2013-11-21, 12:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144

deras avgifter och krediter är de dyraste på marknaden och ändå får de nya kunder hela tiden

Det kan bero på att de har ofrivilliga kunder, eftersom de har satt i system att skicka ut kreditkort som inte är beställda och sedan ha mage och fakturera för dessa kort.

En smart person är aldrig kund hos resurs bank.
Citera
2013-11-21, 12:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Att man måste vara försiktig med vad man skriver på och att man tyvärr inte bara kan kasta ett kort i papperskorgen utan man måste kontakta utgivaren också.

Surt men sant.

Kortet var aldrig beställt från början. Min flickvän skulle bara delbetala en dator som hon köpt på siba och det var allt.
Citera
2013-11-21, 12:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
resurshyenor...

innan SMS lån kom fanns Resursbank... och de får kalla sig bank,

jag fattar inte att folk kan ha deras kreditkort, och till råga på allt ställer de höga krav på kreditvärdighet,

deras avgifter och krediter är de dyraste på marknaden och ändå får de nya kunder hela tiden

Om de ställer så höga krav på kreditvärdighet. Hur kan de då ge min flickvän ett MasterCard med kreditfunktion, när hon var student?

Iof kom kortet efter att hon börjat att jobba nåt år efter själva köpet. Hur som helst så skrev Resurs Bank av "skulden" (kortavgifter, aviavgifter+ränta) när hon ringde upp banken.

Men man är ju inte ensam om att tycka att det är en skojarbank....

http://www.rejta.se/omdome/21619/resurs+bank
Senast redigerad av kurt-sune 2013-11-21 kl. 12:45.
Citera
2013-11-22, 01:42
Medlem
rex144s avatar
RESURSBANK

Våra värderingar

För medarbetare på Resurs Bank är värderingarna väl förankrade, tydliga och alltid närvarande:

Kunden är kung
Snabbhet före perfektion
Be hellre om förlåtelse än tillåtelse
Leverera kvalitet
Vårda våra resurser
Allt börjar med oss själva

hehe, värderingarna.... en bordellmamma har bättre värderingar

PS

när jag ser resursbankens logga då mår jag illa, jävla svin, för 10-15 år sen var resursbanken det enda alternativet på marknaden för privatpersoner, jag minns att jag betalade av nåt i 2 år utan att skulden minskade
Citera
2013-11-22, 21:09
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Kortet var aldrig beställt från början. Min flickvän skulle bara delbetala en dator som hon köpt på siba och det var allt.

Som sagt, man måste **LÄSA** igenom avtalet man skriver under. Jag är rätt säker på att kortet din flickvän fick omnämns i just avtalet som hon skrev under...
Citera
2013-11-23, 12:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Som sagt, man måste **LÄSA** igenom avtalet man skriver under. Jag är rätt säker på att kortet din flickvän fick omnämns i just avtalet som hon skrev under...

Men hur fick hon då kredit? Det får man normalt inte som student. Dessutom kom kortet långt efter att köpet gjordes.
Citera
2013-11-23, 13:49
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Men hur fick hon då kredit? Det får man normalt inte som student. Dessutom kom kortet långt efter att köpet gjordes.

Det är väl inte direkt svårt att få ett kreditkort så länge du är myndig och utan betalningsanmärkningar. Kollar dom ens inkomst? Det är ju dom fattiga man kan tjäna låtsaspengar på.
Citera
2013-11-23, 17:17
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Hett tips, be henne kolla avtalet hon garanterat skrivit under...
Citera
2014-08-27, 14:09
Medlem
Någon med erfarenhet av sluträkningar till dödsbo och resurs bank?
Citera
2014-09-01, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Någon med erfarenhet av sluträkningar till dödsbo och resurs bank?
Den ingår väl i boet som vilken fordran som helst. Det är väl bara att ställa sig i ledet och se om det finns någon utdelning.
Citera
2015-07-13, 11:49
Medlem
Värsta banken i Sverige.De har lurat oss också.Vi har fått fakturan med räntan,uppläggnings och påminnelseavgif på 95kr.Har handlat hos Netonnet för 499kr. Nu bärettar de att de har mejlat en faktura till oss tidigare. Vi bärettar att vi har inte fått någon faktura. Då påstår de att vi ljuger.
Var det inte bättre från början att skicka en faktura per post. Tydligen inte för att då kan de inte lura oss på 95kr!!!Vi betalar fakturan och vill inte med de och göra i framtiden!!!
Citera
2015-07-14, 22:29
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victoria007
Värsta banken i Sverige.De har lurat oss också.Vi har fått fakturan med räntan,uppläggnings och påminnelseavgif på 95kr.Har handlat hos Netonnet för 499kr. Nu bärettar de att de har mejlat en faktura till oss tidigare. Vi bärettar att vi har inte fått någon faktura. Då påstår de att vi ljuger.
Var det inte bättre från början att skicka en faktura per post. Tydligen inte för att då kan de inte lura oss på 95kr!!!Vi betalar fakturan och vill inte med de och göra i framtiden!!!

Många företag väljer att enbart maila ut fakturor som ett miljövänligt alternativ. Risken finns så klart att en faktura kan hamna i skräpmappen och därmed gå under radar. Däremot kommer påminnelser som ett brev på posten. Badum-tish!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in