Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2013-02-11, 15:48
  #37
Medlem
Jawmosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCoqSportif
Och hur vet du att du att denna upplevelse kommer att bli lika angenäm? När de väl börjat vädra dollars så vet man fan då aldrig var det slutar. Jag önskar dig ändå lycka till och jag hoppas att du är rädd om dig.

vi är ju 3 nu, så det blir något mer säkert!
Men visst har vi hört att det är ett helvete att cykla genom Afrika, mer exakt Etiopien. Men man kan inte sitta bakom skrivbordet och undra! Sen tror jag att det är värt de pengar som behövs för att utföra resan.

Tusen tack! Vi ska vara rädda om varandra!
Citera
2013-02-11, 19:59
  #38
Medlem
SirSaWas avatar
Hallå!

Så kul att du ska dra.
Dessvärre kan jag inte hänga med, även om jag vill.
Har precis fått mig fast jobb och vågar inte ta perm.

Men jag hoppas du fixar en hemsida, blogg, etc, så man får följa din resa!
Lycka till!
Citera
2013-03-30, 21:05
  #39
Medlem
Kaaris avatar
När ska ni dra? Jag funderar på att åka ner och jobba som volontär i sommar. Ta en sväng förbi och plinga utanför varje barnhem i Tanzania, om nån svensk springer ut och möter er är det jag!
Citera
2013-09-19, 17:57
  #40
Medlem
Här var det ganska tyst.... Några uppdateringar?
Citera
2013-09-19, 20:47
  #41
Medlem
De är någon dagstur från Tanzania nu faktiskt.
Citera
2013-10-06, 23:09
  #42
Medlem
Jo jag vet Ville bara driva lite med Ts då det verkar som att han inte fullföljde cyklingen
Citera
2013-10-09, 19:06
  #43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jawmost
Hej gott folk!

Jag är en kille på 19 år som percis tagit studenten & fått chansen & göra det jag vill göra nu!

Jag var i Afrika som volontär direkt efter studenten & jag lärde mig så otroligt mycket där nere & det öppnade verkligen ögonen!
Nu vill jag tillbaka! Jag hade planer på att åka nästa sommar, men fick iden att jag kunde kombinera volontärsarbetet med det jag älskar & göra! cykla!

Så jag tänkte starta ett projekt där jag tänkte att jag skulle cykla till Afrika & med pengarna som skänks till projektet hjälpa till med svältkatastrofen i västafrika.

Min tanke var att jag skulle cykla 1km per 10kr som skänks & målet är 35 000:- då jag når Afrika från Sverige. Allt kommer dokumenteras på film!

Min fråga till er är hur ska jag göra? lägga upp det etc, vilken organisation ska jag vända mig till?
Sponsorer etc? tror ni folk kommer skänka? (Så klart så finansierar jag cyklingen själv)

Är otroligt tacksam för alla seriösa svar!
Stålfarfar nummer 2 eh? lycka till
Citera
2013-12-01, 18:25
  #44
Medlem
Vickejs avatar
Hittade hemsidan, verkar som dom kom sig iväg, dock så drabbades två av malaria... Jävligt dålig blogg, ser ju knappt vad de står

http://www.pacykeltillafrika.com/blogg.html
Citera
2013-12-10, 13:39
  #45
Medlem
Hej gott folk!

Vi är två kompisar som precis har startat projektet Bikingforhope2014. Vår idé är att cykla från Kigali, Rwanda till Nairobi, Kenya sommaren 2014 till förmån för Hope Foundation, ett barnhem i norra Tanzania. Vår cykelerfarenhet är begränsad vilket garanterar ett äventyr utöver det vanliga. Alla tips och råd välkomnas med öppna famnar. Spana gärna in vår FB-sida för ytterligare information:

https://www.facebook.com/bikingforhope2014
Citera
2013-12-27, 11:23
  #46
Medlem
healing79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawmost
Hej gott folk!

Jag är en kille på 19 år som percis tagit studenten & fått chansen & göra det jag vill göra nu!

Jag var i Afrika som volontär direkt efter studenten & jag lärde mig så otroligt mycket där nere & det öppnade verkligen ögonen!
Nu vill jag tillbaka! Jag hade planer på att åka nästa sommar, men fick iden att jag kunde kombinera volontärsarbetet med det jag älskar & göra! cykla!

Så jag tänkte starta ett projekt där jag tänkte att jag skulle cykla till Afrika & med pengarna som skänks till projektet hjälpa till med svältkatastrofen i västafrika.

Min tanke var att jag skulle cykla 1km per 10kr som skänks & målet är 35 000:- då jag når Afrika från Sverige. Allt kommer dokumenteras på film!

Min fråga till er är hur ska jag göra? lägga upp det etc, vilken organisation ska jag vända mig till?
Sponsorer etc? tror ni folk kommer skänka? (Så klart så finansierar jag cyklingen själv)

Är otroligt tacksam för alla seriösa svar!

Lyckas du med det så hatten av! :-)
Coolt!
Testa med lite olika TV-kaneler och se om dom kickar igång på ideen?
Då kan ju folk och företag skänka in pengar direkt i TV rutan och företag kan få
sin logga där om de skänker. Finns ju fler länder än Sverige som har TV så typ
1000-tals kanaler att ringa runt till i bara europa.
Citera
  • 3
  • 4
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1943174

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback