Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-15, 07:49
  #25
Medlem
ps870s avatar
Fogskum (vinterskum så här års). Förläng pipen med en silikonslang så skummet kommer ner i tanken.

Socker har jag testat på en vespa och det fungerade utmärkt. Vespan gick att köra max en kilometer innan den dog. Men det verkar inte fungera på en bilmotor.
Citera
2018-11-15, 07:58
  #26
Medlem
nittontrettons avatar
Glykol. Motorn kommer direkt kasta in handduken . Det lägger sig på botten direkt så pumpen kommer suga den först. Han kör inte många meter på den blandningen
Citera
2018-11-15, 08:14
  #27
Medlem
ost-e-knarks avatar
Natriumsilikat kanske? http://www.newser.com/story/66022/li...-clunkers.html
Citera
2018-11-15, 08:27
  #28
Medlem
VolvoSonetts avatar
Glykol.
Citera
2018-11-15, 18:18
  #29
Medlem
dannekerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Fogskum (vinterskum så här års). Förläng pipen med en silikonslang så skummet kommer ner i tanken.

Socker har jag testat på en vespa och det fungerade utmärkt. Vespan gick att köra max en kilometer innan den dog. Men det verkar inte fungera på en bilmotor.

Blev väl stopp i det lilla soppafiltret på vespan antar jag.
Citera
2018-11-16, 01:35
  #30
Medlem
StormaktRods avatar
Vatten i rätt mängd lär ju vara mest stealth och få bilen att gå totalt skit utan att helt förstöra motorn om den inte körs på det länge. Salpeter eller svavelsyra i tanken och i lagom mängd smälter långsamt bort kolvarna problemet är doseringen och tiden det måste verka innan den kolvarna åker ur grenröret i småflisor, tanken på en normalstor familjebil kan vara 70-80 liter.

En lång borr/frässtål i HSS/Kobolt/Ti genom topplocket tills du träffar åtminstone en cylinder, sönderslagen tändbox.
Täpp igen utblåset med en rejäl näve avgastätningsmassa som du trycker in med ett sopskaft och spruta sedan fogskum utav bara fan för att hålla det på plats.
__________________
Senast redigerad av StormaktRod 2018-11-16 kl. 01:37.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback