2005-03-24, 23:01
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa

Är ni säkra på skadorna? Typiskt 'öst' annars att köra några trick för att luras.

Petrovarna är avstängda, Bojinov är borta ett bra tag till (ljumsken) och även nån sorts Hristov är tydligen skadad. Fast det är sant som du säger, Stoijkov har en hel skock rävar bakom öronen..

Känns som Bulgarna överskattas en hel del, deras försvar i EM var ju knapp korpenklass, men vi får se..
Citera
2005-03-25, 10:26
Bannlyst
Ohyggligt svårbedömd match - men låter inte 1-1 vettigt? Ljungberg ger oss ledningen (smörpass från Zlatan, som annars gör en ganska blek insats) i början av andra, bulgarisk kvittering på en feldömd straff i slutet.
Citera
2005-03-25, 10:53
Bannlyst
Varför orar sig alla? Bulgarien för fan! Inte Italien, England eller Spanien! Herregud. 5-0 i EM betyder ju utan tvekan seger imorn.

Jag tvivlar inte en enda sekund på att Isak håller nollan och att Zlatan, Freddie och Rosenberg gör mål. Ja, kanske att Rosenberg inte gör mål iom bara Lagerbäck vet hur länge han kommer spela, men lätt 0-3!
Citera
2005-03-25, 11:35
Medlem
Sverige vinner..

Andreas Isaksson är Europpas bästa målvakt. SNUFF!!!
Zlatan är världens bästa anfallare! SNUFF!

BUlgarerna är luriga. de är aldrig dåliga. MEN, sverige är väldigt ofta väldigt bra. jämn match, men Sverige tar ledningen, släpper in ett mål och Zlatan eller Allbäck avgör.

Allbäck är på glatt humör och målfarligast på planen. Zlatan får löjligt många backar, ca 50 stycken, emot sig, han kommer inte göra något vettigt mer än matchavgörande.
Citera
2005-03-25, 11:44
Medlem
Arons avatar
vad menar simon bank?

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...622465,00.html

Citat:
Sverige är bäst i världen på det här.
Inget annat landslag har en levande svit på fem raka VM-kvalvinster i rad på bortaplan.
Västtyskland vann sju raka till 1969, och gjorde om det till 1985. Rumänien vann sex raka på 90-talet. Inget annat land har haft en liknande svit. Någonsin.

sverige är bäst i världen på det här men så nämner han två länder som har ett bättre facit
Citera
2005-03-25, 11:49
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
vad menar simon bank?

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...622465,00.html

sverige är bäst i världen på det här men så nämner han två länder som har ett bättre facit

Vete fan. Rumänerna hade en massa fina avslutare på 90-talet, och Västtyskland hade Gerd Müller och Uwe Seeler runt 1969 och Rummenigge, Völler, Klinsmann och ett par till runt 1985 känns inte riktigt som om vi har den där snubben som kan sätta pricken över i, men jag är ändå optimist...
Citera
2005-03-25, 12:05
Medlem
Arons avatar
kanske var det em-kval hansyftade på när det gäller rumänien och västtyskland
men spelar man kval 85 så var det inför vm i mexiko 86
Citera
2005-03-25, 12:09
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
kanske var det em-kval hansyftade på när det gäller rumänien och västtyskland
men spelar man kval 85 så var det inför vm i mexiko 86

Ja tyskarna gjorde väl ett bra kval inför Mexico 1986, bara Italien som världsmästare 1982 och värdlandet Mexico var ju direktkvalificerade...
Citera
2005-03-25, 15:05
Medlem
grymtsagrisens avatar
Känner en lite olustig känsla inför morgondagen. De flesta tror att det kommer gå lätt iom den stora vinsten i somras. Självklart får vi hoppas på detta. Men jag slänger upp ett varningsfinger. Känns ändå bra om Daniel Andersson får spela. (OBS! Ironi!). Frågan är vem som skulle kunna ta denna plats istället, Kimpa kanske.

Tippar dock med hjärtat. 2-1 till blågult.
Citera
2005-03-25, 15:24
Medlem
Det kan nog gå riktigt bra. 2-1 till Sverige, Zlatan och Rosenberg.

Det enda orosmomentet på någon position som jag (alltid) ser det är Olof Mellberg. Säkerhetsrisk bakåt och bara tjongbollar framåt, i vanliga fall, nu är karln ur form oxå. Burr!

Citat:
vad menar simon bank?

Jag tror nyckelordet är levande .
Citera
2005-03-25, 15:35
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egendom
Sverige vinner..

Andreas Isaksson är Europpas bästa målvakt. SNUFF!!!
Zlatan är världens bästa anfallare! SNUFF!

Tror detta inlägget passar bättre i diskusarna kring droger
Citera
2005-03-25, 17:14
Medlem
Schaffers avatar
100-0 till Sverige! Jag tippar med hjärtat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in