Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-19, 20:51
  #1
Medlem
Tänkte köra ett försäljningstest via blocket för utrustning till lastbilar m.m. Och nu ser man att dom höjt priserna till 125 kr! Inte klokt att Blocket blivit så dyra!!!

Min fråga är, kan man lägga en vara som "ÖVRIGT" och ändå förvänta sig få lika många träffar?
Då jag (antar att flera andra) använder sökfältet istället för kategori när man tex ska leta fram någon specifik sak som exempelvis en lampa osv.. För isf kostar den bara 20kr :=)
Citera
2012-08-19, 20:55
  #2
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storhajen
Tänkte köra ett försäljningstest via blocket för utrustning till lastbilar m.m. Och nu ser man att dom höjt priserna till 125 kr! Inte klokt att Blocket blivit så dyra!!!

Min fråga är, kan man lägga en vara som "ÖVRIGT" och ändå förvänta sig få lika många träffar?
Då jag (antar att flera andra) använder sökfältet istället för kategori när man tex ska leta fram någon specifik sak som exempelvis en lampa osv.. För isf kostar den bara 20kr :=)

Använd Tradera, bättre och MYCKET billigare.
Citera
2012-08-19, 20:56
  #3
Medlem
TheMajoritySayss avatar
Men va, är det sant?! Var inte länge sen det kostar 50 riksdaler. Vilka jävla svin.
Lär ju vara undergången för sköningar som dom här: http://bestofblocket.se/
Citera
2012-08-19, 21:03
  #4
Medlem
Ja faktiskt sant, kolla själv.. helt otroligt att dom har sådan monopol att dom gör vad dom vill.

Men kollar chaffisar ens på tradera liksom?
Citera
2012-08-19, 21:14
  #5
Medlem
TheShapes avatar
Stämmer in med ZhongNanHai, kör med Tradera istället. Då ser man svart på vitt vad en vara egentligen är värd (eller åtminstone hur efterfrågan ser ut). Jag gör aldrig några fynd på Blocket nu för tiden, delvis därför att folk ska försöka ta ockerpriser (sju papp för en bärbar dator "för-den-var-värd tjugo-för-fem-år-sen" är sällan ovanligt att beskåda), och har dåligt söksystem. Men jag tror inte att du behöver bekymra dig över att "chaffisar" kollar Tradera. Vill man ha något så finner man det. Lägg upp annonsen att vara kvar en längre tid, så är chansen större att fler hinner se den.

Det jag ogillar är fegisar som sätter högt utgångspris. Fast sådana människor brukar sällan få sina grejer sålda och förlorar vilket fall på det.

Vill du "trissa upp" priset så försök lägg dina annonser att avslutas strax/precis efter löning. Folk tenderar att våga spendera mer då, samt så erbjuder Tradera oftast generösa fraktförslag (halva priset på Schenker och DHL och jag tror att Bussgods också är rabatterat).
Citera
2012-08-19, 21:14
  #6
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storhajen
Ja faktiskt sant, kolla själv.. helt otroligt att dom har sådan monopol att dom gör vad dom vill.

Men kollar chaffisar ens på tradera liksom?


prova. det är gratis om du inte får sålt den. och om du får sålt den kostar det 3%
Citera
2012-08-19, 21:18
  #7
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Dom är snikna judar, vad förväntar du dig.

Men nej du kan inte välja fel kategori, då kommer den bounca och du kommer ombes välja att göra om annonsen.
Citera
2012-08-19, 21:48
  #8
Avstängd
SlightDays avatar
Kostar ju typ 150/200kr för att sätta in en annons på bil. Men då får man ju tänka på att bilen nästan blir garanterad såld om det inte är överpris och fullt med fel på bilen.
Citera
2012-08-19, 22:07
  #9
Medlem
Blocket.se är riktiga svin som utnyttjar sin makt.. Inte nog med att du ska betala 120kr för en annons. Vill du lägga upp mer än 1 bild så tar dom betalt för det..

Sätter en slant på att blockets dagar är räknade .. snålhet varar inte länge
Citera
2012-08-19, 22:11
  #10
Medlem
Elm0s avatar
Helvete så det ska gnällas, som vanligt.

Sist jag kollade kostade det 90kr att lägga ut en bilannons, på den plats där din begagnade bil får störst chans att bli såld, ingen annan sida slår blocket gällande genomslagskraft.

Det jag säljer mest hamnar under kategorin hemelektronik där en annons kostar 20kr, det är småpengar med tanke på att din vara (om den har något andrahandsvärde överhuvudtaget) blir garanterad såld.

Så jag ser inte riktigt problemet.
Citera
2012-08-19, 22:16
  #11
Medlem
GoPalts avatar
Jag använder endast kategorierna, söker aldrig i sökfältet. Så att sätta annonsen under övrigt minskar nog dina chanser mycket. Jag vet inte om jag är ensam om att göra så men.
Citera
2012-08-19, 22:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Dom är snikna judar, vad förväntar du dig.

Men nej du kan inte välja fel kategori, då kommer den bounca och du kommer ombes välja att göra om annonsen.
Haha.. klockren

Tack för rådet gubbs! Det blir tradera för min del
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback