Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-20, 09:13
  #529
Medlem
SmartHanss avatar
Du kan åka båten över till Tallinn extremt billigt ibland, du får dock bo i insides hytt om du vill att det ska bli riktigt billigt. Kan tipsa om Tallink-spa hotellet som är riktigt skönt. Grymt poolområde. Finns bra paket att boka på tallink.se.

Flyg är ganska billigt också, men det har jag ingen koll på.

Utelivet är ok, finns riktigt grymma lounger och barer och sådant, nattklubbarna är dock inte lika roliga. Testa "Kaheksa", "Pegasus", "Stereo" och Sas Radissons skybar om det skulle vara bra väder.
Citera
2009-03-20, 09:17
  #530
Medlem
Som sagt kan kryssningsbåt vara mycket billigt, och det ingår boende och mat i priset, men allt är relativt naturligtvis. Frågan är hur mycket du har som budget samt hur länge du vill stanna i Tallin och hur du vill uppleva staden.
Citera
2009-03-20, 09:22
  #531
Avstängd
northixs avatar
Ni kan komma undan med någon hundring per näsa:


http://www.tallinksilja.com/sv/

Bara att välja och vraka mellan kryssningarna men vänta på Baltic Queen!




.
Citera
2009-03-20, 10:57
  #532
Medlem
slicemenice1s avatar
om du har en segelbåt är det nog billigast.
Nu ligger vindarna rätt bra kolla bara så du inte har mer än 12-15 s/m du vill väl inte spy förrens ni är framme...
Citera
2009-03-20, 11:00
  #533
Medlem
Pendeltågs avatar
Övrigt - sista utvägen >>>>>>>>>>>> Resor > Europa

//Moderator
Citera
2009-03-20, 13:11
  #534
Medlem
det är inga kontroller å så alltså?

btw, när stänger restaurangerna o sånt ombord? man vill säkert käka nåt gott 3-4 på morronen
Citera
2009-03-20, 13:16
  #535
Medlem
pa som store finlands batarna finns de stallen som saljer macker och sant dygnet runt.... och de 'r absolut tilllatet att ta med egen mat.. min mormor brukad jamt gora sig en najs kvalls macka under buffen som hon sen helt lungt tog med sig i handen tillhyten
Citera
2009-03-20, 19:33
  #536
Medlem
jokers avatar
Båt ser billigt ut på papperet, men flyg är oftast billigast om man ska övernatta i Tallinn.
På båten gör du av med en massa pengar, ofta lika mycket som flygbiljetten kostar. Dessutom måste du vara ledig från jobbet en extra dag eller två, om du inte arbetar vid Värtahamnen, tid är också pengar.
Kolla:
sas.se
Estonianair.ee
norwegian.se
Citera
2009-03-20, 22:23
  #537
Medlem
Silja line! Bokade via biljettkod -måste man ha med sig presentkort?

Detta presentkort gäller för en kryssning till Helsingfors eller Åbo för 1-4 personer i en hytt,

Kategori C-A (A=fönsterhytt). Avresa söndag-onsdag t o m 30 april 2009.

"Ta med dig presentkortet på din resa, den gäller som biljett vid incheckningen."

Har ni behövt visa presentkort? För att jag fick koden av min kompis... Jag hinner inte få presentkortet tills vi ska åka iväg.. Som sagt så skrev jag in koden när jag bokade men saknar tyvärr presentkortet.. Vore snällt om ni hade några förslag!
Citera
2009-03-21, 11:03
  #538
Medlem
bumpar denna då jag har ganska brottom
Citera
2009-03-21, 11:20
  #539
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback_l0ver
bumpar denna då jag har ganska brottom

Ring Silja och fråga? Inte så jävla svårt kanske?
Citera
2009-03-21, 12:32
  #540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ring Silja och fråga? Inte så jävla svårt kanske?
redan ringt.. frågar om andra lyckats utan att visa? inte så jävla svårt att fatta kanske?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback