Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-25, 16:19
  #1
Medlem
Köpte nyss Starcraft + Brood War och efter nivå 6, på single player, stängs spelet av precis efter att jag klarat av banan. Jag kommer ut till windows där det står någon typ av "error" -skylt. Sedan trycker jag på "OK" och spelet avslutas automatiskt. Vad är det för fel? Kan jag fixa det på egen hand, eller måste jag byta/alt. lämna in spelet där jag köpte det?
Citera
2012-08-25, 16:30
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Köpte nyss Starcraft + Brood War och efter nivå 6, på single player, stängs spelet av precis efter att jag klarat av banan. Jag kommer ut till windows där det står någon typ av "error" -skylt. Sedan trycker jag på "OK" och spelet avslutas automatiskt. Vad är det för fel? Kan jag fixa det på egen hand, eller måste jag byta/alt. lämna in spelet där jag köpte det?

Hade varit bra att få veta vad denna "error"-skylt säger för att kunna hjälpa dig!
Citera
2012-08-25, 20:37
  #3
Medlem
Det är ett traditionellt "fel-meddelande".
Citera
2012-08-26, 00:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Det är ett traditionellt "fel-meddelande".

Så det står alltså något sånt här: "Error! fel-meddelande."?
Citera
2012-08-26, 01:14
  #5
Medlem
Det står: "oxo84bd811 refererade till minnet på 0x0000001". Binärt? Skärmen släcks ned till svart, och sen kommer jag ut i Windows. Jag testade att ladda ner patch men det är fortfarande fel.

Vad göra?
Citera
2012-08-27, 22:42
  #6
Medlem
Har du testat köra spelet i kompatibilitetsläge Windows 98 t ex?
Citera
2012-08-28, 01:30
  #7
Medlem
Citat:
Har du testat köra spelet i kompatibilitetsläge Windows 98 t ex?

Hur åstadkommer jag det?
Citera
2012-08-29, 18:57
  #8
Medlem
dotROBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Hur åstadkommer jag det?


Högerklicka på skrivbordsikonen till starcraft och gå in på egenskaper > kompatibilitet och checka "Kör detta program i kompatibilitetsläge för:" och välj Windows XP service pack 3. då kommer det nog fungera perfekt. Fungerar inte XP så testa någon annan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback