Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-23, 07:10
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paiway
Jag hör inte mig själv tänka, mina tankar är mer som bilder än någon sorts röst. Tror det varierar mycket från person till person, precis som att vissa människor räknar olika. Somliga räknar genom att tänka "ett, två, tre" i huvudet medan andra föreställer sig figurer eller tallinjer eller något.


Ja det måste ju vara olika, men fränt att du ser bilder istället för att höra dig själv.
Citera
2012-08-23, 07:14
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dudemate
Jag med, kan typ om jag inte har tillgång till musik höra låtarna i mitt huvud och bli taggad haha!

Exakt så kan jag också göra, sen är det ju flera gånger bättre att höra riktig musik, än sin huvudmusik ;-)
Citera
2012-08-23, 18:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chev.Chelios
Det är sant, hur fan gör dom? Iofs borde ju dom tänka i bilder om något.

Men vad händer om man även skulle vara blind?
Man tänker kanske i känslor? Äh jag har fan ingen aning. Rätt mycket mindfuck.
Citera
2012-08-23, 19:12
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugenafsvea
Man tänker kanske i känslor? Äh jag har fan ingen aning. Rätt mycket mindfuck.


Ja det är det verkligen, helt sjukt. Undrar om det finns forskning på detta?
Citera
2012-08-24, 01:55
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugenafsvea
Även de personer som föds dövstumma?
Jag menar, vi hör ju oss själva prata svenska. Men dessa dövstumma från födseln har aldrig lärt sig något språk.
Alla utan handikapp iallafall.
Dövstumma lär sig nog ändå något sorts språk, annars kan man inte kommunicera med dem, som t.ex. döva lär sig teckenspråk, blinda lär sig läsa via blindskrift etc.

Men har faktiskt ingen aning hur de tänker.
Citera
2012-08-24, 03:42
  #18
Medlem
Du är inte ensam ts! Jag hör en röst, det är en röst som säger åt mig att göra massa saker jag egentligen inte vill, är det samma röst ni alla pratar om?
Tips på hur jag ska lyckas hålla rösten borta?
Citera
2017-05-22, 20:07
  #19
Medlem
ahwlhs avatar
Mina tankar är en känsla blandat med en svag bild på orden. jag kan bara prata om det jag tänker är glasklart. Någon annan som har det såhär? Eller vet om det är vanligt. Det är bara i vissa fall som information hela tiden strömmar från hjärna till mun så säger jag det bara man går ju på instinkt men jag har märkt att jag har jävligt svårt att läsa folk. Saker poppar inte upp i huvudet hela tiden och det gör allt tråkigt jag får aldrig speak my mind

Edit:
__________________
Senast redigerad av ahwlh 2017-05-22 kl. 20:12.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback