Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-20, 14:42
  #1
Medlem
Specters avatar
Har precis knåpat ihop en egen UE-sida. Satte ihop den i förra veckan och uppdaterar den frekvent med nya bilder. Tyckte det var dags att hora ut den

För närvarande är de flesta objekt ifrån Stockholmstrakten då det är där jag bor men det kommer garanterat att dyka upp bilder från andra platser.

Är ny på UE-fronten och har kört rätt hårt sista tiden så främsta anledningen till sidan är väl för mitt eget intresse och dokumentation men tanken är ju förstås att ni ska besöka den också.

Om du blir nyfiken på en plats så brukar jag kunna tänka mig att byta =)

Någon feedback ni har? Både på sida och bilder? Använder Zenphoto.

/Specter
Citera
2012-08-20, 14:51
  #2
Medlem
Haha betalar du på allvar för att ha uppe en sådan sida?
Citera
2012-08-20, 14:59
  #3
Medlem
Draup.s avatar
Kul initiativ. Är själv ganska intresserad av UE. Ett tips till sidan är nog att fixa en blädder-funktion till gallerierna. Brukar vara en uppskattad detalj.



- Keep it up!
__________________
Senast redigerad av Draup. 2012-08-20 kl. 15:04.
Citera
2012-08-20, 15:03
  #4
Medlem
Specters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Kul initiativ. Är själv ganska intresserad av UE. Ett tips till sidan är nog att fixa en blädder-funktion till gallerierna. Brukar vara en uppskattad detalj.


- Keep it up!

Det finns next och previous ovanför bilden till höger så att man kan bläddra i album .

Ligger kanske inte helt uppenbart till men där finns det iaf. Går även att välja "Play slideshow" om man är på ett album utan att ha klickat på en bild.
Citera
2012-08-20, 15:06
  #5
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specter
Det finns next och previous ovanför bilden till höger så att man kan bläddra i album


Ah, var lite snabb att döma

Men. Vid de tillfällena du har bakgrundsinformation brukar det också vara enormt intressant. Kan räcka med en eller ett par meningar om objekten. Ger en mer seriös framtoning.
Citera
2012-08-20, 15:08
  #6
Medlem
Specters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Ah, var lite snabb att döma

Men. Vid de tillfällena du har bakgrundsinformation brukar det också vara enormt intressant. Kan räcka med en eller ett par meningar om objekten. Ger en mer seriös framtoning.

Jo jag har funderat på det. Kommer nog att skriva till mer allteftersom. Kan väl börja redan nu iofs, inte så mycket att göra på jobbet idag
Citera
2012-08-20, 15:13
  #7
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specter
Jo jag har funderat på det. Kommer nog att skriva till mer allteftersom. Kan väl börja redan nu iofs, inte så mycket att göra på jobbet idag

Låter bra. Annars ser det ur som en lovande sida. Bra kort och några coola platser so far. Så, lycka till!
Citera
2012-08-20, 15:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norum
Haha betalar du på allvar för att ha uppe en sådan sida?

Vad är det konstiga med det? Kan ju knappast kosta många slantar... Jag tycker det är ett kul initiativ av iaf.
Citera
2012-08-20, 15:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Vad är det konstiga med det? Kan ju knappast kosta många slantar... Jag tycker det är ett kul initiativ av iaf.
Det vet du? Att dra ihop en sida tar tid = pengar. One.com erbjuder webbhotell samt domän(se) för 500 kr per år. Gratis är gott va?

Citera
2012-08-20, 16:15
  #10
Medlem
Olle.Claessons avatar
Härligt initiativ !

Alltid roligt att se resterna av det gamla folkhemmet blir nostalgiskt.
Citera
2012-08-20, 16:19
  #11
Medlem
treeflows avatar
Grym sida!

Vart ligger den övergivna transformatorstationen? Skulle nämligen passa mig alldeles perfekt för ett filmprojekt jag pillar med.. tacksam för svar
Citera
2012-08-20, 16:26
  #12
Medlem
damnLFOs avatar
Ser väldigt bra ut! Lite tips:
Lägg in ett script som gör att du kan snabbare bläddra mellan bilder, dvs istället för förstoring öpnnas nästa bild osv när man klickar på mellanstorleken (andra thumben).

Ordna så användarna kan ladda upp eget material och om det går bra, sätt upp ett forum inriktat på UE!
Jag kommer fortsätta kika in om du utvecklar sidan lite
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback