Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-07-14, 00:28
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Invandring:
Först och främst ha hårdare krav, dels ska de på bestämd tid lära sig språket, och dels få iallafall grundskolekompetens. De ska snabbt kunna komma ut på arbetsmarknaden, och de ska enbart ha stöd så de klarar sig. Inget mer, inget mindre. Uppnår de inte kraven kan de få åka hem igen, om det inte beror på något speciellt. Och enbart flyktingar får denna hjälp.
Alla flyktingar ska utvärderas, och de som inte är i nöd får inget uppehållstillstånd. Anhöriginvandringen ska inte bekostas av staten, vill Muhammed ha hit sin familj, får han betala för den, dock gäller samma krav för dom som för alla andra invandrare. Språket och utbildning.

Nolltolerans ska införas, begår du brott, då är det farväl, har man inte den respekten gentemot landet att bli en bidragande faktor, då ska landet inte ge respekten tillbaka att behålla denna.

Arbetskraftsinvandring ska enbart ske, där svensk arbetskraft inte finns. Den ska inte ske för att det ska bli billigare.
Den kortfattade versionen var det.

Bensinskatt: Denna ska sänkas. Många arbeten kräver bil, och det borde inte kosta tusan att köra. Självklart ska satsningar på kollektivtrafiken göras så man kan få ner bilkörandet, och mer miljövänliga alternativ ska uppmuntras. Men 14-15 kr litern för bensin är inte rätt.

Välfärd:
I ett modernt land som Sverige ska alla ha rätt till ett drägligt liv. Folk ska inte få utnyttjas. De som inte kan arbeta (sjuka) ska få den hjälp de behöver, försäkringskassan ska inte få utvärdera fallen själva utan det ska ske av en tredje parts-expert. De som bevisligen inte är sjuka, ska självklart inte få pengar för det, men de som är sjuka, ska kunna leva ett drägligt liv.
De som är arbetslösa ska få hjälp att komma ut i arbete (inte FAS 3, det ska skrotas helt) och så länge få pengar så de klarar sig. Husrum, mat, telefon och liknande ska dessa få pengar till. Enda kravet är att försöka få jobb.

Kan tillägga att jag vill förbjuda orättvisa löner i Sverige, jobbar man ska man ha betalt för arbetet, folk ska inte kunna utnyttjas.

Polisen:
Polisen ska det satsas mer på. De ska få lite friare tyglar och fokusera mer på riktiga brott.
Att leta haschrökare är inte av intresse. Mer fokus på förhindrandet av våldsbrott och rån m.m och mindre fokus på småknarkare och liknande.
Jag vill ha större fokus på riktiga brott.

Fildelning:
Detta är verkligen lågprio, inget jag är intresserad att satsa pengar på. Vill företag ha bort fildelarna, då får dom leta upp dessa själva på laglig väg och anmäla det själva. Polisen och andra myndigheter ska inte slösa resurser för att Peter i Umeå vill lyssna på Lady Gaga gratis.
Detta är ett brott jag anser vara enormt onödigt att slösa tid och främst pengar på. Det kan privata aktörer roa sig med, eller själva finansiera.

Inte för att klanka ner på ditt tilltänkta partiprogram men är inte detta alla frågor som SD redan driver mer eller mindre?
Citera
2017-04-28, 23:44
  #26
Medlem
Har du startat ditt eget parti ännu? Om du behöver hjälp med namn så har jag en idé: Nationalsozialistische Schwedische Arbeiterpartei.



//Siegestor
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback