Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2012-11-16, 17:45
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
AnandTech vill jag gärna rekommendera; de gör riktigt bra och utförliga recensioner.
AnandTech - 13-inch Retina MacBook Pro Review (Late 2012)


Putsch: Integritet eller inte så känner jag också att många Mac-/Apple-sidor ibland har en viss pro-Apple-vinkling. Då känns som att inget någonsin är dåligt, utan som värst "inte värt uppgraderingen från föregående generation" vilket är en ganska mild slutsats. Så Cnet, AnandTech, Engadget m.m kan i mina ögon vara bättre källor.

Jag har inte heller gjort några jämförelser mellan Air och Pro:ns skärm i verkligheten, utan kvalitetsskillnaden mellan panelerna var någon "DetroitBORG" kommenterade i sin videorecension på Youtube i en jämförelse mellan Air- och vanliga Pro-skärmen; att Pro är på pappret bättre men "I'm unable to make those observations in real life conditions".

TS: Även om jag skrev i förra inlägget att jag rekommenderade Air så var det under antagandet att Air var vald ur någon ekonomisk aspekt. rMBP är klart bättre än MBA (ingen TN-/TFT-panel (minns inte vilket) kan någonsin mäta sig med en IPS-skärm), men det är inte att säga att MBA är dålig. Den är lättare och smidigare, men sämre till skärmen främst.
Men jag har kalibrerat och testat dem, och det är en enorm skillnad mellan MBA och MBP. Vem som helst ser det direkt.

För att inte tala om MBP med retinakärmen. Där har du plötsligt något som är dubbelt så bra som allting du tidigare sett.

Och Thomas Ytterberg på MW kan du lita på i alla lägen, det försäkrar jag.
Citera
2012-11-16, 20:10
  #38
Medlem
Men om jag har mindre pengar att spendera väljer jag en Samsung. De har en modell jag inte kommer ihåg modellnamnet på med som har i5-processor i alla fall. Jag är inte rasist mot Windows 7, men föredrar absolut Mac OS X.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback