Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-02, 17:53
  #1
Medlem
KruxaNs avatar
Någon som har beställt ifrån amazon.co.uk förr och är nöjda? Vart ligger frakten på om man ska beställa en del filmer där ifrån? Någon tullavgift?
Citera
2012-09-02, 17:59
  #2
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KruxaN
Någon som har beställt ifrån amazon.co.uk förr och är nöjda? Vart ligger frakten på om man ska beställa en del filmer där ifrån? Någon tullavgift?
Jag har köpt både nya o beg filmer (DVD o BD) liksom vanliga musikCD från Amazon.co.uk men frakten varierar från säljare till säljare åtminstone vid mina köp. Ingen tull o moms såvida det är the UK eller övriga EU som är avsändare.
Citera
2012-09-02, 18:08
  #3
Medlem
KruxaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Jag har köpt både nya o beg filmer (DVD o BD) liksom vanliga musikCD från Amazon.co.uk men frakten varierar från säljare till säljare åtminstone vid mina köp. Ingen tull o moms såvida det är the UK eller övriga EU som är avsändare.

Okej, men jag har märkt att många säljare skickar sina varor från USA. Borde inte dom hålla sig på amazon.com då?
Citera
2012-09-02, 18:33
  #4
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KruxaN
Okej, men jag har märkt att många säljare skickar sina varor från USA. Borde inte dom hålla sig på amazon.com då?
Jo, självklart. Men jag misstänker att det är som på Ebay.com att man kan kryssa i som säljare om man vill få sin annons visad på någon annan av de landsinriktade Amazon-sajterna. Mao, när du handlar på Amazon.co.uk så håll kolla på att verkligen säljaren finns inom EU. Å andra sidan behövs det ganska många filmer från USA för att det ska stoppas i svenska tullen. Själv har jag fått in bl a en videomikrofon för nästan SEK 2.000 kronor från USA utan att varken betala tull, moms eller andra införselavgifter.

Personligen tycker jag Ebay är bättre än Amazon.
Citera
2012-09-02, 18:38
  #5
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KruxaN
Någon som har beställt ifrån amazon.co.uk förr och är nöjda? Vart ligger frakten på om man ska beställa en del filmer där ifrån? Någon tullavgift?

Vad är det för fel på den tråden som redan finns?

https://www.flashback.org/t849559
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback