Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-09-04, 13:40
  #13
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Var det inte FSA (rebellerna) som avrättade obeväpnade människor för två veckor sedan? Om jag inte mnns helt fel bryter det mot genevekommisionen bestämmelser med hantering av krigsfångar? Har för mig att det florerade ocensurerade bilder/filmer på aftonhoran t.o.m. rätt brutal video, kallblodigt.

Då vet man att ens pengar går till kulor som sätts i civila, som så många ggr förr är vi delaktiga i mord världen över.

Jo, de avrättade civila i en by (inklusive kvinnor & barn) drygt 300st dog.


Sverige betalar alltså för detta. Pinsamt.
Citera
2012-09-04, 19:40
  #14
Medlem
Kanelbullahs avatar
Vad vill FB ha, vinnande Assad med jihadister på flykt eller vinnande jihadister med mer sekulära alawiter på flykt?
Citera
2012-09-04, 19:52
  #15
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Vad vill FB ha, vinnande Assad med jihadister på flykt eller vinnande jihadister med mer sekulära alawiter på flykt?

Ett rimligt krav är att svenska skattepengar inte användas till att sponsra personer som sysslar med massmord, terrorism och organiserad banditverksamhet.

Exemplet Syrien visar tydligt på den "demokratiska" bluffen. Vi sponsrar ett gäng religösa galningar att störta ett någorlunda fungerande styrelseskick så en marionett regering till Saudiarabien och USA kan installeras där istället. Det har aldrig någon demokrati utan om alltid om enbart makt, resurser och inflytande precis som alltid sen tidernas begynnelse. Lögnerna för att legitimera krigen har varierat nu så heter lögnen "demokrati".

Nästa skattesmitare som åker fast kommer ha en mycket bra argument; "Jag låter bli att betala skatt för jag vill ogärna bidra till massmord och terrorism".
__________________
Senast redigerad av gavlip 2012-09-04 kl. 19:55.
Citera
2012-09-04, 20:05
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Rebellerna kämpar mot en diktator som är uppbackad av en fd KGB-officer. Att ge rebellerna pengar är med andra ord bara bra för världen. Jag håller med Reinfeld i detta...

Btw så källhänvisar friatider till The Guardian, vilket är den största vänsterblaskan i brittisk tappning. Att dessutom dra in Bilderberg-gruppen i argumentet som en foliebeklädd gymnasieelev är ju bara för sött. Det är i sådana här fall som man önskar att människor läste lite böcker...

Nån jävla idiot som kommenterade artikeln tror dessutom på fullt allvar att Ryssland kommer att vara "Europas sista hopp". Vilka naiva och obildade idioter till landsförrädare det finns. Äckliga kollektivistpack...

KGB VAR INGA JÄVLA DAGISTANTER...

Själv är jag lojal Sverige och endast Sverige. DET är att vara stolt svensk...

Intressant att stödja liberalism och globalism, för att sen styrka sin nationalism
Citera
2012-09-04, 23:12
  #17
Medlem
Kanelbullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Ett rimligt krav är att svenska skattepengar inte användas till att sponsra personer som sysslar med massmord, terrorism och organiserad banditverksamhet.

Exemplet Syrien visar tydligt på den "demokratiska" bluffen. Vi sponsrar ett gäng religösa galningar att störta ett någorlunda fungerande styrelseskick så en marionett regering till Saudiarabien och USA kan installeras där istället. Det har aldrig någon demokrati utan om alltid om enbart makt, resurser och inflytande precis som alltid sen tidernas begynnelse. Lögnerna för att legitimera krigen har varierat nu så heter lögnen "demokrati".

Nästa skattesmitare som åker fast kommer ha en mycket bra argument; "Jag låter bli att betala skatt för jag vill ogärna bidra till massmord och terrorism".


Jag håller med att i grund och botten så har det hela varit galenskap, dock så är stenen i rullning och handlandet måste utgå därifrån.
Citera
2012-09-05, 02:16
  #18
Medlem
Ils avatar
Det här är inte rätt! Våra skattepengar ska INTE finansiera krig och terrorism!
Pengarna går rakt i händerna på "Breivikar" som dödar civila hur kan Reinfeldt stå och säga att det är något han är stolt över.
__________________
Senast redigerad av Il 2012-09-05 kl. 02:21.
Citera
2012-09-05, 08:21
  #19
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Själv är jag lojal Sverige och endast Sverige. DET är att vara stolt svensk...

Nä du är en förvirrad småborgare som förväxlar "lojalitet mot Sverige" med lojalitet mot det nuvarande styret i Sverige. Lojalitet med Sverige är lojalitet mot svenska folket och dess intresse ingenting annat. Din husse globalisthoran Renfäll med kompisar, jobbar dag och natt för att Sverige ska avskaffas och för att försämra livet för svenska folket på alla vis. Plus att han ger bort svenska skattepengar till terrorister och upprorsmakare. Det är vara landsförrädare det.
__________________
Senast redigerad av gavlip 2012-09-05 kl. 08:32.
Citera
2015-08-13, 22:43
  #20
Medlem
gnomepowers avatar
Kom på en viktig fråga för detta, vet att det är flera år efteråt, i media kan jag bara läsa "reinfeldt" gjorde detta, men var det en omröstning i riksdagen eller dylikt? Skulle va intressant att se vilka partier / personer som röstade för detta isåfall.
Citera
2015-08-13, 22:50
  #21
Medlem
freeriderXIIs avatar
Assad är ingen demokrat men man bör komma ihåg att de flesta kristna i Syrien är på hans sida eftersom han skyddar dem.

De kristnas situation borde prioriteras av ett västland som Sverige.
Citera
2015-08-13, 23:10
  #22
Medlem
felmeddelande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback