Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-02-28, 20:44
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michaeljordan
En massa meningslösa ord som kunde sammanfattas med: TRAMS!


En man med renrakat ansikte är antingen en bög eller en cuck. Det är bara kvinnor och barn som har renrakat anlete. Män har skägg. Och stort sådant.

Har en man inte skägg så är han bög eller cuck. Även om du har dålig skäggväxt så ska du ändå ha skägg. Väljer du att inte ha skägg för att du har dålig skäggväxt är du bög och cuck.

Skärpning!

Lycka till i livet
Citera
2024-02-28, 20:49
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michaeljordan
Glöm inte vilka signaler du skickar ut när du går ut med ditt bara ansikte.

Förresten. Rakar du dig på bröstet också? Är du muskulös?


Jag bryr mig inte om vad någon annan, kille eller tjej, tycker om mig. Jag klär mig som jag vill och har hela magen fyllt med hår.

Du ger inte intrycket av att vara en gentleman genom din skrift här så varför ska du följa andra etikettsregler i verkliga livet? Kör på skägg. Det passar dig.
Citera
2024-02-28, 20:59
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michaeljordan
Jag är definitivt inte en gentleman. Inte på hur jag ser ut eller på sättet jag beter mig. Jag är en riktig man.

Vad är det som får dig att vilja leva som en gentleman? Är du lite undergiven av dig?


Har du hår på bröstet?

Intressant synpunkt, men låt oss klargöra en sak: Att vara en gentleman är inte en fråga om att vara "mindre manlig". Det är en fråga om att välja styrka över svaghet, respekt över likgiltighet och princip över impulsivitet.

Se på det så här: En riktig man, en gentleman, tar kontroll. Han låter inte omständigheterna eller andra människors åsikter diktera hans handlingar. Han är självmedveten, säker i sin identitet och skyr inte från att stå upp för vad som är rätt. Han förväxlar inte högljuddhet med auktoritet eller bråkighet med styrka. Istället använder han sin kraft till att skydda, att leda och att inspirera de runt omkring honom.

Att vara en gentleman handlar inte om att undertrycka din maskulinitet; det handlar om att raffinera den. Det är lätt att vara rå och oborstad, att låta världen veta att du "inte bryr dig". Men det kräver mod att vara artig, att hålla dörren öppen för andra, att visa empati och att vara den större personen i svåra situationer.

Och ja, det kräver styrka att vara en gentleman. Det kräver självdisciplin att behålla ditt lugn när allt du vill göra är att brista ut. Det kräver styrka att vara snäll när samhället verkar värdera hårdhet. Och det kräver definitivt mod att stå upp för dina principer och värderingar, även när det är obekvämt.

Så till frågan om varför det är viktigt att vara en gentleman snarare än bara en "man": Det handlar inte om underkastelse, det handlar om att välja att leva sitt liv med intention. Det handlar om att välja att vara en ledare snarare än en följare. Och det handlar om att inse att sann styrka och respekt kommer från hur du behandlar andra, inte från hur högt du kan höja din röst.

Kort sagt, att vara en gentleman är det ultimata uttrycket för maskulinitet, för det visar att du har modet att vara snäll, rättvis och ansvarig, samtidigt som du är stark nog att stå upp för dig själv och andra. Det är inte bara "viktigt" – det är avgörande.

Att raka sig slätt är inte bara en handling av personlig hygien; det är ett dagligt åtagande till självförbättring och uppmärksamhet på detaljer. En gentleman förstår att det yttre uttrycket av disciplin speglar det inre. Genom att ta sig tid att raka sig noggrant varje morgon, visar han respekt inte bara för sig själv utan också för de han möter under dagen. Det är en tyst kommunikation av respekt, professionalism och en indikation på att han är en man som tar hand om sig själv och sina åtaganden.

Dessutom är den slätrakade looken en symbol för beredskap. Den visar att du är redo att möta världen med ett rent ansikte, utan att gömma dig bakom en mask av hår. Det är en gest av öppenhet, en inbjudan till andra att komma och interagera med dig på en uppriktig och ärlig nivå.

Så, när vi diskuterar varför det är viktigt att vara en gentleman istället för "bara en man", kom ihåg att den slätrakade ansiktet inte bara är en fråga om personlig stil. Det är ett tecken på en man som är klar att ta itu med dagen, som värderar precision och som bryr sig tillräckligt för att presentera sig själv i bästa möjliga ljus. Det är en del av det som skiljer en riktig gentleman från mängden.
__________________
Senast redigerad av TreoAxier 2024-02-28 kl. 21:02.
Citera
2024-02-28, 21:28
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michaeljordan
Det är verkligen inte lätt för de flesta människor att skita i vad omvärlden tycker och tänker om en. Bara att du tror att folk när som helst kan skita i vad andra tycker är bara löjligt och bevisar att du inte har någon aning om vad du pratar om.

Det du beskriver och hur du agerar är skitenkelt. Följa normen. Raka dig. Klä dig på ett visst sätt. Leva på ett visst sätt.

Folk växer inte ut skägget för vad andra ska tycka om dem. Folk lever på ett visst sätt, klär sig på ett visst sätt för att de vill upprätthålla någon slags bild från den övriga massan. De vill inte bli utskrattade, utpekade, få höjda ögonbryn åt sig själva.

Det är skitsvårt att vara sig själv ute i samhället. Det är skitsvårt att inte bry sig om vad andra tycker och tänker. Det är skitsvårt att skita i alla utpekningar, utskrattningar och andra grejer. Det är skitsvårt att göra som man själv vill i samhället.


Det är skitenkelt att göra som alla andra gör. Det är skitenkelt att bry sig om vad alla andra tycker och tänker om en. Det är skitenkelt att vika sig för alla utpekningar, utskrattningar och andra grejer. Det är skitenkelt att göra som alla andra gör. Det är skitenkelt att följa normen.



Det är skitenkelt att göra vad alla andra gör och följa strömmen och det är skitsvårt att göra som du själv vill och gå emot strömmen.


Ta tag i ditt liv.
Att följa normen blint, utan eftertanke, är verkligen inte vad jag förespråkar. Och jag håller helt med om att det kräver mod att vara sig själv i en värld som ständigt försöker forma dig till något annat. Men här missar du en viktig punkt: Att vara en gentleman, att välja att raka sig och att upprätthålla ett visst uppförande, är inte nödvändigtvis att "göra som alla andra".

Att vara en gentleman är inte en passiv acceptans av samhällets normer; det är ett aktivt val baserat på respekt, självrespekt och en önskan om att framstå som sitt bästa jag. Ja, det är lätt att följa strömmen, men det är lika lätt att avvisa allt som samhället står för i namnet av "individualism", vilket ofta blir en ursäkt för att inte anstränga sig.

Du pratar om svårigheten att vara sig själv och att inte bry sig om vad andra tycker. Men låt oss vända på det: är det inte också en form av styrka att välja att presentera sig väl, att välja att vara artig, att välja att vara en positiv kraft i världen, även när samhället kanske trycker på att du ska vara något annat? Är det inte också att "göra som du själv vill"?

Och ja, det är svårt att stå emot utpekningar och utskrattningar. Men vem har sagt att att vara en gentleman handlar om att göra det lätt för sig? Tvärtom, det är en daglig kamp mot både de inre demonerna och samhällets förväntningar. Det handlar inte om att "underkasta sig samhället", utan snarare att välja vilken typ av person du vill vara, oavsett samhällets tryck.

Så, när det kommer till att "ta tag i ditt liv", låt oss vara tydliga: att leva som en gentleman, att välja att raka sig och upprätthålla goda manérer är inte en underkastelse; det är ett beslut att leva med intention, att vara mästare över sitt eget öde. Att göra det är inte "skitenkelt"; det är ett tecken på sann styrka och karaktär.

Det är dags att se bortom den svartvita världsbilden där man antingen måste följa strömmen eller helt avvisa den. Livet, min vän, är mycket mer nyanserat än så. Och ja, att ta tag i sitt liv innebär att göra svåra val, inklusive att välja att vara den bästa versionen av sig själv, även när det är "skitsvårt".
Citera
2024-02-29, 08:44
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Typ tre år sedan. Barnen grät. Fick lova att inte göra om det.
Dom kände väl inte igen dig.
Citera
2024-02-29, 08:48
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
En gång i veckan. Men borde göra det 2 ggr i veckan. Jag har helskägg eller stubb. När jag hade helblankt rakade jag mig varannan dag.
Själv kör jag helblankt på sidorna men har skägg på hakan och musch. Önskar jag hade bättre behåring på sidorna men där är det jäkligt glest. Speciellt på ena sidan….
Citera
2024-02-29, 08:50
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Frågan kan inte ställas generellt till alla män.

Antingen så klär man i att vara orakad då det passar med ett ungdomligt ansikte. Eller så ser somliga ut som en uteliggare då det framhäver en fulhet och förtidig ålderdom.
Eller som i mitt fall kass skäggväxt på sidorna men tät och fint på hakan. Tycker personligen jag klär i skägg. Fast ett helskägg hade varit schysst att kunna ha
Citera
2024-02-29, 08:51
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Varannan dag känner jag mest till, min farsa, min brorsa och jag brukar köra varannan dag, hinner ju inte växa ut så fort över en dag.
Håller med. Varje dag är overkill.
Citera
2024-02-29, 08:55
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Beror helt enkelt på hur bra du är på att raka dig, vad du använder för verktyg samt hur snabbt ditt skägg växer och hur mycket du har.

Jag kör 6 ggr i veckan.
Är väl inte superduktig på att raka mig. Använder mig av en vanlig mach 3 då jag är för feg för annat. Mitt skägg växer väl varken sakta eller fort så rakar mig varannan dag och då endast på sidorna då det växer så glest där annars hade jag haft helskägg idag.
Citera
2024-02-29, 10:13
  #106
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFramling
Är väl inte superduktig på att raka mig. Använder mig av en vanlig mach 3 då jag är för feg för annat. Mitt skägg växer väl varken sakta eller fort så rakar mig varannan dag och då endast på sidorna då det växer så glest där annars hade jag haft helskägg idag.
14 år sedan mitt förra inlägg som du svarade på.
Nuförtiden är jag särbo och jobbar hemmifrån så rakar mig 3-4 gånger i veckan. Antingen de dagar jag går till kontoret eller när jag skall träffa min dam, eller jag skal lämna mitt kvarter.

Jag rakar mig fortfarande med kniv och proraso är fortfarande den bästa tvålen
Citera
2024-02-29, 11:09
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
14 år sedan mitt förra inlägg som du svarade på.
Nuförtiden är jag särbo och jobbar hemmifrån så rakar mig 3-4 gånger i veckan. Antingen de dagar jag går till kontoret eller när jag skall träffa min dam, eller jag skal lämna mitt kvarter.

Jag rakar mig fortfarande med kniv och proraso är fortfarande den bästa tvålen
my bad svarade i fel tråd sorry. vet inte ens hur jag hamnade här. Trodde jag svara i min egna tråd jag startade haha. Tror min hjärna fuckar lite med mig.
Citera
2024-02-29, 11:12
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
14 år sedan mitt förra inlägg som du svarade på.
Nuförtiden är jag särbo och jobbar hemmifrån så rakar mig 3-4 gånger i veckan. Antingen de dagar jag går till kontoret eller när jag skall träffa min dam, eller jag skal lämna mitt kvarter.

Jag rakar mig fortfarande med kniv och proraso är fortfarande den bästa tvålen
Mitt inlägg hade slagits ihop med den här tråden blev därför lite förvirrad ett tag och såg inte att jag besvarade kommentarer som var flera år gamla då jag först inte fatta att inläggen slagits ihop
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback