriteten Flashbackare?

Jag tycker Jerkus gjort ett bra jobb även om jag hade önskat att serien hade varit längre.
Citera
2013-01-05, 00:49
  #269
Medlem
ekeroth4presidents avatar
Om nu GH var ett troll så vill jag veta om personen bakom också hatar rakade muffar ju! Underbar tråd.
Citera
2013-01-05, 11:41
  #270
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maleficium
.
Flashback Talks kanske kan betraktas som lyckat om man ville visa alla de olika personligheterna som finns här och som man samtidigt kan finnas utanför Flashback också men överlag kändes väldigt många utav dessa som dåliga stereotyper som inte ger läsare något annat än lite "vardagsunderhållning". Jag personligen hade hoppats lite mer på att man hade kunnat visa upp de mer intressanta individerna som huserar här och låta underhållningsvärdet få lida för att ge förtur åt individer med någon form av djup (i brist på ett bättre ord).


I och med att intervjuerna mestadels serverade gammal skåpmat och självklarheter blev det så. Man blev ju inte överraskad så att säga.
Citera
2013-01-06, 00:52
  #271
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Gammal Hårdrockare, Katarsis, Lemasive osv är alla ointressanta debattörer. Anledningen till att de blev lite halvkändisar här på Flashback beror på att de var aktiva under en period då forumet inte hade i närheten lika många medlemmar och de medlemmar som var aktiva var mycket mindre än idag, så vissa aktiva medlemmar på den tiden stack ut mer än andra och blev välkända namn här på forumet. En del av dessa var faktiskt intressanta skribenter/debattörer, medan andra mediokra typer som Gammal Hårdrockare uppnådde som Fred-Asp påpekade, "profetstatus" (mestadels bland efterblivna idioter som tycker 'ta den i tvåan' skämt är det roligaste som finns) genom att köra på det som "funkar" bland fjortisar: alkohol och rock. Med andra ord lite äldre mainstreamkultur. Nu finns det förvisso många bra rocklåtar, men det krävs mer än så för att man skall betraktas som en allsidigt bra och intellektuellt skicklig debattör.

Alla har förstås olika definitioner av kvalitet. Vissa tycker att Gammal Hårdrockare är kung, medan en del andra här förstår att gehå tillhör den mer Lunarstormaktiga delen av Flashback. Det är radikala, fritänkande och tungt intellektuella debattörer som t.ex. Ezzelino, llduce och Hamilkar för att nämna några stycken, som har fascinerat mig med Flashback, inte någon degenererad alkoholgud som Gammal Hårdrockare.

Det forum jag tycker varit (och är) intressantast här sedan det startades är MGB, och där var Katarsis en förbannat bra mod, samt att hon levererade en massa djävulskt intressanta och läsvärda inlägg som ofta innehöll väldigt intressanta länkar. Har inte så bra koll på hennes alster från övriga forumen, men i MGB var hon en klippa till skribent och mod.
Annars stämmer nog det du säger. Har för mig att det var runt 85 000 registrerade konton när jag reggade mig, och det är klart att det är lättare för folk att sticka ut då än nu.
Citera
2013-11-11, 02:52
  #272
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Det forum jag tycker varit (och är) intressantast här sedan det startades är MGB, och där var Katarsis en förbannat bra mod, samt att hon levererade en massa djävulskt intressanta och läsvärda inlägg som ofta innehöll väldigt intressanta länkar. Har inte så bra koll på hennes alster från övriga forumen, men i MGB var hon en klippa till skribent och mod.
Annars stämmer nog det du säger. Har för mig att det var runt 85 000 registrerade konton när jag reggade mig, och det är klart att det är lättare för folk att sticka ut då än nu.
Stämmer säkert om Katarsis; jag har aldrig kritiserat henne som moderator, men att hon skulle vara en fantastisk debattör eller något har jag aldrig fått intrycket av. Dock är MBG inte heller mitt favoritrevir här på Flashback.
Citera
2024-02-23, 00:07
  #273
Medlem
blamages avatar
Hur man jävlas på flashback

I en artikel på 24.se går användaren Vänlige Viktor till angrepp på sina meningsmotståndare med en intervju: "VV uppskattar att cirka 90 % av hans 4 000 inlägg på forumetär placerade i revisionistdelen. Sedan han upptäckte den, och blev förbannad påsnacket där inne, har han nämligen lagt hundratals timmar på att argumenteramot dem. Diskutera, bråka och inte minst jävlas."

Stavfelen är 24.se's

https://nyheter24.se/nyheter/interne...vanlige-viktor

Är all reklam, bra reklam för forumet? Vem har utsett Vänlige Viktor till talesperson för flashback.
Citera
2024-02-23, 00:16
  #274
Avstängd
TreRaggmunkars avatar
Det framgår i första meningen att detta är en intervjuserie, så det är inte bara han som har kommit till tals eller komma till tals

Helt ointressant om en ung man som aldrig fått uppmärksamhet i sitt liv
Citera
2024-02-23, 00:21
  #275
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Det framgår i första meningen att detta är en intervjuserie, så det är inte bara han som har kommit till tals eller komma till tals

Helt ointressant om en ung man som aldrig fått uppmärksamhet i sitt liv
Han var 53 vid intervjutillfället. Och fortsätter jävlas vid 65. Blev hans meningsmotståndare intervjuade eller fick hans skitsnack stå oemotsagt?
Citera
2024-02-23, 00:22
  #276
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
I en artikel på 24.se går användaren Vänlige Viktor till angrepp på sina meningsmotståndare med en intervju: "VV uppskattar att cirka 90 % av hans 4 000 inlägg på forumetär placerade i revisionistdelen. Sedan han upptäckte den, och blev förbannad påsnacket där inne, har han nämligen lagt hundratals timmar på att argumenteramot dem. Diskutera, bråka och inte minst jävlas."

Stavfelen är 24.se's

https://nyheter24.se/nyheter/interne...vanlige-viktor

Är all reklam, bra reklam för forumet? Vem har utsett Vänlige Viktor till talesperson för flashback.

Ingen har utsett VV till talesperson. Vad fick dig att tro det, hivdemens?
Är som sagt en intervjuserie gjord av en annan flashbackare.

Här är Heladageniskogen "talesperson".
https://nyheter24.se/nyheter/interne...eiviks-fanclub
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback