Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-16, 16:36
  #1
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Jag har fått en liten svart jävel på skärmen (att dessa svartingar skall sabba allt )

Det är inte en död pixel, utan ser ut som någon liten "hit" som träffat skärmen. Det ser ut som en sådan där damm plupp som man kan få på skärmen. Har försökt skrapa med nageln men det visade sig att det inte är smuts utan något annat. Inget större problem, men som perfektionist så vill jag får bort skiten.

Någon som har några ideer?
Citera
2012-08-16, 17:14
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Misstänker att det inte känns något när du drar fingret över den (e.g inte skit på skärmen).

Testat att gnugga med lite vatten på en mjuk trasa / kökspapper?


Är du säker på att det inte är en död pixel?

(Jag lycakdes med min gamla LG skärm för en massa år sedan när 17" was the shit)se ett litet djävla kryp innanför LCD'n, jag pressade på skärmen, så den dog där mellan "skyddsglaset" och själva LCD'n, så synden straffade sig själv, och jag hade en död myra eller något på skärmen hela tiden...)
Citera
2012-08-17, 16:34
  #3
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Misstänker att det inte känns något när du drar fingret över den (e.g inte skit på skärmen).

Testat att gnugga med lite vatten på en mjuk trasa / kökspapper?


Är du säker på att det inte är en död pixel?

(Jag lycakdes med min gamla LG skärm för en massa år sedan när 17" was the shit)se ett litet djävla kryp innanför LCD'n, jag pressade på skärmen, så den dog där mellan "skyddsglaset" och själva LCD'n, så synden straffade sig själv, och jag hade en död myra eller något på skärmen hela tiden...)

Jaooo, jo det känns lite när man drar över med nageln. Och tittar man snett ovanför eller vid sidan av procken så ser man att det är på skärmen och inte en död pixe/led.
Citera
2012-08-17, 16:59
  #4
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Jaooo, jo det känns lite när man drar över med nageln. Och tittar man snett ovanför eller vid sidan av procken så ser man att det är på skärmen och inte en död pixe/led.

Hm, det skulle ju kunna vara vad som helst, testat med en fuktad trasa?

Skärmar blir ju trots allt utsatta för en del när man sitter framför datorn och käkar, nyser, hostar, dricker te, öppnar cola/öl burkar osv.
Citera
2012-08-17, 17:08
  #5
Medlem
Snöjs avatar
Nu vet jag inte hur tight det är mellan skärmen och glaset på en MBP - men får verkligen ett litet kryp plats däremellan?
Citera
2012-08-18, 02:11
  #6
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Nu vet jag inte hur tight det är mellan skärmen och glaset på en MBP - men får verkligen ett litet kryp plats däremellan?

nepp det är inte ett kryp... det var det första jag tänkte på när jag inte fick det bortputsat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback