Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-25, 06:38
  #1897
Medlem
Heej!

En fråga, om man ska ta en kryssning nu på juldagen. Vilken rekommenderas?
Birkas 22h kryssning eller Tallink siljas Åbo kryssning(23h) med M/S Galaxy? Vi är 3-4 grabbar i åldern runt 23 som tänkte åka. Vilken blir det mest röj i eller blir det ngn röj överhuvudtaget?

/Ardi90
Citera
2014-12-25, 08:53
  #1898
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XVW
Tänkte kolla hur noga dom är med åldergräns på 23-kryssningarna hos birka. Ena killen fyller nämligen 23 en vecka efter det att kryssningen avgår, övriga i sällskapet är 23 eller över.

Kan det vara värt att ändra hans födelsedatum när man bokar eller måste alla visa legg när man hämtar ut biljetterna? Tänker att han inte lär bli leggad när vi kliver på, men kanske när man hämtar ut biljetterna?

Tack på förhand!

Brukar vara ens födelseår som gäller så inga problem
Citera
2014-12-25, 08:59
  #1899
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardi90
Heej!

En fråga, om man ska ta en kryssning nu på juldagen. Vilken rekommenderas?
Birkas 22h kryssning eller Tallink siljas Åbo kryssning(23h) med M/S Galaxy? Vi är 3-4 grabbar i åldern runt 23 som tänkte åka. Vilken blir det mest röj i eller blir det ngn röj överhuvudtaget?

/Ardi90

Förmodligen mest röj på Cinderella och Galaxy ikväll , lite äldre publik på Birka
Citera
2014-12-25, 12:40
  #1900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Brukar vara ens födelseår som gäller så inga problem

Han fyller visserligen 23 endast en vecka efter det att kryssningen avgår, men det är även året efter. Kommer det uppstå problem tror du? Och måste alla visa legitimation när jag hämtar ut biljetterna som är bokade i mitt namn?

Står lite i valet och kvalet ifall jag ska "råka" göra fel med hans födelseår, eller om jag ska hoppas på att han slipper visa legitimation.
Citera
2014-12-25, 12:57
  #1901
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XVW
Han fyller visserligen 23 endast en vecka efter det att kryssningen avgår, men det är även året efter. Kommer det uppstå problem tror du? Och måste alla visa legitimation när jag hämtar ut biljetterna som är bokade i mitt namn?

Står lite i valet och kvalet ifall jag ska "råka" göra fel med hans födelseår, eller om jag ska hoppas på att han slipper visa legitimation.

Tyvärr är det så att alla måste visa legg vid ombordgången men det borde inte vara ett problem då bara en är under 23. Finns dispens att söka dock, lika bra du ringer dit och frågar för att vara helt säker
Citera
2015-01-09, 16:14
  #1902
Medlem
slemhogs avatar
Tjena,

Tänkte boka en fyllekryssning med 4 grabbar, vi är alla runt 30.

Vilken båt är det bäst drag på? Silja galaxy eller cinderella? Silja galaxy har ju riktiga artister ombord nu i februari, bla Pernilla Wahlgren och Idolvinnaren typ party weekend. Borde det inte vara bra drag på båten dessa kvällar eller suger galaxy?
Enligt kundtjänst kärringen på silja så är tax freen öppen också på utresa till skillnad mot Viking line... viktigt att kunna supa i hytten :-)
Läste tråden lite och många säger det bara är massa babbar på färjorna nuförtiden? :-( Fyfan.

Har inte kryssat på 5-6 år så all info mottages.
Citera
2015-01-11, 23:05
  #1903
Medlem
Kryssning Silja Line!

Tjena!

Funderar på att dra iväg på Silja Line kryssning med nån av Helsingforsbåtarna!

Är det gemensam bastu i någon av dom?
Citera
2015-01-11, 23:27
  #1904
Medlem
Millediablos avatar
Nej, det är separata avdelningar. Badavdelningen är gemensam, så att sitta och dricka/löga tillsammans går bra.
__________________
Senast redigerad av Millediablo 2015-01-11 kl. 23:42.
Citera
2015-01-12, 00:22
  #1905
Medlem
Det går att boka familjebastu på både Serenade och Symphony om man vill ha till sitt eget gäng.
Citera
2015-01-22, 13:14
  #1906
Medlem
Vattenspridares avatar
viking line

Hej fbare!

Jag har sökt och sökt på både Google och här, mailat viking line utan svar så jag vänder mig till er.

Jag och ett par vänner håller på att planera en kryssning den 31a med viking line, vi är runt 6-7 pers med åldrar 21-24/25(inte säker). Men det är 2 som bara är 20 år men fyller 21 detta år, ena fyller 10 dagar efter kryssningen.

Sett att det är 21 årsgräns. Men borde ju kunna fixa så dessa 2 får följa med?
Citera
2015-01-22, 14:40
  #1907
Medlem
Vattenspridares avatar
Fick nu veta att den äldsta är enbart 23.
Citera
2015-01-22, 16:41
  #1908
Medlem
Vet att förr var det ju så att någon över 30 ish var tvungen att åka med för att verka som en slags målman för de som är yngre. Gissar på att den fortfarande gäller, isf verkar det ju lite kört för de.

Man kan ju få dispens, lyckades fixa det när man åkte med en flickvän som var 19, själv var man 23.
Nu vet jag inte hur ert sällskap ser ut. Är ni 7 fyllehungriga grabbar som alla går in samtidigt genom biljettkontrollen så lär ni ju få visa leg.
Är ni dock där tidigt och går in kanske 2-3 åt gången o parvis tjej/kille om ni är ett sånt klientel (framgick ej) så lär de inte kolla leg och kan säkert se genom fingrarna i vissa fall.
Beställ dock inte biljetterna i underåriga personnr.

Annan grej vi gjorde när man åkte kryssning på en båt som även går reguljärt över till Finland var att be de som är underåriga köpa reguljärbiljett istället o sen hoppa in i er hytt.
vet att vakterna kunde då ställa random frågor om vad man ska göra. Så gör research, sök upp nån adress i Finland och säg något i stil med att man ska hälsa på mormor eller liknande.
__________________
Senast redigerad av limitededh 2015-01-22 kl. 16:44.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback