Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-21, 12:11
  #1
Medlem
SLEnejtacks avatar
jag undrar hur uttänjd och slapp kvinnas fitta blir efter att hon har fött ett barn. Blir den större och större desto fler barn hon föder eller håller den sig inom vissa ramar?

Ni som har fött många barn, hur har födande påverkat ert sexliv, blir det lättare eller svårare att komma?
Citera
2012-08-21, 12:41
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLEnejtack
jag undrar hur uttänjd och slapp kvinnas fitta blir efter att hon har fött ett barn. Blir den större och större desto fler barn hon föder eller håller den sig inom vissa ramar?

Ni som har fött många barn, hur har födande påverkat ert sexliv, blir det lättare eller svårare att komma?


Säger bara: knipövningar. Om man ser till att hålla sin bäckenbottenmuskulatur i trim så är detta med slapphet en ickefråga. Åtminstone enligt min erfarenhet.

Nu har jag inte fött jättemånga barn, men i alla fall två. Om det är avgörande för min förmåga att komma har jag svårt att svara på men kanske är det så. Dock skulle jag tro att det är ökad självkännedom och medvetenhet om min kropp som gör att jag nu har betydligt lättare för att komma än när jag var yngre - och inte hade fött några barn.
Citera
2012-08-21, 12:51
  #3
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Den blir inte slapp alls om man bara motionerar då o då.

Det räcker med promenader och ett regelbundet sexliv

Det är bara under själva förlossningen den utvidgas pga att olika hormoner frigörs.
Efter födseln drar den ihop sej igen.

Man får ändå inte ha sex under 6-8 veckor efteråt, extrem infektionsrisk !

Personligen så kunde jag inte få vaginala orgasmer före första barnet, men sen.... ojoj!

Efter andra förlossningen blev det ännu bättre

Inget ont som inte har något gott med sej
Citera
2012-08-21, 13:19
  #4
Medlem
Joe Cools avatar
Det finns en del som får allvarliga bristningar med efterföljande problem men de flesta blir inte slappa alls. Däremot verkar kvinnor som fött barn bli mer flexibla och kunna ta grövre leksaker/organ och får även lättare att föda fram följande barn.

Det är inte lika stor risk att skada sig på barn 2+ som barn 1 så slappare av flera barn bör de flesta inte bli.
Citera
2012-08-21, 13:34
  #5
Medlem
Jag märkte ingen skillnad. Hennes mus är lika tajt o go som innan.
Citera
2012-08-21, 13:59
  #6
Medlem
Lys avatar
Har fött ett barn, inte märkt någon skillnad efter mot hur det var innan. Inte blivit slappare iallafall. Nu var det ju rätt längesen mitt barn föddes, men så snart sexlivet började igen var det lika bra som innan, och partnern tyckte inte jag blivit slappare heller. En del kanske faktiskt blir slappare, men jag tror det är rätt vanligt att det återgår till det vanliga, knipövningar hjälper det med. Är vi tjejer är vi gjorda för att kunna föda barn, och bara för att man klämt ur sig en unge eller fler betyder det ju inte man är uttöjd och slapp för evigt sen. Kroppen är ofta bra på att återhämta sig, och fittan kan vara som vanligt fast man fött barn.
Citera
2012-08-22, 08:06
  #7
Medlem
.-.-.s avatar
ju fler födda barn desto bättre, nöjet varar längre.
Så jag ser det som en pluspoäng om muttan är slapp.

Varför förstorar inte kvinnor muttorna? Det måste ju gå att göra en operation så den blir fetare.
Citera
2012-08-22, 09:42
  #8
Medlem
Papa Dans avatar
Det är ingen skillnad alls, kanske nära inpå efter förlossningen men sedan rättar det till sig om kvinnan håller igång. Blir man klippt vid förlossningen så kan jag tänka mig att det tar lite längre tid att återgå till den "vanliga" formen.
Citera
2012-08-22, 14:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLEnejtack
jag undrar hur uttänjd och slapp kvinnas fitta blir efter att hon har fött ett barn. Blir den större och större desto fler barn hon föder eller håller den sig inom vissa ramar?

Ni som har fött många barn, hur har födande påverkat ert sexliv, blir det lättare eller svårare att komma?


Att barnafödande gör fittan slapp är en myt.
Citera
2012-08-23, 00:03
  #10
Medlem
postvagns avatar
Barnafödande kan säkert sabba för många, men inte om hon har koll. Har iofs bara haft sex med en kvinna som fött barn (2). Hon var "trängre" än många nybörjare, så antingen handlar det om kroppskontroll och knipövningar, eller fysiska förutsättningar. Finns säkert kvinnor som är som "nålsögon" innan och "kasta en penna i globen" efter, men fittan e ju omgiven av massa muskler så det är nog bara att träna...
Citera
2012-08-24, 00:58
  #11
Medlem
natarhegrers avatar
Märkte ingen skillnad när jag provade MILF
Citera
2012-08-24, 08:11
  #12
Medlem
grvs avatar
Verkar vara individuellt.

Den enda jag tryckt som fött barn (som jag vet) kändes som att knulla en hink vatten dvs ingenting. Undrar om hon är medveten om det? Antagligen inte för ingen vill nog berätta något sånt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback