2012-08-20, 15:56
Medlem
Zephyreuss avatar
Jag har en 60gigs SSD som jag vill lägga in OS på, för att ha spel/ program på min vanliga hårddisk. Grejen är att jag har allt på C: - Spel, filmer,bilder etc.

Kan jag kopiera över alla OS-filer till SSDn, sätta den att ladda ifrån först vid boot, och behålla program etc. på min vanliga hårddisk, eller måste jag formatera?

-Zeph (Om tråden ligger fel ber jag om ursäkt, skyller på sömnnbrist )
Citera
2012-08-20, 16:04
Medlem
Ace007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus
Jag har en 60gigs SSD som jag vill lägga in OS på, för att ha spel/ program på min vanliga hårddisk. Grejen är att jag har allt på C: - Spel, filmer,bilder etc.

Kan jag kopiera över alla OS-filer till SSDn, sätta den att ladda ifrån först vid boot, och behålla program etc. på min vanliga hårddisk, eller måste jag formatera?

-Zeph (Om tråden ligger fel ber jag om ursäkt, skyller på sömnnbrist )

Det skall gå bra att flytta över allt utan att du behöver formatera. Gå in på tillverkaren av din nya ssd:s hemsida, dom brukar tillhandahålla program som är till för just det och som funkar med deras diskar
Citera
2012-08-20, 16:30
Medlem
PeterNosters avatar
Som Ace007 skriver så går det med deras klonprogram inte direkt kopiering. Skulle tro att det tar hand om de ändringar som måste göras I OSet t.ex att fixa växlingsfilen. Du kan nämligen inte ha växlingsfilen på SSD för då skulle SSD ta slut ganska fort. Windows 7 känner av att det sitter på en SSD men jag vet inte om det gör det vid installationen/kloningen eller vid start.
Senast redigerad av PeterNoster 2012-08-20 kl. 16:36.
Citera
2012-08-20, 17:37
Medlem
Zephyreuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace007
Det skall gå bra att flytta över allt utan att du behöver formatera. Gå in på tillverkaren av din nya ssd:s hemsida, dom brukar tillhandahålla program som är till för just det och som funkar med deras diskar

Det är en OCZ Agility 3 60gig, får kolla runt! Tack!

-Zeph
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in