Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-08-26, 01:22
  #25
Medlem
KingVisions avatar
Om det är just operativsystemet som du gillar, så kan du ju alltid bygga dig en dator för kanske 12k och sen bara dra in OSX på hårddisken?

Jag är också emot Apple men jag funderar dock på om man skulle prova på deras operativsystem. iPhones har jag haft 2 stycken och jag var aldrig nöjd med dom men sen kan jag inte påstå att jag är mer nöjd med min android heller. Orkar inte riktigt förklara det just nu, försöker lite kort. Androiden ger mig möjligheter, fler val osv. i en iPhone är man låst.


Överväger att köpa en ultrabook nu till hösten men funderar också på en MacBook Air. Väljer jag en ultrabook kommer jag säkert aldrig att ångra det, inte heller kommer jag att bli ruinerad tillskillnad från Apples alternativ...

Apples eskalerande dock skrämmer mig och jag känner inte för att sponsra företaget. ÄR mycket negativ till företag som försöker fixa sig själva monopol osv. Är riktigt trött nu så sorry om det inte är ett väldigt bra skrivet inlägg.

mvh
Citera
2012-08-26, 15:12
  #26
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Man får det man betalar för
Att köpa Mac är dock inte synonymt med bättre, och det är inte heller högre priser, utan det handlar om personlig preferens. Sen att många påstår att Mac är bättre och att man får vad man betalar för kan ju ställas i kontrast mot den grupp jag upplever större som tycker att Mac är skit i ett fint fodral till ett högt pris.

Citat:
Ursprungligen postat av KingVision
Om det är just operativsystemet som du gillar, så kan du ju alltid bygga dig en dator för kanske 12k och sen bara dra in OSX på hårddisken?

Jag är också emot Apple men jag funderar dock på om man skulle prova på deras operativsystem. iPhones har jag haft 2 stycken och jag var aldrig nöjd med dom men sen kan jag inte påstå att jag är mer nöjd med min android heller. Orkar inte riktigt förklara det just nu, försöker lite kort. Androiden ger mig möjligheter, fler val osv. i en iPhone är man låst.


Överväger att köpa en ultrabook nu till hösten men funderar också på en MacBook Air. Väljer jag en ultrabook kommer jag säkert aldrig att ångra det, inte heller kommer jag att bli ruinerad tillskillnad från Apples alternativ...

Apples eskalerande dock skrämmer mig och jag känner inte för att sponsra företaget. ÄR mycket negativ till företag som försöker fixa sig själva monopol osv. Är riktigt trött nu så sorry om det inte är ett väldigt bra skrivet inlägg.

mvh

Jag skulle nog säga att du inte vet om du hade ångrat dig före du prövat en Mac. Vissa går aldrig tillbaka till PC, andra säljer direkt och hoppar tillbaka till Windows. Däremot känns det som att det är med just bärbara som Apple har övertaget med främst trackpaden, så om du ska prova på något nytt tycker iallafall jag du gör bäst att välja en Mac, förutsatt att du har någon form av referensnivå med PC-bärbara.

Jag kan hålla med om att Apple till viss del har storhetsvansinne (rekommenderar starkt att du ser denna, innehåller lite om Apple också: Embrace the Remix - YouTube) men jag var nöjd med vinsten mot Samsung.
Oh Samsung, you are making this too easy
Det finns företag som svinar sig mycket värre. Mitt bästa exempel är när Sony stämde geohot för att ha hackat PS3:s mjukvara för att köra egen kod. Enligt Sony stod deras EULA (End User License Agreement) ovan lagen och konsollens mjukvara var därför bara licenserad att användas av slutanvändaren.
Citera
2012-08-29, 14:32
  #27
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Att köpa Mac är dock inte synonymt med bättre, och det är inte heller högre priser, utan det handlar om personlig preferens. Sen att många påstår att Mac är bättre och att man får vad man betalar för kan ju ställas i kontrast mot den grupp jag upplever större som tycker att Mac är skit i ett fint fodral till ett högt pris.

Hej!

Vad tror du argumenten för den grupp som anser att Mac är skit i ett fint fodral är?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback