Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 13:53
  #181
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergolin
Har du provat många olika? Jag har genom smakprov kommit fram till att fruktiga belgiska såsom Duvel och Westmalle inte är något för mig, vaskar oftast hela flaskan om jag råkar köpa sådana. Däremot uppskattar jag de lite mörkare belgiska såsom Chimay och Rochefort då de påminner mig om porter/stout.

Bra att du påminde mig om något mer jag inte kan dricka fruktig öl, hua

Vet inte, jag gissar att jag provat 7-8 st olika belgiska öl, både finare varianter och fulare varianter. Alla smakar röv, tyvärr. Stout/Porter är ju gött men vill inte tänka på hur de belgiska varianterna är...
Citera
2017-06-20, 17:40
  #182
Medlem
Tobias123s avatar
Fish & jäger. Fortfarande lite svårt för whiskey men det kommer väl med tiden
Citera
2017-06-20, 17:45
  #183
Medlem
SnakePlissskens avatar
Jag dricker allt utom pina colada och roséviner.
Och sånt där sött tyskt vitt vin.
Dålig tequila är rätt vidrigt också.
Och sherry och tantiga likörer går förstås bort.
Men annars dricker jag allt tills jag kommer på fler saker jag inte gillar...
Citera
2017-06-20, 22:40
  #184
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Elefantöl. Finns det u.h.t någon som gillar den? En riktig "fylleöl" dock.
Citera
2017-06-22, 13:34
  #185
Avstängd
moluskens avatar
Ayran.
Den där turkiska yoghurtdrycken som smakar sur mjölk.
Har verkligen försökt gilla det då alla mina vänner dricker det men jag blir spyfärdig.
Dricker hellre riktigt fet röd mjölk!
Citera
2017-06-23, 01:08
  #186
Medlem
Drumedarens avatar
1: Ginger Joe. Älskade det förr, men efter en rejäl fylla på skiten så kan jag inte ens lukta i flaskan utan att både spy och skita ner mig.

2: Danish gold. Hade min första fylla på det, och minns än idag hur jävla illa det smakade.

Gin och tonic: Helvete vad illa det smakar. Smakar lite som skalpen på ett offer i auschwitz. Gillade det dock förr! Vet inte varför mina smaklökar helt plötsligt avskydde det. Livets gång.

Edit: Och Jäger! Fy fan i min irländska låda var det smakar.
Citera
2017-06-23, 01:21
  #187
Medlem
3487s avatar
Minttu. Jag och mina vänner brukade dricka det i mängder under yngre år. När jag smakade på skiten nyligen så höll det på att komma upp igen, konstigt då jag inte kan minnas att jag skulle ha haft någon så värst dålig fylla på skiten.
Citera
2017-06-23, 02:26
  #188
Medlem
ShadowStepzs avatar
Fernet och Gammel-Dansk får jag absolut inte ner. Ölet Elk kan gå ner men jag tycker inte om den.
Citera
2017-07-01, 13:51
  #189
Avstängd
Ren vodka.
Kunde halsa den skiten som yngre men bara lukten av ren sprit får mig att hulka nu för tiden!
Utblandat med mer än 50% annan dricka med kolsyra måste det vara!
Citera
2017-07-03, 18:13
  #190
Medlem
dayms avatar
Akvavit i alla dess former. Kan räcka med ett glas för att jag ska börja spy som en 13-åring som hittat farsans skattefria dunk i garaget.


Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatan
Ren vodka.
Kunde halsa den skiten som yngre men bara lukten av ren sprit får mig att hulka nu för tiden!
Utblandat med mer än 50% annan dricka med kolsyra måste det vara!
Nu vill jag inte vara den som är den men är du något slags hondjur eller?
Citera
2017-07-03, 18:25
  #191
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatan
Ren vodka.
Kunde halsa den skiten som yngre men bara lukten av ren sprit får mig att hulka nu för tiden!
Utblandat med mer än 50% annan dricka med kolsyra måste det vara!
Att blanda 50-50 eller 40-60 groggar är väl det mest vedervärdiga man kan göra? Antingen blandar man en god grogg/drink, dvs. runt 5 cl sprit och 20-25 cl läsk/juice, annars dricker man rent. Dessa hälften-hälften, eller ibland ännu starkare, fördärvar smaken på både spriten och tillbehöret.
Citera
2017-07-04, 08:34
  #192
Medlem
megareds avatar
Cider o mjölk går ej dricka
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback