Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-02-28, 11:27
  #37
Medlem
Medves avatar
Om några månader så släpps State of Decay Year-One Survival Edition, där ingår all DLCs!

Citat:
- The original game and both DLC packs remastered in 1080p. Lighting, textures, the works.
– New animations and overhauled combat mechanics.
– New weapons, new vehicles, new mission type.
– New playable characters (BRING IT ON, SASQUATCH).
– 30 minutes of new music from Jesper Kyd.
– The facility goodness from Lifeline is now available game-wide.
– Xbox One only: New achievements and game DVR.

http://undeadlabs.com/2015/01/news/y...-28-and-may-1/
Citera
2015-04-29, 07:21
  #38
Medlem
Ugly_Bobs avatar
Det blev en Year-One Survival edition i går, 249 riksdaler för spelet samt två DLC. De första intrycken är överväldigande positiva. Ovanligt koncept där man ska hålla en hel liten community vid liv och god hälsa. Ett fåtal buggar hittills men inga allvarligare än att ett par zombies fastnat i väggar eller fallna träd. Känns som ett mycket bra spel som skulle kunna ha varit löjligt bra om det haft en lite större utvecklare men rekommenderas ändå varmt om man tycker om den här sortens spel
Citera
2016-08-02, 22:54
  #39
Medlem
DePumaTomtens avatar
Kan ingen göra en ny tråd för State of decay 2 som är på gång? Har sett o läst en hel del gott om uppföljaren.
Citera
2016-08-02, 23:09
  #40
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DePumaTomten
Kan ingen göra en ny tråd för State of decay 2 som är på gång? Har sett o läst en hel del gott om uppföljaren.

Det är väl bara att du skapar en tråd?

Men ja, tvåan ser onekligen intressant ut, och inte enbart för elefanten i rummet (co-op).
Citera
2016-08-03, 14:22
  #41
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DePumaTomten
Kan ingen göra en ny tråd för State of decay 2 som är på gång? Har sett o läst en hel del gott om uppföljaren.

Räcker med denna tråden, SoD verkar inte så populärt här på flashback.

2an kommer bli epic, det första är ju bara ett arcade spel, där dom inte hade så stor möjligheter med alla begränsningar, 2.5 gb limit eller vad det var.

Längtar som satan till 2017 när dom släpper SoD2, massor av möjligheter och inga begränsningar!

Det jag hoppas mest på är en bra story och fritt val av att bygga sin bas, och jag hoppas även andra folk bygger sina baser, plus mänskliga fiender, vill så gärna slakta Wilkerssons.
Citera
2016-08-04, 23:03
  #42
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Det är väl bara att du skapar en tråd?

Men ja, tvåan ser onekligen intressant ut, och inte enbart för elefanten i rummet (co-op).
Är en block i mitt AVG på Chrome eller alla webbläsare så skapa ämne på flashbacks alternativet finns inte så orkar inte fixa det för att bara skapa en tråd Jo, tyvärr inte local co-op vore ett perfekt spel att lira ihop med sambon då båda älskar såna typer av spel och open worlds
Citera
2016-08-04, 23:06
  #43
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Räcker med denna tråden, SoD verkar inte så populärt här på flashback.

2an kommer bli epic, det första är ju bara ett arcade spel, där dom inte hade så stor möjligheter med alla begränsningar, 2.5 gb limit eller vad det var.

Längtar som satan till 2017 när dom släpper SoD2, massor av möjligheter och inga begränsningar!

Det jag hoppas mest på är en bra story och fritt val av att bygga sin bas, och jag hoppas även andra folk bygger sina baser, plus mänskliga fiender, vill så gärna slakta Wilkerssons.
Jo team:ar man ihop med några som oxå gillar detta spel så kommer det säkert bli riktigt skön gameplay, och att de inte är riktigt stort är nästan bara bra då de kommer gå ut online nu så slipper man massa jobbiga trollare & ungar. Spelade du tilläggen som kom i SoD? Tyckte de riktigt skönt o lira militärstoryn och åka runt i en raserad stad o rädda folk samt verkligen kriga lite
Citera
2016-08-04, 23:11
  #44
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Räcker med denna tråden, SoD verkar inte så populärt här på flashback.

2an kommer bli epic, det första är ju bara ett arcade spel, där dom inte hade så stor möjligheter med alla begränsningar, 2.5 gb limit eller vad det var.

Längtar som satan till 2017 när dom släpper SoD2, massor av möjligheter och inga begränsningar!

Det jag hoppas mest på är en bra story och fritt val av att bygga sin bas, och jag hoppas även andra folk bygger sina baser, plus mänskliga fiender, vill så gärna slakta Wilkerssons.

Tror inte det kommer finnas så mycket story. Även i tvåan är ju tanken att man ska spela som ett kollektiv snarare än en enskild protagonist, så även om det kanske kommer finnas en övergripande story i bakgrunden tror jag att den egna valfriheten kommer premieras - på gott och ont.
Citera
2016-08-05, 15:10
  #45
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DePumaTomten
Jo team:ar man ihop med några som oxå gillar detta spel så kommer det säkert bli riktigt skön gameplay, och att de inte är riktigt stort är nästan bara bra då de kommer gå ut online nu så slipper man massa jobbiga trollare & ungar. Spelade du tilläggen som kom i SoD? Tyckte de riktigt skönt o lira militärstoryn och åka runt i en raserad stad o rädda folk samt verkligen kriga lite

Mabey, har inte haft den bästa erfarenheten när det kommer till online spel, för många a-holes och otrevliga typer, sen fanns det dom som tog spelande alldeles för seriöst.

Fast Microsoft kanske bestämmer sig för att göra värsta reklamen för SoD2 så kommer folk att ström till det, spelet är ju ganska unikt tycker jag, flesta som ogillade det var mest på grund av att grafiken var kass, jag själv tyckte grafiken var mysigt/charmig på nåt sätt

Japp har både Lifeline och Breakdown (Har YOSE). Storyn var väl bra på lifeline men man kände sig stressad lite så fort ett uppdrag kom upp, fick lära mig den hårda vägen när jag fick ett meddelande att den personen jag skulle rädda dog för jag vänta för länge. Kartan var jag inte nöjd med riktigt i Lifeline, den var så liten och att områden så fans på kartan var helt avstängda för spelaren vilket gjorde mig lite små sur, kändes som lathet från undead labs sida eller så fick dom inte plats med allt, men det var endå surt, har fotfarande inte klarat av ett uppdrag i Lifeline där man ska hjälpa nån knäpp agent att samla prover på dom speciella zombisarna, agent dör alltid när jag möter den fet jäveln, var ända gång

Breakdown spelar jag för tillfället, har inte alls kommit långt, är väl på lvl 5 tror jag. Fast börjar bli tråkigt när kartan är hela tiden samma.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tror inte det kommer finnas så mycket story. Även i tvåan är ju tanken att man ska spela som ett kollektiv snarare än en enskild protagonist, så även om det kanske kommer finnas en övergripande story i bakgrunden tror jag att den egna valfriheten kommer premieras - på gott och ont.

Mycket möjligt men jag hoppas endå på en "big story" och massa sidouppdrag och random events som händer när man springer/kör om kring Trumbull County, vill att det ska vara "immersive". Att leka sandbox kan bli tråkigt efter ett tag.

Plus jag vill veta varifrån viruset kommer ifrån och hur det sprids. Dom var ju inne på det i Lifeline men man fick aldrig något riktigt svar. Är viruset i luften? Vattnet? Maten? Hur får man "black fever" som dödar en och man förvandlas efter några minuter till en zombie. Vem skapade viruset?
Citera
2016-08-05, 23:54
  #46
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Mabey, har inte haft den bästa erfarenheten när det kommer till online spel, för många a-holes och otrevliga typer, sen fanns det dom som tog spelande alldeles för seriöst.

Fast Microsoft kanske bestämmer sig för att göra värsta reklamen för SoD2 så kommer folk att ström till det, spelet är ju ganska unikt tycker jag, flesta som ogillade det var mest på grund av att grafiken var kass, jag själv tyckte grafiken var mysigt/charmig på nåt sätt

Japp har både Lifeline och Breakdown (Har YOSE). Storyn var väl bra på lifeline men man kände sig stressad lite så fort ett uppdrag kom upp, fick lära mig den hårda vägen när jag fick ett meddelande att den personen jag skulle rädda dog för jag vänta för länge. Kartan var jag inte nöjd med riktigt i Lifeline, den var så liten och att områden så fans på kartan var helt avstängda för spelaren vilket gjorde mig lite små sur, kändes som lathet från undead labs sida eller så fick dom inte plats med allt, men det var endå surt, har fotfarande inte klarat av ett uppdrag i Lifeline där man ska hjälpa nån knäpp agent att samla prover på dom speciella zombisarna, agent dör alltid när jag möter den fet jäveln, var ända gång

Breakdown spelar jag för tillfället, har inte alls kommit långt, är väl på lvl 5 tror jag. Fast börjar bli tråkigt när kartan är hela tiden samma.



Mycket möjligt men jag hoppas endå på en "big story" och massa sidouppdrag och random events som händer när man springer/kör om kring Trumbull County, vill att det ska vara "immersive". Att leka sandbox kan bli tråkigt efter ett tag.

Plus jag vill veta varifrån viruset kommer ifrån och hur det sprids. Dom var ju inne på det i Lifeline men man fick aldrig något riktigt svar. Är viruset i luften? Vattnet? Maten? Hur får man "black fever" som dödar en och man förvandlas efter några minuter till en zombie. Vem skapade viruset?
Breakdown var aningen tråkigt att köra efteråt jo, samma bana osv. Lifeline var lite bökigt pga alla avstängda vägar där hade de verkligen kunnat skapa mer fast de var ju bara sidestory. Är avundsjuk på Playstation med sina Last of us, uncharted 4 & nu Days gone. Men allt blir bättre då man kan få SoD2 till One Grafikmässigt gav det en bra känsla, lite höst-sensommaraktigt perfekt på ett zombiespel
Citera
2016-11-19, 14:50
  #47
Medlem
Hallå där.

Såg att spelet kostar 99:- på cdon i skrivande stund (lirar xbox one).
Tycker ändå spelidén är ganska tilltalande. Men jag har en del annat att spela så man kanske skulle kränga in den lilla pengen i State of decay 2 när det släpps.
Någon med lite inputs? Känns som det inte är jättemånga som spelat det första.
Citera
2016-12-04, 11:10
  #48
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FayWray
Hallå där.

Såg att spelet kostar 99:- på cdon i skrivande stund (lirar xbox one).
Tycker ändå spelidén är ganska tilltalande. Men jag har en del annat att spela så man kanske skulle kränga in den lilla pengen i State of decay 2 när det släpps.
Någon med lite inputs? Känns som det inte är jättemånga som spelat det första.
Det är ett otroligt kul spel att lira då man vill slippa multiplayer och har några timmar att döda för sig själv. Tog hem det gratis på One när de var relativt nytt men helt klart värt 99kr. De är inte så hypat och marknadsfört av någon anledning i Europa men bland folk som spelar mycket i USA är de betygsatt väldigt högt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback