Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-22, 13:33
  #1
Medlem
Hejsan!

Spelar för tillfället på ett par Steelseries siberia V2 men micen funkar inte så funderar på att köpa ett Sony Official PS3 Wireless Stereo Headset 7.1. Men skulle vilja ha lite omdömen av folk som testa de och gärna jämföra ljudkvaliten med andra headset som tex (steelseries).

Tack på förhand!

//Emil
Citera
2012-08-22, 14:36
  #2
Medlem
CharismaMans avatar
Fick mina idag.

Kan dock inte jämföra med steelseries, hade ett par turtle beach px21 som pajja så jag bestämde mig för att köpa sonys.

Har lirat bf3 runt 3 timmar och jag är grymt nöjd än så länge, lätt dom skönaste lurarna jag använt. Muffarna går utanför öronen så det lilla tryck som finns, hamnar på huvudet och inte på öronen. Dom är förvånansvärt lätta med tanke på storleken.

Ljudet är faktiskt överaskande bra, allting låter kristallklart. Kör på runt 60-70% volym och det räcker gott och väl. Har 7.1 påslaget och det är väldigt enkelt att höra varifrån explosioner osv kommer ifrån. Har inte snackat med någon ingame än men testade mikrofonen i skype och den låter klockrent.

Rekommenderas!
__________________
Senast redigerad av CharismaMan 2012-08-22 kl. 14:42.
Citera
2012-08-22, 14:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharismaMan
Fick mina idag.

Kan dock inte jämföra med steelseries, hade ett par turtle beach px21 som pajja så jag bestämde mig för att köpa sonys.

Har lirat bf3 runt 3 timmar och jag är grymt nöjd än så länge, lätt dom skönaste lurarna jag använt. Muffarna går utanför öronen så det lilla tryck som finns, hamnar på huvudet och inte på öronen. Dom är förvånansvärt lätta med tanke på storleken.

Ljudet är faktiskt överaskande bra, allting låter kristallklart. Kör på runt 60-70% volym och det räcker gott och väl. Har 7.1 påslaget och det är väldigt enkelt att höra varifrån explosioner osv kommer ifrån. Har inte snackat med någon ingame än men testade mikrofonen i skype och den låter klockrent.

Rekommenderas!

Låter nice! hoppas någon har något annat att jämföra med också
Citera
2012-12-05, 22:35
  #4
Medlem
ArzeniXs avatar
Jag köpte dessa lurar idag, och jag lurar på om det är något fel på dem?

Har fått för mig att när jag spelar, i detta fallet BO2, så skickar hörlurarna störningar till kontrollen vilket resulterar i att det blir helt jävla omöjligt att sikta! Varje gång jag "ads" så drar siktet helt okontrollerat åt antingen vänster eller höger. Har testat med att sätta ner sensen lite, men jag får fortfarande samma problem. Skitkul när man har någon på kornet, och så drar siktet iväg och du totalmissar.

Är det någon som kan bekräfta detta, eller är det mina ögon som spelar mig ett spratt?
Citera
2012-12-05, 22:41
  #5
Medlem
Har inte dessa hörlurar men har hört talas om folk som får problem på grund av att routern ligger för nära. Vet inte om detta är något som påverkar just ditt problem men du kan ju alltid testa
Citera
2012-12-05, 22:45
  #6
Medlem
ArzeniXs avatar
Hmmm ok.

Routern har stått på samma ställe i tre år utan några problem.....
Tack för tipset dock. Det måste vara något som ger störningar. Testade med tre olika kontroller och fick samma problem när jag drog igång drog lurarna, men när jag körde utan lurar så funkade allt felfritt. Sjukt skumt......
Citera
2012-12-06, 01:56
  #7
Medlem
DertyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArzeniX
Hmmm ok.

Routern har stått på samma ställe i tre år utan några problem.....
Tack för tipset dock. Det måste vara något som ger störningar. Testade med tre olika kontroller och fick samma problem när jag drog igång drog lurarna, men när jag körde utan lurar så funkade allt felfritt. Sjukt skumt......
Riktigt skumt. Min router står cirka 1 meter ifrån PS3:an och jag har inga problem med ljudet i hörlurarna. Kanske fick du ett måndagsexemplar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback