Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-11, 20:35
  #1717
Medlem
Kryssning till Helsingfors, strunta att gå på båten igen i Finland

Jag tänkte åka till Helsingfors i jul och det billigaste sättet vore ju om det gick att boka en sån där 80 kronors kryssning med Viking Line med en heldag i Helsingfors och sedan strunta i att gå på båten igen efter att jag kommit i land i Finland. Går det att göra så?
Citera
2013-11-11, 20:38
  #1718
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smajjk
Jag tänkte åka till Helsingfors i jul och det billigaste sättet vore ju om det gick att boka en sån där 80 kronors kryssning med Viking Line med en heldag i Helsingfors och sedan strunta i att gå på båten igen efter att jag kommit i land i Finland. Går det att göra så?

Ja, det är inga problem. Enda skillnaden är att ingen kommer att knacka på dörren på morgonen när du ska stiga upp och gå av båten (om du nu åker kvällstur från Sverige vill säga).

Vad exakt hade du tänkt dig skulle hända?
Citera
2013-11-11, 20:41
  #1719
Medlem
BernardLoutres avatar
Inget problem. Har gjort det i Riga. Stannade 3 dagar och flög hem med Ryanair för 50 spänn. Billig semester.
Citera
2013-11-14, 16:47
  #1720
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nja, resan var faktiskt helt okey. Det gick bra att hålla sig lite i periferin hela tiden. Öl och drink i en lite avskild bar, riktigt bra trerätters i a la carte restaurangen, taxfreebutiken på morgonen när de flesta sov, privat bastu. Samt en hel del tid i lyx-hytten förstås.
Arab/neger-beståndet var inte så farligt som väntat. Däremot var båten packad till bristningsgränsen av asfulla bonnläppar och white-trash i jättestora gäng. De flesta svartingar jag såg verkade åka med familj och barn.

Skönt att höra! Vad var priset för allting om jag får fråga? Har för mig att Birka är det bästa alternativet men jag kan inte riktigt svara, har bara upplevt Viking Line 2 olidliga gånger själv.
Citera
2013-11-19, 00:37
  #1721
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Är lite sugen på att dra på en kryssning med Galaxy i början av December. Åkte i Augusti och det va ingen hit, har aldrig sett båten så tom.
Undrar när man ska åka nu för att få lite drag på båten under veckan och tänker på Onsdag, Torsdag..hur ser det ut på båtarna då?
Vet att dom hade "Club Galaxy" på Onsdagar förut men att det då var 18 årsgräns, och en massa ungar som sprang runt och spydde överallt.
Hur ser det ut vintertid mitt i veckorna?
Citera
2013-11-19, 00:46
  #1722
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Skönt att höra! Vad var priset för allting om jag får fråga? Har för mig att Birka är det bästa alternativet men jag kan inte riktigt svara, har bara upplevt Viking Line 2 olidliga gånger själv.


Hytt 3 tusen cirka. Men då ingick lyxfrukost och även lunch. Samt även 600 kr förbetalat för middagen. Gjorde väl av med en tusing till totalt för middagen och på lite drinkar och öl.

Ovanstående för 2 personer.
Citera
2013-11-19, 18:22
  #1723
Medlem
Köpa sprit på taxfreen vid utresan på 24 h kryssning???

Nu vill jag höra. Går det att köpa på taxfreen på siljalines 24 h kryssning med Galaxy utresan mot Åbo? Någon som vet om det går? Eller måste jag ta med mig spriten innan i väskan? Tacksam för svar
Citera
2013-11-19, 18:43
  #1724
Medlem
vizionzs avatar
Ja jo det kan man, vad jag vet.
Åkte SiljaLine för ett par månader sedan o då öppnade dom taxfreen.
Citera
2013-11-19, 19:24
  #1725
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizionz
Ja jo det kan man, vad jag vet.
Åkte SiljaLine för ett par månader sedan o då öppnade dom taxfreen.


åhåh är du säker på det då? Var det på en lördag den var öppen?
Citera
2013-11-19, 22:07
  #1726
Medlem
Nej, tyvärr inte :/ Vart på denna kryssning 30-31 oktober, taxfreen var öppen men när jag skulle in och handla stoppade vakterna mig och sa att det inte var för oss som var på kryssningen, utan jag fick vänta tills hemresan.
Dock lyckades vi få på en del sprit på båten och spriten i baren är väldigt billig, så det var inga problem ändå
Citera
2013-11-20, 08:11
  #1727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrlx
Nej, tyvärr inte :/ Vart på denna kryssning 30-31 oktober, taxfreen var öppen men när jag skulle in och handla stoppade vakterna mig och sa att det inte var för oss som var på kryssningen, utan jag fick vänta tills hemresan.
Dock lyckades vi få på en del sprit på båten och spriten i baren är väldigt billig, så det var inga problem ändå


Okej men har mejalt och frågade. De sa att taxfreen är stängd onsdagar då jag anatar du åkte? Jag ska åka på en lördag, då hoppas jag på att texfreen är öppen
Citera
2013-11-20, 18:36
  #1728
Medlem
Kollar dom pass på Tallink?

Jag har bokat en julkryssning till Tallin med Tallink nu i mitten av december och kom plötsligt på att en i sällskapet, som inte är svensk, har ett pass som går ut nu innan resan. Personen ifråga har ett s.k. PUT-kort som visar att hon bor i Sverige men passet kommer som sagt vara utgånget några dagar före resan. Frågan är vad man kan göra, ett nytt pass hinner vi absolut inte med. Kan man chansa på att dom inte kollar eller är det kört för personen ifråga?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback