Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-29, 15:46
  #1
Medlem
obsolass avatar
Letade efter lite skvaller om denne herre, men hittade konstigt nog ingen tråd. Ska på middag med en folkpartist och ville komma med lite smarriga fakta. Vet liksom inte mycket mer än att om man kastar om bokstäverna i hans namn så blir det DJ Runkblöjan. Om man nu kan kalla det skvaller...
Citera
2012-08-29, 15:50
  #2
Medlem
mryellowmans avatar
Nja skvaller kan jag inte påstå
Citera
2012-08-29, 16:55
  #3
Medlem
Gabriel Knights avatar
Karln är helt ointressant så det finns nog inte mycket att skvallra om tyvärr

Ditt anagram eller vad man ska kalla det var dock roligt
Citera
2012-08-29, 17:51
  #4
Medlem
Rimberts avatar
Har hört att en av hans anfäder var lindansare, som föll och dog.
Kan nämnas att han var benamputerad efter en tågolycka.
En inte helt oväntad olycka, sa vittnen vid lindansarincidenten, som ägde rum i Rumänien.
Finns tidningsurklipp om detta, om man letar i gamla lägg.
Med sådana anfäder är det kanske inte konstigt att samma äventyrliga gener tog sig uttryck i Björklunds militära karriär, 100 år senare.

Beträffande Björklunds mellanrum mellan framtänderna:

Ett mellanrum mellan framtänderna kallas på tandläkarspråk diastema.
Orsaken till detta kan vara att det så kallade läppbandet, som fäster på insidan av läppen och mellan tänderna, är ovanligt kraftigt. Det kan också bero på att man generellt har glest mellan tänderna eller att tänderna står snett ut. I vissa fall kan man operera det förtjockade läppbandet och mellanrummet kan till viss del minska av sig själv. Ibland kan man med tandreglering hjälpa till att minska utrymmet. Om man har glest mellan tänderna för övrigt och normal bett kan det vara svårt att minska utrymmet med tandreglering.

Vad jag vet har aldrig Björklund sökt för detta, fast det finns lösningar.
__________________
Senast redigerad av Rimbert 2012-08-29 kl. 18:31.
Citera
2012-08-29, 18:02
  #5
Medlem
obsolass avatar
Ha ha ha! Underbar fakta!! Detta ska jag garanterat nämna under middagen!
Citera
2012-08-29, 19:30
  #6
Medlem
Minkybabys avatar
Inte skvaller, bara åsiktsbajsande från mig:
Jag tyckte han verkade lite het när han först blev känd och det är den där gluggen som gör det för mig .
Jag svalnade dock totalt när jag hörde honom prata första gången, vad är det för dialekt han har, nån typ av västgötska antar jag ?
Om det är nåt han ska jobba på så är det sin dialekt, låt gluggen vara kvar !
Citera
2012-08-29, 20:05
  #7
Medlem
JB = häradsbetäckare
Citera
2012-08-29, 20:12
  #8
Medlem
leprasjuklings avatar
Han är från Skene i Västergötland, nära Småland, vilket gör att dialekten är en sorts hybrid. Hans mamma är från Norge så egentligen är han andregenerationens invandrare precis som Zlatan.

Både han och Hägglund lider av anorexia då de trots bara är skinn och ben ständigt bantar och tävlar med varandra. Båda är torsk på no carb-filosofien. Till skillnad från Reinfeldt som är en ångestdriven ständig jojobantare som fläskar upp sig 10-15 kilo varefter han äcklas av sig själv när han ser sin hatade fars hängande halsfläsk i spegeln och sätter sig på diet, där han asketiskt straffar sig själv och maniskt städar.
Citera
2012-08-29, 23:35
  #9
Medlem
obsolass avatar
Tackar för infon! Och vill gärna ha mer!
Citera
2012-08-30, 00:59
  #10
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obsolas
Letade efter lite skvaller om denne herre, men hittade konstigt nog ingen tråd. Ska på middag med en folkpartist och ville komma med lite smarriga fakta. Vet liksom inte mycket mer än att om man kastar om bokstäverna i hans namn så blir det DJ Runkblöjan. Om man nu kan kalla det skvaller...
Nej, det kallas inte skvaller. Därför ändras rubriken för att förbättra sökbarheten.

/Moderator
Citera
2013-06-16, 01:29
  #11
Medlem
White Christmass avatar
Ingen som har någon info om hans militära karriär, Hur var han där.

Älskade han utlänningar mer än Sverige redan då?

Fick han smörj någon gång ute på kaserngården?
Citera
2013-06-16, 16:33
  #12
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Ingen som har någon info om hans militära karriär, Hur var han där.

Älskade han utlänningar mer än Sverige redan då?

Fick han smörj någon gång ute på kaserngården?

Enligt någon tidningsartikel så hade han i tonåren planer på att söka vapenfri tjänst, alternativt totalvägra. Men väl inne i lumpen så tyckte han det hela var ganska skoj, och sökte till officiersutbildning.

Inte så mycket till skvaller, men jag tror helt enkelt att han inte har så många lik i garderoben. Han verkar rent ut sagt lite för ordentlig och lite tråkig....
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback