Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-20, 01:39
  #13
Avstängd
Har bara bröd till soppa och chilii con carne (givetvis varma mackor också, då har jag vanligt vitt rostbröd).

Till soppa/chili har jag helst baguette eller något liknande vitt fluffigt bröd.
Citera
2012-09-20, 21:14
  #14
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Barkbröd, brukar gå ned till parken och skrapa lite, sen blandar jag ut det i mjölet och bakar brödet själv enligt ett gammalt familjerecept... skojar bara, blir knäckebröd för mig också. sjukt gott ju!
Citera
2012-09-21, 17:46
  #15
Medlem
mernilios avatar
Oftast brukar jag inte ha bröd till mina måltider. Dock kan det vara gott med en ostfralla när jag äter köttsoppa.
Citera
2012-09-21, 23:02
  #16
Medlem
wonderlands avatar
Knäckebröd, går inte att tröttna på det. Speciellt om det är "mjuk" mat är det gott med något som har tuggmotstånd.

Mjukt bröd om det är soppa och ibland till sallad, annars är jag inte mycket för bröd till mat.
Citera
2012-09-23, 21:40
  #17
Medlem
aaphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
När jag äter spagetti och köttfärssås så vill jag alltid ha en hårdbrödmacka till "helst bara smör på"
Äter jag skinksås och makaroner så vill jag helst ha en mjuk macka" med en liten ostbit på"

Vad brukar ni själva ha för bröd till eran mat?


Soltorkad tomat/oliv-ciabatta är gott till det mesta med oregano/timjan-krydda.
Annars har jag inte mat till så mycket.
Ett gott luftigt vitt bröd med krydda är väl aldrig fel till någon maträtt dock.(helst mat med lite krut i, typ chili con carne eller thai-mat)
Citera
2012-09-24, 20:10
  #18
Medlem
Jag brukar bara äta bröd till soppa. Och då blir det vanligtvis knäckebröd eller hembakt bröd, vanligtvis gjort på rågmjöl.
Citera
2012-09-25, 16:49
  #19
Medlem
Till husmanskost brukar jag ta knäckebröd med smör

Till grytor typ: chili con carne eller gulascher blir det oftast ett gott vitt bröd, som man bryter och görar runt på tallriken, för att få upp det sista på tallriken.

Till soppor blir det knäckebröd med en god hårdost på
Citera
2012-09-25, 20:24
  #20
Medlem
undervattenfisks avatar
Makaroner = knäckebröd

Lasagne = vitlöksbröd

annars varierar jag gärna mellan vanligt mjukbröd till husmans och det som finns hemma.
Citera
2012-10-04, 13:26
  #21
Medlem
Lys avatar
Har nastan aldrig brod till maten, for jag ater ytterst sallan brod. Gillar att baka, men ger oftast bort det jag bakar. Om jag har brod till maten sa ar det platta, mjuka tunnbrod av mellanostern-typ. Sana brod som ar bra att rulla ihop och fylla med mat .
Citera
2019-01-14, 21:47
  #22
Medlem
Svea.Folks avatar
Beror på vilken maträtt det är. Libanesiskt, indiskt eller kebab blir det naan eller pita. Mexikanskt blir det tortilla. Kalops/gulasch/pastasallad blir det vitlöksbaguette. Torks/fisk med potatis blir det Wasa Sport.

MEn oftast är det inte bröd alls till maten.
Citera
2019-01-30, 23:46
  #23
Medlem
Oftast knäckebröd. Annars tranbärsråg som jag köper runt hörnet. Surdegsbröd är också najs.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback