Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-26, 23:32
  #1
Medlem
Jag har under 3 månader tagit sertralin för depression och ångest. Började på 50 mg och höjde till 100 mg i juni månad - kände inte av några biverkningar efter höjningen. Har dock nu i mer än en vecka haft lätt huvudvärk; varje dag i princip, kan sertralinet vara orsaken till detta? Funderar på att slänga pillerna åt helvete.
Citera
2012-08-26, 23:48
  #2
Medlem
Magee89s avatar
Tror faktiskt inte de orsakar din huvudvärk. Man kan få de i början men sällan efter man ätit dom ett par månader. Kasta de inte, du kommer bara må sämre då. Kontakta läkaren istället igen och tala om att de inte fungerar så kan du få andra tabletter.
Citera
2012-08-26, 23:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Jag har under 3 månader tagit sertralin för depression och ångest. Började på 50 mg och höjde till 100 mg i juni månad - kände inte av några biverkningar efter höjningen. Har dock nu i mer än en vecka haft lätt huvudvärk; varje dag i princip, kan sertralinet vara orsaken till detta? Funderar på att slänga pillerna åt helvete.
Ja ,så var det för mig när jag käkade sertralin. Det är ena skitpiller som har en massa biverkningar. Men om du ska sluta så trappa ner, sluta inte tvärt. Tala med läkaren ifall du kan få något annat
__________________
Senast redigerad av RinkRat 2012-08-26 kl. 23:54.
Citera
2012-08-27, 00:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RinkRat
Ja ,så var det för mig när jag käkade sertralin. Det är ena skitpiller som har en massa biverkningar. Men om du ska sluta så trappa ner, sluta inte tvärt. Tala med läkaren ifall du kan få något annat

Hmm ok, men tycker ändå det är märkligt att jag får huvudvärk nu, då jag inte haft det sedan de första veckorna jag började med skiten. Ajja, får väl rådgöra med läkare då, om inte huvudvärken beror på något annat.
Citera
2012-08-27, 19:05
  #5
Medlem
lithionits avatar
det brukar vara tillfälligt, helt normalt att känna ökade biverkningar när man har ökad dos.
Fast biverkningarna blir mildare och mildare ju längre man tar medicinen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback