2012-08-21, 23:04
Medlem
MrOaikis avatar
Mina väggar i lägenheten är kala, och jag behöver lite konst. Gallerix är inget alternativ, så vi snackar istället målningar/teckningar. Jag kan inget om konst, och man kan givetvis argumentera för att man bara ska köpa något som man tycker är fint, men det är mycket jag tycker är fint. Min fråga till er konstkunniga är - hur avgör jag vad som går att sälja om jag skulle trötta på det? Jag betalar nämligen mycket hellre 10 000 kronor för en tavla jag vet att jag kan sälja för 10 000 eller nära den summan, än att köpa en tavla för 3000 kronor som jag nästan garanterat inte får sålt och därmed går miste om pengarna.
Citera
2012-08-21, 23:36
Medlem
Flikkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Mina väggar i lägenheten är kala, och jag behöver lite konst. Gallerix är inget alternativ, så vi snackar istället målningar/teckningar. Jag kan inget om konst, och man kan givetvis argumentera för att man bara ska köpa något som man tycker är fint, men det är mycket jag tycker är fint. Min fråga till er konstkunniga är - hur avgör jag vad som går att sälja om jag skulle trötta på det? Jag betalar nämligen mycket hellre 10 000 kronor för en tavla jag vet att jag kan sälja för 10 000 eller nära den summan, än att köpa en tavla för 3000 kronor som jag nästan garanterat inte får sålt och därmed går miste om pengarna.

Du ska, givetvis, besöka Bukowskimarket ( http://www.bukowskismarket.com/ ) - en guldgruva. Det priset du får tavlorna för är väl ungefär det du kan räkna med att få tillbaks. Givetvis kan trender skifta, konsten blir "ute" och säljs för mindre men köp saker du tycker är vackert så behöver du aldrig sälja det!

Jag har, sedan länge och i stort, övergett nya möbler. Som du säger: Varför köpa en ful byrå på IKEA för 3000 kr som är värd 300 kr när du kommer hem när du kan köpa en byrå för 3000 kr på Bukowskimarket som är värd 3000 kr när du kommer hem?
Citera
2012-10-26, 09:19
Medlem
Finns en hel del sajter som erbjuder detta.
Ta en titt på http://inramningar.nu
De har mängder med konst som du kan skapa egna ramar till online.
Även begränsade utgåvor, typ signerade å liknande....
Citera
2013-01-22, 08:57
Medlem
Här hittar du en del snygga canvastavlor. De kommer med handmålade tavlor upp till 200x200cm till Maj.
Citera
2013-01-22, 11:57
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitramnitram
Här hittar du en del snygga canvastavlor. De kommer med handmålade tavlor upp till 200x200cm till Maj.
Bravo. Exakt det som TS inte vill ha.

Citera
2013-01-22, 15:27
Medlem
KimNeilJungs avatar
Och så tänker vi på 1.01. Inlägg om försäljning och köp uppe för omröstning i outlaw.

//mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in