Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-06, 19:32
  #229
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Några tips för Berlin?
Citera
2017-05-07, 21:01
  #230
Medlem
Ska till London till sommaren och har tänkt att införskaffa några prisvärda basskjortor. Är det någon som vet om TM Lewin brukar ha samma erbjudanden om 4 för 100 och liknande i sin butik på Jermyn St som på hemsidan?
Citera
2017-05-07, 21:15
  #231
Medlem
BenjaminGrahams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Ska till London till sommaren och har tänkt att införskaffa några prisvärda basskjortor. Är det någon som vet om TM Lewin brukar ha samma erbjudanden om 4 för 100 och liknande i sin butik på Jermyn St som på hemsidan?

Stämmer. 4 för 90 om du har flax.

Ett london tips som jag tror många missar är drake's fabrik/outlet vid old street.
Citera
2017-05-08, 11:01
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenjaminGraham
Stämmer. 4 för 90 om du har flax.

Ett london tips som jag tror många missar är drake's fabrik/outlet vid old street.

Tack för tipset!
Citera
2017-06-11, 22:14
  #233
Medlem
Cruachans avatar
Ska till Rom om någon vecka. Är på jakt efter en billig, men genomarbetad slips samt ett par kvalitetsskor. Tips på några mindre butiker som man inte får missa?
Citera
2017-06-12, 17:42
  #234
Medlem
OFOTCNs avatar
Även jag drar till Italien - Milano två dagar och sedan den mindre staden Bari. Inför den sydliga resan tänkte jag införskaffa två par linneskjortor (ljusblått och vitt) från Boggi, samt ev. ett par sandfärgade linnebyxor. Ifall Boggis skulle sitta dåligt - några tips på var jag hittar ovanstående, i samma prisklass som Boggi (600-1100 kr)? Gärna i Milano, men Bari funkar också.
Citera
2017-06-22, 16:07
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Ska till London till sommaren och har tänkt att införskaffa några prisvärda basskjortor. Är det någon som vet om TM Lewin brukar ha samma erbjudanden om 4 för 100 och liknande i sin butik på Jermyn St som på hemsidan?

Kom nyss hem från London och lyckades få med mig några trevliga saker hem. Hos Selfridges köpte jag en skjorta från Emmett London och en chokladbrun grenadineslips från Drake's (min första riktiga kvalitetsslips, har sedan tidigare bara Stenströms och motsvarande). Dessa plagg inhandlades till fina priser på Selfridges rea, som i övrigt var mycket bra. Det blev som planerat fyra skjortor för hundra pund hos TM Lewin (varav en vit med dubbel manschett). Dessutom köpte jag en hygglig sommarskjorta, i form av en rosa i linne, på Charles Tyrwhitts rea.
Citera
2017-12-09, 19:39
  #236
Medlem
CardinalSins avatar
Ska en sväng till Singapore och tänkte försöka plocka upp en ny kostym. Kommer att vara där i ca 5 dagar så MTM är inte ett alternativ utan det får bli OTR. Jag har väl en budget på 5-8 000 och är intresserad av så mycket kvalitet som möjligt för den summan.

Någon som kan rekommendera välsorterade butiker? Har bl.a. kikat lite på Corneliani men är öppen för förslag.

Kommer antagligen att passa på att köpa lite skjortor och slipsar också så jag tar gärna emot tips på ställen om det också.

/CS
__________________
Senast redigerad av CardinalSin 2017-12-09 kl. 19:52.
Citera
2017-12-09, 23:32
  #237
Medlem
lakritcs avatar
Många utländska städer... Hur ser det ut i Sverige? Stockholm har nämnts, men inga andra verkar täckta. Några som vill fylla på med inhemska tips?
Citera
2018-06-06, 20:08
  #238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Många utländska städer... Hur ser det ut i Sverige? Stockholm har nämnts, men inga andra verkar täckta. Några som vill fylla på med inhemska tips?

Ska du ha lyxvaror, dvs kostymer för 10 000 kr och uppåt och skjortor för 1500 kr och uppåt, är inte Sverige rätt land. I Stockholm har du NK man, Allde, Lund&Lund samt Gabucci men utbudet riktar sig främst till en plånbok på 5-8 000 för en kostym och 1500-1700 för en skjorta. Men även inom det segmentet är utbudet ytterst begränsat.


Lägg en slant och åk till Köpenhamn för betydligt roligare shopping.
Citera
2018-07-25, 18:32
  #239
Medlem
Untouchables avatar
Åker till London i augusti och tänkte försöka få tag på ett par flanellbyxor eller något tjockare ullbyxor. Är också på jakt efter en eller ett par kostymskjortor och, kan hända, ett par skor av bättre snitt. Jag har inte varit i London på flera år och tar därför gärna emot tips från er som kan staden bättre än jag.

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback