Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-15, 01:31
  #1
Medlem
Hittade denna guiden hur man kan göra PS3:n regionfri för bluray-filmer (bara bluray). Jag förstår dock inte hur man kommer in i PS3:s directory, vilket inte framgår av guiden. Jag är totalnoob.

http://psx-scene.com/forums/content/...ay-drive-1008/
Citera
2012-08-15, 01:52
  #2
Medlem
GeneticHerbss avatar
Annars så kan du streama filmer upp till 1080p till ditt ps3/tv från din PC.
Har gjort en tråd om hur man gör Mer än så kan jag inte hjälpa dig.
Bara att kika runt på ditt Ps3 så hittar du nog det du söker dock.
Citera
2012-08-15, 01:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneticHerbs
Annars så kan du streama filmer upp till 1080p till ditt ps3/tv från din PC.
Har gjort en tråd om hur man gör Mer än så kan jag inte hjälpa dig.
Bara att kika runt på ditt Ps3 så hittar du nog det du söker dock.
Har dock en Mac och kan inte spela upp bluray. Har kikat runt jättemycket, men hittar inget.
Citera
2012-08-15, 08:54
  #4
Medlem
Jag trodde PS3 var regionsfri, men det gäller alltså bara spel?
Citera
2012-08-15, 15:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Jag trodde PS3 var regionsfri, men det gäller alltså bara spel?
Ja, bluray:en är regionslåst.

Tror dock jag kan lösa problemet då jag köpte en Cobra USB-dongel, vilket gör att man bl a kan köra regionfritt. Dock kostade kalaset 400 kr, men ändå väldigt billigt i förhållande till en regionsfri bluray-spelare.
Citera
2013-01-06, 10:54
  #6
Medlem
Mitt ps3 är us modell och köptes i tidigt skedde när det var större hårddisk på dessa.
Bara det att är den är låst till us regionen på filmer, det finns några enstaka filmer som jag har kunnat kolla på. Så det är ju rätt så tråkigt att köpa en film som man verkligen vill ha så kommer man hem och så fungerar inte skiten.

Ska kolla på guiden som TS länkade om det går att fixa på något sätt.
Citera
2013-01-06, 11:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Ja, bluray:en är regionslåst.

Tror dock jag kan lösa problemet då jag köpte en Cobra USB-dongel, vilket gör att man bl a kan köra regionfritt. Dock kostade kalaset 400 kr, men ändå väldigt billigt i förhållande till en regionsfri bluray-spelare.

Är ditt ps3 på systemversion på 3.55 eller under? Annars har du gjort bort dig då du köpte Cobra dongeln....

EDIT: Eller du gjorde bort dig iallafall när du köpte den. Donglar är helt ute inom Ps3, allt finns som gratis lösning iform av custom firmware. Om du är på 3.55 eller under kan du alltså ändra blu ray region utan dongel.
EDIT 2: Och nu såg jag datumet på DITT inlägg, my bad
__________________
Senast redigerad av jonnyjaeger 2013-01-06 kl. 11:28.
Citera
2013-01-14, 21:06
  #8
Medlem
putteH_s avatar
Och hur fan kopierar man in den där i playstation 3? Fan man är ju helt lost på sånt här. Vill kunna se filmer, blu-ray Region A.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback