Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-21, 06:15
  #1141
Medlem
Har några frågor ang. att se HBO nordic från datorn till TVn.

Är det så att DVI från datorn till tv (och att man tar ljudet via datorn istf tvn) inte funkar?

Funkar vanlig HDMI utan att man kör några specialsaker som chromecast eller apple TV?
Citera
2017-05-21, 06:39
  #1142
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Har några frågor ang. att se HBO nordic från datorn till TVn.

Är det så att DVI från datorn till tv (och att man tar ljudet via datorn istf tvn) inte funkar?

Funkar vanlig HDMI utan att man kör några specialsaker som chromecast eller apple TV?
Ja för mig funkar det fint!! Du får ställa in du har 2 st datorskärmar bara, i datorn. Min ljud/bild går på så fort jag växlar över på tv. Men jag kör min HDMI till en förstärkare(onkyo)därifrån till TV.
Citera
2017-05-21, 06:54
  #1143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja för mig funkar det fint!! Du får ställa in du har 2 st datorskärmar bara, i datorn. Min ljud/bild går på så fort jag växlar över på tv. Men jag kör min HDMI till en förstärkare(onkyo)därifrån till TV.

Ok. Hur är det med DVI och att man skulle ta ljudet via datorn men bara bilden via tvn? Försöker bestämma mig om jag ska åka iväg och handla HDMI eller inte. Det är ju Twin Peaks i natt.
Citera
2017-05-22, 19:18
  #1144
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Har några frågor ang. att se HBO nordic från datorn till TVn.

Är det så att DVI från datorn till tv (och att man tar ljudet via datorn istf tvn) inte funkar?

Funkar vanlig HDMI utan att man kör några specialsaker som chromecast eller apple TV?

Kör via Chromecast bara?
Citera
2017-06-03, 03:11
  #1145
Medlem
Phobiazis avatar
Finns det en gräns över hur mycket man kan ha i sin lista på hbo?
Verkar inte kunna lägga till något mer om jag inte tar bort något...frustrerande.
Citera
2017-06-18, 00:02
  #1146
Medlem
TaxMonkeys avatar
Har de tagit bort Vikings helt?
Citera
2017-06-18, 10:28
  #1147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agrud
Hej!

Jag har lite frågor!
Blir det alltid olika textningar varje gång ni spelar serien/filmen? För mig är det i stort sett 20% chans att det blir svenska, de andra gångerna blir det finska, norska eller nåt av de andra. Ganska störigt tycker jag eftersom den måste ladda om filmen varje gång språk ska bytas. Det är långsamt som det är...
Någon som vet om det går att ändra? Jag har vanlig dator.

Är det bara jag som uplever att HBO ofta krånglar? Relativt sällan men ändå regelbundet hackar eller fryses bilden. Och det är inte internets fel, för det krånglar inte på tex viaplay eller svt play. Men ändå: något tips för att det ska funka bättre?

Tacksam för svar

Inte alltid, har hänt några gånger.

Undrar hur länge Bill Maher får vara kvar. Hans monolog är typ det enda som är sevärt. Intervjuerna med en gäst gör att nån klampar i klaveret och panelen blir oftast vem som skriker höst. New Rules är kul ibland
Citera
2017-07-03, 09:23
  #1148
Medlem
DIEXELs avatar
Hur sjutton får man återställningsmail av dem???

Har provat att begära det ett X antal gånger det senaste halvåret utan resultat, inte ens till skräpposten kommer det.
Citera
2017-07-13, 18:04
  #1149
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Hur sjutton får man återställningsmail av dem???

Har provat att begära det ett X antal gånger det senaste halvåret utan resultat, inte ens till skräpposten kommer det.

Testa och ringa de?
Citera
2017-07-13, 20:42
  #1150
Medlem
NickLidstroms avatar
Alltså deras app till ps4 är så jävla dålig. Ska man bläddra bland dokumentärerna så är det A-Ö som gäller, fett jobbigt. Hade de inte varit kung på serier hade jag aldrig fortsatt mitt abonnemang. Filmutbudet är riktigt dåligt.
Citera
2017-07-15, 05:51
  #1151
Avstängd
Hej! Jag har nyligen skaffat HBO Nordic för att kunna se nya säsongen av GoT. Jag undrar då när avsnitten kommer på ens HBO app på TV:n? Får man se dom snabbare än om man väntar på torrent?
Citera
2017-07-15, 06:15
  #1152
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Hej! Jag har nyligen skaffat HBO Nordic för att kunna se nya säsongen av GoT. Jag undrar då när avsnitten kommer på ens HBO app på TV:n? Får man se dom snabbare än om man väntar på torrent?
Nej det kommer ett dygn efter de har sänts i USA, det med svensk text.
Vill du se med text, så är det ej snabbare än torrent..
Citera
hbo

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback