Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-07, 22:16
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
En liten bump, nu när fler är online.
Södertälje ligger i Stockholms län.
Citera
2017-12-07, 23:01
  #14
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Bumpar denna tråd.

Fråga 1) kan man åka till Södertälje med SL-kortet?
Fråga 2) kan man åka inom Södertälje med SL-kortet?

Tack för svar
Du kan åka på all SL-trafik i hela Stockholms län på SL-kortet så självklart funkar det både till och i Södertälje så länge du håller dig till SL-trafiken och inte försöker åka till Södertälje på trafik som inte hör till SL t ex fjärrtåg.
Citera
2017-12-08, 07:10
  #15
Moderator
Siegfrids avatar
Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur --> Sverige
/Moderator
Citera
2018-02-27, 15:13
  #16
Medlem
Mojoyoyos avatar
Fråga om mitt älskade SL-kort

Tjenixen!

Jag pluggade på universitetet fram till för några månader sedan men avslutade till slut utbildningen för att jag fick ett jobb. Sedan dess har jag kunnat glida när jag förnyar mitt SL-kort i och med att mitt mecenat-bevis fortfarande har gällt (fram tills den kurs det var tänkt att jag skulle gå tar slut).

Nu är det så att den kursen tydligen tar slut imorgon. Men jag har fortfarande typ fem - sex dagar kvar på mitt (studentrabatterade) SL-kort.

Gäller rabatten hela kortets varaktighet (30 dagar eller vad det är) då jag köpte det när jag ju fortfarande faktiskt räknades som student eller måste jag typ slänga det och köpa ett nytt, dyrt, trots att jag har några dagar kvar?

Tacksam för svar!
Citera
2018-02-27, 16:08
  #17
Medlem
Passepartouts avatar
Har du detta är det grönt.

Citat:
Du måste kunna legitimera dig
På begäran av SL-personal ska du som använder studentbiljetten kunna visa upp id-kort och giltig studentlegitimation med SL:s logotyp. Tänk på att du måste ha en giltig studentlegitimation under hela tiden som SL-biljetten gäller. Det räcker inte att studentlegitimationen var giltig när du köpte biljetten. Går legitimationen ut under terminen, måste du skaffa en ny för att kunna fortsätta använda din studentbiljett.

Bara SL:s logotyp på kortet ger rabatt
Vissa studentlegitimationer har en ny symbol för studentrabatt (den ser ut som en bok med hjul under). Har kortet bara den symbolen uppfyller du inte villkoren för studentpris hos SL.
https://sl.se/sv/info/biljetter/rabatter/studenter/
Citera
2018-06-26, 21:23
  #18
Medlem
Fråga gällande rabatterade biljetter. Bevittnade nyss en situation då en kille visade sin smsbiljett (jag stod en bit bak i kön in i bussen) och chaförren börjar skriva ner killens biljett nummer på hans telefon men också korsförhöra killen varför han använder rabatterat, vilket i sin tur gjorde att det tog ännu längre tid att stå i kön. Åker nämligen själv på rabatterat och blev nyfiken vad denna nya rutin handlar om? Förmodar att det handlar om att ta fast ogiltiga biljetter, eller?
Citera
2018-09-04, 13:31
  #19
Medlem
En fråga angående sl access kort. mitt månadskort går ut 5 september betyder det att jag kan åka hela dagen imorgon fram till klockan 24:00 (5sep) eller kommer kortet gå ut idag 4 sep.
Citera
2018-09-04, 15:01
  #20
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
En fråga angående sl access kort. mitt månadskort går ut 5 september betyder det att jag kan åka hela dagen imorgon fram till klockan 24:00 (5sep) eller kommer kortet gå ut idag 4 sep.

Tror att det gäller hela den dag som är stämplad som slutdatum. Försöker du åka imorgon och det inte skulle gälla så kommer dock spärren eller apparaten säga ifrån så det finns ingen risk att du kommer igenom spärren men sen ändå åker på "böter".
Citera
2018-09-10, 12:30
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
En fråga angående sl access kort. mitt månadskort går ut 5 september betyder det att jag kan åka hela dagen imorgon fram till klockan 24:00 (5sep) eller kommer kortet gå ut idag 4 sep.

Jag tror att det fungerar på det sättet ja.
Citera
2018-09-10, 13:00
  #22
Avstängd
Skruven66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannai
Jag tror att det fungerar på det sättet ja.
God dag yxskaft svar? "Vad är det, det ena eller det andra?" Svar: "Ja just det, precis". hehehe.
Citera
2018-09-30, 09:43
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
En fråga angående sl access kort. mitt månadskort går ut 5 september betyder det att jag kan åka hela dagen imorgon fram till klockan 24:00 (5sep) eller kommer kortet gå ut idag 4 sep.

Gammal fråga, men va fan. Kortet gäller fram t o m den 6 september kl 03.00.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1942960

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback