Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-03, 22:39
  #1849
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror
Bara att köpa i terminalen i Tallinn och kliva ombord. Det är ju bara ett litet skutt över viken som går på runt 2h och som inte kräver någon planering såsom hyttbokning eller annat, förutsatt att du åker som ren fartygspassagerare och inte har bil med dig.

Resor med fordon bör du således boka i god tid innan.

Tidtabell & sånt:

http://www.tallinksilja.com/et/web/e...llinn-helsingi
Ah, precis vad jag ville höra!

Jag färdas som "ren passagerare" men ville vara säker, så att jag inte stod med byxorna nere på en estnisk cementkaj utan biljett...

Tackar som ödmjukast!
Citera
2014-07-03, 22:57
  #1850
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
Tackar som ödmjukast!
Nada problemas!

Om du klickar på röda blaffan "VAATA HINDU JA OSTA" i länken så ser du priserna också.

Dessa varierar lite upp och ner beroende på avgångstid, men räkna med runt en trehundring i svenska riksdaler mätt. Billigare med fakir-turerna i svinottan, finns rejält dyrare priser också om man tvingas åka över vid "fel" tid och veckodag.
Citera
2014-07-08, 10:54
  #1851
Medlem
Söndagskryssning på victoria eller lördagskryssning på baltic queen? (2dygns)

Jag och min sambo tänkte åka på kryssning i helgen, men vi funderar på vilken som passar bäst?
Klart billigast är victoria som kostar 1000:- mindre
Någon med erfarenhet här som vet något? Är söndagskryssningen helt öde eller är det bra drag då?
Citera
2014-07-08, 11:40
  #1852
Medlem
23-timmarskryssning. Kan man hoppa av?

Jag och bruden ska till Åbo nästa månad. Priserna är dock galna! 1410kr per resa om man väljer "reguljärresa". Då till min fråga: kan man ta 23-timmarskryssning istället och hoppa av i Åbo, även fast man inte får gå iland. Kollar de biljetten om vi försöker stiga av?

Såg att det fanns en liknande tråd:
(FB) Åka på "kryssning" till Polen och strunta i att åka tillbaka, okej?
TS talade dock om en resa där han redan fick gå i land ett par timmar, vilket inte är mitt fall.

Väldigt tacksam för svar!

Edit: Kan tillägga att det är Tallink Silja vi åker med.
Citera
2014-07-08, 11:48
  #1853
Medlem
Spackelackans avatar
Har själv gjort så och det var inga problem. Har aldrig sett att dom kollar biljetter vid avstigning faktiskt.
Citera
2014-07-08, 11:58
  #1854
Medlem
Spackelackans avatar
Vad ni än gör så ät inte maten på Victoria! Helt efterblivet och illa tillagat käk på den båten!
Ät innan ni går ombord, och käka sedan i Tallinn innan ni åker hem!
Citera
2014-07-08, 12:24
  #1855
Medlem
latexxxsss avatar
Det är inge större fel på maten på Victoria tycker jag.
Dessutom rekomenderar jag Victoria. Det är en trevlig båt!
Citera
2014-07-08, 12:30
  #1856
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evolu
Jag och bruden ska till Åbo nästa månad. Priserna är dock galna! 1410kr per resa om man väljer "reguljärresa". Då till min fråga: kan man ta 23-timmarskryssning istället och hoppa av i Åbo, även fast man inte får gå iland. Kollar de biljetten om vi försöker stiga av?

Såg att det fanns en liknande tråd:
(FB) Åka på "kryssning" till Polen och strunta i att åka tillbaka, okej?
TS talade dock om en resa där han redan fick gå i land ett par timmar, vilket inte är mitt fall.

Väldigt tacksam för svar!

Edit: Kan tillägga att det är Tallink Silja vi åker med.
Så du menar att ifall du måste visa biljett så kan de låsa in dig på färjan? Nej det låter inte helt lagligt.
Citera
2014-07-08, 12:48
  #1857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Har själv gjort så och det var inga problem. Har aldrig sett att dom kollar biljetter vid avstigning faktiskt.
Härligt, lutar åt en fuling då!

Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Så du menar att ifall du måste visa biljett så kan de låsa in dig på färjan? Nej det låter inte helt lagligt.
Sant det du säger. Får bli en 23-timmars!
Citera
2014-07-21, 01:19
  #1858
Medlem
vilken kryssning ska man åka på om man vill festa, ligga?

vilken kryssning ska man åka på om man vill festa?
Citera
2014-07-21, 01:24
  #1859
Medlem
KonstapelKushs avatar
Brukar inte åka på kryssning, men har hört att 100% party kryssningarna är helt OK, om man är whitetrash som fan. Men det tror jag förmodligen att du gör, ingen annan åker kryssning annars.
Citera
2014-07-21, 06:11
  #1860
Medlem
Hmmm,alla människoraser brukar vara på båten!

Om man åker en kryssning över helgen och ej har problem med att starta konversationer så är man 100% garanterad hyttbesök! 😉
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback