Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Pussy Riot släpper protestvideo mot OS

flashback.se

Pussy Riot har släppt den OS-kritiska musikvideon "Vladimir Putin lär dig älska fosterlandet". Den innehåller bl.a. filmklipp inspelade tidigare igår, när gruppens medlemmar angreps av kosacker med hästpiskor.

Läs hela artikeln
2019-05-01, 00:42
  #241
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Förmodligen av samma orsak som att de flesta flyktingar inte söker asyl i Italien eller Grekland: Levnadsstandarden högre och möjligheterna är större i Tyskland och Sverige.
Tack, precis vad jag var ute efter. Hycklarna är duktiga på att hitta länder med förmånliga bidragssystem. Gärna demokrati, men först rejäla bidrag.
Citera
2019-05-01, 04:50
  #242
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Att de fega fittorna får asyl i Sverige är ungefär som att NMR och HMF- anklagade skulle få asyl i Danmark.

Stå upp emot Putler oxh hans kosacksvin är knappast fegt. Skulle de, dessutom, bara snällt vänta på att bli "rånmördade, (sic!)?

Vad gäller den situation, som du beskriver, så kan den, mycket möjligt, vara verklighet inom 10 år.
Citera
2019-07-07, 17:44
  #243
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Varför sökte de inte asyl i den nya demokratin Ukraina?
Hade det inte varit enklare med tanke på språket och seder?


Nu på Tor 11/7 uppträder Pussy Riot, i Alabama, en protest mot att Alabama har wahhabismen som förebild för lagstiftningen

https://www.spiegel.de/panorama/leut...a-1276163.html
Citera
2019-07-15, 15:15
  #244
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Nu på Tor 11/7 uppträder Pussy Riot, i Alabama, en protest mot att Alabama har wahhabismen som förebild för lagstiftningen

https://www.spiegel.de/panorama/leut...a-1276163.html

Sponsrade bråkmakare med subversiv verksamhet som affärsidé.
Citera
2019-07-18, 21:00
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Naturligtvis så tänder du på när kosacker piskar värnlösa kvinnor. Dessutom heter det stryk och inte "stryck".

Jag blir alltid förvånad när människor med helt andra attityder och värderingar än de flesta svenskar ändå väljer att leva kvar i landet. Själv skulle jag aldrig stå ut med att leva i ett samhälle som det ryska, trots trevliga ryssar och attraktiva ryskor. Därför kommer jag heller aldrig att bosätta mig i Ryssland, om jag så skulle få bra betalt för att göra det.

Sverige är ett pluralistiskt land. Alltså helt möjligt att ha värderingar som avviker från majoritetens. Och majoriteten i Rinkeby har inte samma värderingar som majoriteten på Södermalm. Att hela jordens befolkning ska massmigrera tills dess att varje land uppnått värderingsmässig homogenitet är bara muppigt. Det vore inte ens möjligt då världens länder inte baserar sin invandring på saker som skyddsbehov, familjeanknytning eller arbetstillstånd, inte på vem som har rätt värderingar.

Din inställning är lite som Donald Trump som anser att man kan lämna USA om man inte finner rådande situation i landet optimal.
Citera
2019-07-19, 12:57
  #246
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Sverige är ett pluralistiskt land. Alltså helt möjligt att ha värderingar som avviker från majoritetens. Och majoriteten i Rinkeby har inte samma värderingar som majoriteten på Södermalm. Att hela jordens befolkning ska massmigrera tills dess att varje land uppnått värderingsmässig homogenitet är bara muppigt. Det vore inte ens möjligt då världens länder inte baserar sin invandring på saker som skyddsbehov, familjeanknytning eller arbetstillstånd, inte på vem som har rätt värderingar.

Din inställning är lite som Donald Trump som anser att man kan lämna USA om man inte finner rådande situation i landet optimal.

Nu var ju inte mitt svara riktat till dig, såvida du inte bytt nick. Men att jag är förvånad över någonting betyder inte att jag är för att kasta ut några. För jag är fortfarande förvånad över att:

Högerextremister som anser att "Sverige är redan förlorat" och blev, i princip "ett kalifat redan igår", samt att "liberaler och kommunister bedriver en diktatur emot folket", (dvs de högerextrema som gnäller), ändå väljer att stanna i ett land som de säger är "förlorat". Kan det vara bidragen som håller dem kvar?

Islamister som anser att "Sverige bebos att otrogna syndare som smutsar ner Allahs religon genom att äta griskött samt svenska horor som helt skamlöst visar sina bystar och sina ben", ändå väljer att stanna i ett land som de säger är "ogudaktigt". Kan det vara bidragen som håller dem kvar?
Citera
2019-07-20, 14:08
  #247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nu var ju inte mitt svara riktat till dig, såvida du inte bytt nick. Men att jag är förvånad över någonting betyder inte att jag är för att kasta ut några. För jag är fortfarande förvånad över att:

Högerextremister som anser att "Sverige är redan förlorat" och blev, i princip "ett kalifat redan igår", samt att "liberaler och kommunister bedriver en diktatur emot folket", (dvs de högerextrema som gnäller), ändå väljer att stanna i ett land som de säger är "förlorat". Kan det vara bidragen som håller dem kvar?

Islamister som anser att "Sverige bebos att otrogna syndare som smutsar ner Allahs religon genom att äta griskött samt svenska horor som helt skamlöst visar sina bystar och sina ben", ändå väljer att stanna i ett land som de säger är "ogudaktigt". Kan det vara bidragen som håller dem kvar?

Eller människor som anser att det finns massa rasism i Sverige. Eller vänsterfolk som tycker Sverige är för nyliberalt. Eller bögar på 80-talet som tyckte Sverige inte var tillräckligt accepterande. Eller amerikaner som ogillar Trump. Det blir ett massa flyttande hit och dit.

Och vilka ska ta emot alla dessa människor? Att anse att det bor för många otrogna grisar i ens land eller att ens regering är för tolerant mot muslimer är ju knappast flyktingskäl.

Är du själv Löfvén-anhängare eftersom du väljer att bo i Sverige? Var bodde du när Reinfeldt styrde?
Citera
2019-07-20, 17:16
  #248
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Stå upp emot Putler oxh hans kosacksvin är knappast fegt. Skulle de, dessutom, bara snällt vänta på att bli "rånmördade, (sic!)?

Vad gäller den situation, som du beskriver, så kan den, mycket möjligt, vara verklighet inom 10 år.

Det är ju vad vi svenskar får vänta oss framöver. Vad är skillnaden?
Citera
2023-02-19, 21:07
  #249
Medlem
många av "ryssarna" i Ryssland som motsätter sig regeringen är människor som inte är födda där eller människor som bott någon annanstans större delen av sitt liv med dubbla medborgarskap som dessa pusy riot.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback