Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-25, 13:00
  #1
Medlem
Tja,

Jag har fått napp på ett rum att hyra i en större lägenhet och personerna som bor där vill att jag ska stå med på förstahands-kontraktet.

Aning om varför dem skulle vilja det?
Är det till min fördel eller nackdel?

Vore tacksam för svar
Citera
2012-08-25, 13:18
  #2
Avstängd
barkborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carnal-lobo
Tja,

Jag har fått napp på ett rum att hyra i en större lägenhet och personerna som bor där vill att jag ska stå med på förstahands-kontraktet.

Aning om varför dem skulle vilja det?
Är det till min fördel eller nackdel?

Vore tacksam för svar
Det skumma i det skulle jag kunna tänka mig att du blir medskyldig som garant för att hyran betalas, fallerar hyresinbetalning och de andra inte betalar kan du bli skyldig hela beloppet.
Hyresbolaget kan vända sig till vilken de vill och kräva in hyran av de som finns på kontraktet.
Jag skulle nog leta något annat.
__________________
Senast redigerad av barkborren 2012-08-25 kl. 13:21.
Citera
2012-08-25, 13:23
  #3
Medlem
Både fördel och nackdel,

Nackdel... skulle något hända lägenheten, typ att något tar sönder väggar/vitvaror som tillhör lägenheten så får ni nog dela på notan eftersom ni båda står på kontraktet.

Fördel, De kan inte sparka ut dig hursomhelst och be dig flytta vilket sker ganska ofta när hyr ett rum.
Citera
2012-08-25, 13:50
  #4
Medlem
Tack för snabba svar. Då jag är lugn som en filbunke och inte har några planer på att sabba lyan skiter jag nog i den.. Känns som att dem har mest att vinna på detta.
Citera
2012-08-25, 14:29
  #5
Medlem
Finiss avatar
Hmm tycker jag verkar väldigt skumt, Speciellt om det är en attraktiv lägenhet i en attraktiv stad.
Säg att det räcker med inneboende kontrakt. Har de tänkt att flytta så kan ni säkert få igenom övertagande av kontrakt i stället..

Vet inte varför, men det verkar bara skumt. Hör med dem ang anledningen till att de vill att du ska stå med. Är nyfiken på deras resonemang.
Citera
2012-08-27, 00:37
  #6
Medlem
Fråga dem varför istället och se vad det blir för reaktion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback