Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-22, 23:26
  #1981
Medlem
downbelows avatar
Visst är det så att man ej får köpa alkohol i taxfree på helgerna?(fredag-lördag) på utresan ifrån sthlm ?
Citera
2016-03-23, 14:19
  #1982
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downbelow
Visst är det så att man ej får köpa alkohol i taxfree på helgerna?(fredag-lördag) på utresan ifrån sthlm ?
Den frågan går inte att svara på om du inte säger vilket rederi och båt det gäller. Detta varierar beroende på bolag och båt. Är väl mest restriktioner på typ Cinderella. Där är det ju också stört omöjligt att smuggla med eget. När jag åkte där sist så var det en kontroll med bagageskannrar precis som på en flygplats och dom som hade eget dricka fick det beslagtaget. På dom mera reguljära färjorna som går till Helsingfors, Tallinn och liknande brukar man alltid kunna handla även på kvällen.
__________________
Senast redigerad av Jonas1968 2016-03-23 kl. 14:23.
Citera
2016-03-27, 12:08
  #1983
Medlem
downbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Den frågan går inte att svara på om du inte säger vilket rederi och båt det gäller. Detta varierar beroende på bolag och båt. Är väl mest restriktioner på typ Cinderella. Där är det ju också stört omöjligt att smuggla med eget. När jag åkte där sist så var det en kontroll med bagageskannrar precis som på en flygplats och dom som hade eget dricka fick det beslagtaget. På dom mera reguljära färjorna som går till Helsingfors, Tallinn och liknande brukar man alltid kunna handla även på kvällen.


Viking line ( båten cinderella)

Jo jag har hört dom är väldigt hårda på kolla genom växor
Citera
2016-06-17, 17:09
  #1984
Medlem
skogluundarns avatar
Ska åka med Birkabåten till Åland, under bussresan hade jag tänkt att titta på film/serier. Finns det Wi-Fi på bussarna som man åker med, Birkas egna bussar de vill säga.

Uppskattar svar.
Citera
2016-06-21, 21:55
  #1985
Medlem
Hunden007s avatar
skall åka till Tallinn med kompisar. någon som åkt med deras båt och vet hur är deras WIFI på båtarna är? finns det några bra matställen och Barer?
__________________
Senast redigerad av Hunden007 2016-06-21 kl. 22:00.
Citera
2016-06-23, 01:52
  #1986
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
skall åka till Tallinn med kompisar. någon som åkt med deras båt och vet hur är deras WIFI på båtarna är? finns det några bra matställen och Barer?
Nu var det ganska många år sedan jag åkte till Tallinn men Wifit på Helsingforsfartygen Symphony och Serenade är i allafall ingen höjdare. Ganska långsamt och det finns inte heller täckning i alla hytter utan bara i allmänna utrymmen. Så länge båten är på svenskt vatten så fick man ofta bättre fart om man surfade med 3G än att koppla upp sig på Wifit men när man är på utlänskt vatten har man ju inte haft något val med tanke på vad 3G i utlandet kostat. Problemet med Wifit på båtarna är nog att det är många som skall dela på uppkopplingen och då blir det dålig bandbredd till var och en.
Citera
2016-06-23, 17:36
  #1987
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nu var det ganska många år sedan jag åkte till Tallinn men Wifit på Helsingforsfartygen Symphony och Serenade är i allafall ingen höjdare. Ganska långsamt och det finns inte heller täckning i alla hytter utan bara i allmänna utrymmen. Så länge båten är på svenskt vatten så fick man ofta bättre fart om man surfade med 3G än att koppla upp sig på Wifit men när man är på utlänskt vatten har man ju inte haft något val med tanke på vad 3G i utlandet kostat. Problemet med Wifit på båtarna är nog att det är många som skall dela på uppkopplingen och då blir det dålig bandbredd till var och en.

jag tyckte jag hade rätt bra täckning på Helsingforsbåten. kunde själv surfa i min hytt.
Citera
2016-06-23, 20:43
  #1988
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
jag tyckte jag hade rätt bra täckning på Helsingforsbåten. kunde själv surfa i min hytt.
Beror nog lite på var i båten hytten ligger. Jag har vid några tillfällen haft bra täckning men ofta har det varit godnatt. Däremot så var ju hastigheten inget att hurra för. Gick snabbare att surfa via 3G.
Citera
2016-06-24, 00:15
  #1989
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Beror nog lite på var i båten hytten ligger. Jag har vid några tillfällen haft bra täckning men ofta har det varit godnatt. Däremot så var ju hastigheten inget att hurra för. Gick snabbare att surfa via 3G.

men funkar att surfa på typ facebook osv?
Citera
2016-06-25, 03:09
  #1990
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
men funkar att surfa på typ facebook osv?
Ja det funkar ju hyfsat förutsatt att man är där man har täckning. Däremot så upplevde jag att det gick snabbare med 3G.
Citera
2016-06-25, 22:34
  #1991
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Ja det funkar ju hyfsat förutsatt att man är där man har täckning. Däremot så upplevde jag att det gick snabbare med 3G.

okej hur var maten där då? tack på förhand!
Citera
2016-07-18, 16:37
  #1992
Medlem
Är det någon som vet ifall Silja ger ut information om passagerare, eller eventuellt bussbolaget man åker dit med? Letar efter en tjej från en kryssning en tid tillbaka men utan resultat och det känns som det enda sättet att få tag på hennes namn är ifall de har kvar informationen ifrån just den kryssningen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback