Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-15, 16:17
  #205
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Tackar för det. Nu har lag läst igenom det mesta och det verkar som om GM och hans "vittnen" ljugit ihop sig dåligt. När man lämnar så uppenbart felaktiga uppgifter så blir trovärdigheten lite naggad i kanten vilket domstolen nog tagit i beaktande.

Av andra uppgifter så är jag rätt säker på att GM hämtat kniven och gett sig på offret av någon anledning. Inget nödvärn där inte och han högg dessutom fyra gånger och mot nacken/halsen!
Hans thaikvinna gav sig också på offret samtidigt verkar det som.

Dessutom så var offret inte som det påtalats "jättestor". Han var 170-180 cm och nådde med näsan bara till hakan på vittnet Henry. Frågan är hur lång Henry är? Om han exempelvis är 180 cm så är offret inte ens 170 cm.

Jag vill hävda att det är en korrekt dom och rättvisan segrat denna gång även om GM lyckades muta sig ut ur Thailand och trodde sig vara säker i Sverige. Han skulle stannat i Thailand så hade han nog klarat sig.

Under de omständigheterna får man väl då instämma i att rättvisan segrar. Mitt resonemang utgick från bästa möjliga scenario för Karlsson. Jag har inte läst förundersökningen, utan bara domen. Anledningen att välja ett för GM fördelaktigt scenario var då att utgångspunkten från hovrättens sida var att de skulle lägga dennes egna uppgifter till grund för domen och enligt dessa handlade han i självförsvar.
Citera
2017-11-30, 13:53
  #206
Medlem
Aldrig träffat någon finare människa än Andreas på kåken. Finns många patrask som vill hävda sig och skit, Denna killen är otroligt intelligent & varm som människa som inte vill någon människa ont.

All heder åt Andreas.
Citera
2021-11-23, 22:39
  #207
Medlem
Han borde väl vara ute nu ? Eller på öppen anstalt .
Citera
2024-02-27, 21:34
  #208
Medlem
Den mördaren är väl lös släppt nu med sitt nya namn och bor i Nynäshamn . Så var vaksam !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback