Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-26, 20:12
Medlem
Hej min lillebror är 16 år och blev uppflyttad till A laget som ligger i division 4 halland i år. Och han har i år slagit igenom stort, och tagit en odinarie plats och varit lagets bästa spelare. Han satsar stenhårt på fotbollen. Men vi vet att han måste byta klubb för att fortsätta utvecklas. Han skulle gärna vilja komma utomlands och bli ungdomsproffs vi tror att det är rätt väg att gå för där är träningen bättre än här i sverige. Vi har hört med en del större namn som är agenter, och dom säger att han måste vara top 10 i sverige i sin åldersklass och spelat med landslaget. För att dom ska skapa ett sammarbete. Och tyvärr har han inte blivit kallad till något landslagsläger än. Det jag undrar är om någon som är insatt i det här med agenter och kan förklara för mig hur det går till ? Hur gör man för att hitta en bra agent som kan fixa provspel utomlands ? Känns som att det är väldigt svårt att bli upptäckt av en klubb utomlands utan agent. Vilka är dom bästa agenterna i sverige för en 16 åring ? Och vad kan det kosta ?
Tack på förhand
Citera
2012-08-26, 20:21
Bannlyst
Jag har inte en aning, men jag tror att agenter hittar dig, inte tvärtom.
Har han talang så får ni se till att han får visa upp den.
Jag önskar honom lycka till!
Citera
2012-08-26, 20:58
Medlem
Nus avatar
Många som kan briljera i division 4 men vara totalt osynliga i Superettan. Men testa dom lokala klubbarna i Halland först för provspel. Därifrån borde man köra, spelar ingen roll vem han har som agent, det är svårt att övertyga att vilken klubb som helst att han är en stjärna om han bara spelar i division 4 i Sverige. Ta det steg för steg, fler ögon på spelare i Superettan/Allsvenskan än i division 4.
Citera
2012-08-26, 22:33
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Se till att din bror får provspela med klubbar högre upp i seriesystemet.

Testa att slå en signal till Halmstad BK?
Citera
2012-09-01, 01:39
Medlem
Om han nyligen slagit sig in i A-Laget i div.4 så låt han spela där denna säsong, skills talk for itself brukar det sägas. Jag menar att, om han är så bra som du påstår (lagets bästa) så lär det synas på matcherna. Cuper är bland annat bra skyltfönster där agenter och olika tränare brukar kolla, högre divisionerna då tror jag. Fast som någon skrev, ring och spamma Halmstads BK, Falkenberg, Varberg osv.
Citera
2012-09-06, 07:28
Medlem
Att gå från Div 4 fotboll till att bli ungdomsproffs kan nog bli ett litet för stort steg. Dessutom behöver du inte agent bara för att byta lag, det är väldigt bra att ha, men du måsta absolut inte ha en agent. Låt föräldrarna ringa till någon högre och lite större klubb och anordna ett provspel bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in