Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-31, 13:06
  #1
Medlem
Nyskapares avatar
Bloggprojektet Nyskapande.com har funnits ett tag nu och det skulle vara intressant att veta vad läsarna tycker om sidan.

Vi är en samling svenska ungdomar som vill dela med oss av våra idéer om en bättre värld. Nationalismen i Sverige har länge präglats av defaitism och konservativa idéer. Vi måste vidare ifrån det. Vi måste tänka framåt, vi är framtiden. Vi är inte en del av det gamla och det utdöende, vi tillhör framtiden. Vi är inte reaktionära, vi är progressiva.

Vi författar alltid våra texter tillsammans och därför är alltid våra artiklar resultatet av ett flertal skribenters bidrag med både litet som stort. Vi värdesätter helt enkelt det gemensamma resultatet framför personlig prestige.




Diskussionsunderlag:


Vi har en positiv inställning till kritik. Kritik är essentiellt för utveckling. Utan ett fritt och dynamiskt debattklimat kan inte förslag förbättras, vilket stannar upp utvecklingen. Med rätt debattklimat förhindras så kallat grupptänk, en skadlig idémiljö där kritik ses som skadlig och som därför inte tillåts, vilket leder till undermåligt beslutsförfattande.

Så vad tycker ni om Nyskapande.com och varför?
  • Vad tycker du är bra?
  • Vad tycker du är dåligt?
  • Vad borde göras bättre?
  • Vilka artiklar gillar du?
  • Vilka artiklar gillar du inte?
  • Är det något vi skrivit som verkar otydligt?
  • Vad borde vi skriva mer om?

Skriv också hellre vad du tycker är dåligt snarare än vad du tycker är bra, men om du inte kommer på något som borde göras bättre, skriv då för all del vad det är du tycker är bra.

Jag kommer att kunna svara på frågor i tråden när tillfälle ges, men kommer inte att debattera innehållet i några utav våra artiklar. De som däremot vill det, får gärna gör det.
Citera
2012-08-31, 13:33
  #2
Medlem
Nyskapares avatar
För dig som inte tidigare läst något på Nyskapande.com rekommenderas följande artiklar.

Den idag högaktuella artikeln om "ordförandestriden" i SDU.

- Bluffen Paula Bieler viker ut sig


Strategi

- Du har bara en familj
- Segregera, söndra och härska!
- Vi måste leva ut nationalismen

Taktik
- Hur vi kan påverka genom gammelmedia
- Så vinner vi mot Aftonbladet
- Vi måste bryta PK-normen
- Så ska nationalister angripa Pride

Globaliseringsproblem
- Det oundvikliga nederlaget
Citera
2012-08-31, 13:48
  #3
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyskapare
För dig som inte tidigare läst något på Nyskapande.com rekommenderas följande artiklar.

Den idag högaktuella artikeln om "ordförandestriden" i SDU.

- Bluffen Paula Bieler viker ut sig


Strategi

- Du har bara en familj
- Segregera, söndra och härska!
- Vi måste leva ut nationalismen

Taktik
- Hur vi kan påverka genom gammelmedia
- Så vinner vi mot Aftonbladet
- Vi måste bryta PK-normen
- Så ska nationalister angripa Pride

Globaliseringsproblem
- Det oundvikliga nederlaget
Bra att du länkar lite texter. Svårt att veta i vilken ände man ska börja annars. Ska försöka skriva ut och läsa texterna vid något tillfälle.

Har bara varit in på sidan en gång tidigare och rent spontant känns det som att sidan uppdateras för sällan för att man ska känna sig manad att gå in på den regelbundet.
Citera
2012-09-01, 23:34
  #4
Medlem
Ustyugov2s avatar
Har bl.a. läst en intressant artikel som etnifierade borgarnas valframgångar. Generellt sett en bra blogg, behövs slika tankebanor inom nationalismen tycker jag. Senaste artikeln, Nationalister måste vara först på bollen, är riktigt bra.

Citat:
Nationalister måste sluta låta sig manipuleras utav makthavarna och majoritetens provokationer som väller in på alla fronter. Om vi på allvar ska kunna utmana makthavarna så måste vi agera offensivt. Vi ska lyfta fram vår egna agenda och ifrågasätta makthavarnas politik. Det är de som skall tvingas att agera i försvarsläge.

Citat:
De flesta flyter med strömmen, de röstar på moderaterna eller miljöpartiet för att alla andra gör det. Vi måste skapa en ny ström i en ny riktning. Vi måste göra det enkelt att byta riktning och flyta med i vår ström.

Citat:
På nyskapande tror vi att alla vår idéer måste omsättas i konkret handling. Det har teoretiserats alldeles för mycket och agerats för lite.

Uppdateringsfrekvensen kunde dock vara högre såklart.
Citera
2012-09-07, 00:57
  #5
Medlem
Nyskapares avatar
Tack så mycket!

Jag har pratat med de andra och vi har tagit till oss av kritiken. Det vi kommit fram till är att vi skriver två artiklar i veckan till att börja med. Nyskapande kommer därför att uppdateras varje måndag och torsdag från och med nu. Sedan ska vi satsa på att öka takten sakta men säkert också.

Den regelbundna uppdateringen gör det då möjligt för er läsare att veta när ni kan förvänta er att det publicerats en ny artikel på Nyskapande.
Citera
2012-09-07, 01:21
  #6
Medlem
Nyskapares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Har bl.a. läst en intressant artikel som etnifierade borgarnas valframgångar. Generellt sett en bra blogg, behövs slika tankebanor inom nationalismen tycker jag. Senaste artikeln, Nationalister måste vara först på bollen, är riktigt bra.

Kul!

Den artikeln baseras nämligen på ett mer omfattande strategiskt dokument om hur den nationalistiska oppositionen måste bli mer offensiv och på så sätt ta kontroll över dynamiken. Idag är situationen den omvända, den nationalistiska oppositionen är allt för ofta en defensiv reaktion på makthavarnas agerande. Detta måste det bli ändring på.

Vi kommer därför att utveckla dokumentet ytterligare och publicera det i sin helhet på Nyskapande så att alla nationalister kan låta sig inspireras och ta del utav kunskapen.
Citera
2012-09-13, 18:13
  #7
Medlem
Nyskapares avatar
Nu kan man gilla Nyskapande på Facebook också.

http://www.facebook.com/Nyskapande
Citera
2012-09-13, 19:57
  #8
Medlem
Jag skulle rekommendera att ni skriver lite bättre. Av, inte utav. Vår egen, inte vår egna.

Ett felfritt språkbruk implicerar seriositet.
Citera
2012-09-13, 21:15
  #9
Medlem
Heladageniskogens avatar
Flumma mer i texterna, det känns lite robotaktigt skrivet och ta inte avstånd från hat, man måste hata lite ibland när det man älskar är under angrepp.

Har inte läst allt så det kanske döljer sig något helt skadat i texterna, men det jag sett har precis rätt budskap annars. Trendigt och rätt i tiden.

Gillande den anti-individualistnihilistiska texten "Du har bara en familj" skarpt, totalt rätt prickat där.
__________________
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-09-13 kl. 21:24.
Citera
2012-09-13, 21:22
  #10
Medlem
Robert.Bs avatar
Riktigt bra artiklar måste jag säga.
Men blir lite jobbigt att läsa, ni sätter ju ord på mina tankar, så jag vet redan vad som kommer stå :P
Tummen upp!
Citera
2012-09-27, 19:16
  #11
Medlem
MrFishboys avatar
Vad är syftet med bloggen och texterna, finns ett syfte..? (Och då menar jag inte det uppenbara, menar mer målgrupp, strategi och så vidare...)

Kan man inte "bevisa" syftet med sin egen existens och klara av att sätta sin verksamhet i ett större sammanhang blir det lätt så att projekten rinner ut i sanden, har sett många goda ambitioner försvinna de senaste 15 åren..

Beroende på svaren på tidigare ställda frågor så finns följdfrågor.
Citera
2012-09-27, 22:09
  #12
Medlem
Nyskapares avatar
Tack för all kritik såväl som beröm. Språket är viktigt så det ska vi bli bättre på!


Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Vad är syftet med bloggen och texterna, finns ett syfte..? (Och då menar jag inte det uppenbara, menar mer målgrupp, strategi och så vidare...)

Kan man inte "bevisa" syftet med sin egen existens och klara av att sätta sin verksamhet i ett större sammanhang blir det lätt så att projekten rinner ut i sanden, har sett många goda ambitioner försvinna de senaste 15 åren..

Beroende på svaren på tidigare ställda frågor så finns följdfrågor.

Vi arbetar för en mer positiv och konstruktiv attityd bland nationalister. Istället för att se problem ska vi lära nationalister att se lösningar. Vi vill bilda och inspirera främst aktiva nationalister som i sin tur sprider detta positiva och konstruktiva vinnartänkande till andra i sin omgivning, såväl nationalister som gemene man.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback