Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-01, 18:59
  #1609
Medlem
under sommaren tror ni de finns mycket ligg ?
Citera
2013-06-22, 19:44
  #1610
Medlem
har precis åkt med galaxy och tyvärr måste jag säga att kryssningarnas storhetstid är förbi.
denna kryssning var en av de sämsta någonsin. båten var full med thaihoror och snubbar, typ inga brudar alls. det var mycket tjafsigt på dansgolvet och liggfaktorn lika med noll.
jag åkte med galaxy i julas och det var lika dåligt då med.

jag har annars regelbundet åkt på kryssningar de senaste 8-9 åren så jag vet vad jag snackar om.
det var bättre förr i tiden.
Citera
2013-07-02, 21:45
  #1611
Medlem
23h kryssning med galaxy

Tjena FB-dasar!

Vi är tre killar på 21 år som ska åka med galaxy om två veckor (fredag). Har aldrig varit på kryssning överhuvudtaget och undrar om det finns någon med lite erfarenhet som kan beskriva vad vi bör förvänta oss? Kanske dela med sig av en trevlig historia?

Ser fram emot svar!
Citera
2013-07-02, 21:57
  #1612
Medlem
Att bli redigt berusad och hitta en halvtaskig hona att skeda med brukar väl vara målet?

Helst 45+ dessutom.
Citera
2013-07-02, 21:59
  #1613
Medlem
kröka, dansa, ragga, knulla luder REPEAT REPEAT
Citera
2013-07-02, 22:09
  #1614
Medlem
Absolut! Mycket grogg och en 45 taggare hade ju rundat av kvällen fint! Men vad är det för folk man stöter på? Är alla ute efter ligg, supa sig redlösa etc och är det mycket drägg och slödder eller beter sig folk?
Citera
2013-07-02, 22:28
  #1615
Medlem
Dr.Truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muckee
Tjena FB-dasar!

Vi är tre killar på 21 år som ska åka med galaxy om två veckor (fredag). Har aldrig varit på kryssning överhuvudtaget och undrar om det finns någon med lite erfarenhet som kan beskriva vad vi bör förvänta oss? Kanske dela med sig av en trevlig historia?

Ser fram emot svar!

Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Att bli redigt berusad och hitta en halvtaskig hona att skeda med brukar väl vara målet?

Helst 45+ dessutom.

Ja det är väl ungefär det man kan förvänta sig.
Citera
2013-07-02, 23:12
  #1616
Medlem
Hoeglunds avatar
Det där med att åka båt har jag lärt mig att är ett rent lotteri.
Har varit på Galaxy 3 gånger, två av dom var det bra drag och mycket damer. Kvällar som dom är det inga problem att få med sig ett pissluder till hytten.

Sista gången var det okryddat 70% blattar, vilket på ett sätt är bra om man vill knulla, det blir ju mindre konkurrens bland honorna.
Men själva kvällen blir ju inte så rolig, sitta fast på en båt i 23h med massa babbar önskar jag ingen.

Brika Cruises var jag på en gång, total katastrof.

Cinderella har jag åkt med en gång, lyckades lägra en riktigt fin tjej. Men dom säljer ju ingen alkohol på utresa helgen så den båten går ju fetbort om man inte åker mitt i veckan.

Nu blev det här inlägget lite lägre än vad jag tänkt, men min poäng var att det skiljer sig mycket mellan kvällarna.
Lycka till, och skriv gärna när du kommit hem igen och berätta hur det gick så kanske man törs kliva på båten igen
Citera
2013-07-03, 21:47
  #1617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoeglund
Det där med att åka båt har jag lärt mig att är ett rent lotteri.
Har varit på Galaxy 3 gånger, två av dom var det bra drag och mycket damer. Kvällar som dom är det inga problem att få med sig ett pissluder till hytten.

Sista gången var det okryddat 70% blattar, vilket på ett sätt är bra om man vill knulla, det blir ju mindre konkurrens bland honorna.
Men själva kvällen blir ju inte så rolig, sitta fast på en båt i 23h med massa babbar önskar jag ingen.

Brika Cruises var jag på en gång, total katastrof.

Cinderella har jag åkt med en gång, lyckades lägra en riktigt fin tjej. Men dom säljer ju ingen alkohol på utresa helgen så den båten går ju fetbort om man inte åker mitt i veckan.

Nu blev det här inlägget lite lägre än vad jag tänkt, men min poäng var att det skiljer sig mycket mellan kvällarna.
Lycka till, och skriv gärna när du kommit hem igen och berätta hur det gick så kanske man törs kliva på båten igen
Av det du skrev antar jag att galaxy är det lite säkrare kortet! Får hoppas det blir en minnesvärd kväll och ska försöka se till att skriva några rader om resan
Citera
2013-07-04, 21:45
  #1618
Medlem
robihogls avatar
Partykryssning från Sverige!

Tjenare FB! Jag och några polare tänkte dra på en partykryssning i mitten av Augusti.

Problemet är att vi aldrig varit på någon kryssning och vi skulle vilja veta vilken kryssning som det är mest "drag" på, alltså mest ungdomar och fylla. Är det någon som har erfarenhet av detta och kan dela med sig?

Har kollat lite på forumen, men där är ämnena från 2006. Det kanske finns någon som som har lite fräscha tips!
Citera
2013-07-04, 22:00
  #1619
Medlem
FBMinchias avatar
Kan inte svara för Galaxy, men Cinderella brukar vara mer blandat har jag för mig. Trådar finns annars. Här, t.ex.
http://lmgtfy.com/?q=birka+cinderella+b%C3%A4st+party
Citera
2013-07-21, 12:10
  #1620
Medlem
jag har precis kommit hem från en helsingforskryssning med silja serenade.

tyvärr måste jag säga att det var en riktig dålig kryssning trots att det var en helg och sommar.
de flesta ombord var utländska turister som kineser och indier samt barnfamiljer.
det var dåligt drag på nattklubben hela resan så därför inget raggande dessvärre.

jag åkte med galaxy på midsommarafton och även det var riktigt dåligt.

jag vet inte hur det är med cinderella eller andra vikingbåtar idag för jag har inte åkt med viking på åratal. senaste gången jag åkte med cinderella var tendesen densamma som på galaxy, dsv att majoriteten ombord var araber.

jag har sagt det innan och säger det igen.
kryssningarnas storhetstid är över så den som vill åka på en fylle- & raggresa får istället söka sig till charterresemålen som ayia napa, rhodos, magaluf, etc.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback