2013-01-22, 20:52
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Chrille P visste.

Ja, han visste att han inte hade med mordet att göra och kunde lura många andra att tro det. Han var ingen dumsnut.

Citat:
Christer Pettersson sköt ihjäl Olof Palme den 28 Februari 1986.

Han var ingen dumstrut som sagt men andra passar betydligt bättre in.

Citat:
Alla som går in och läser det de kommer över gällande utredningens kalla fakta kommer till samma slutsats om objektiviteten och sunda förnuftet får råda under processen.

Alla som har lite sunt förnuft och läser in sig inser att här ligger en hund begraven. Och den hunden heter (hette) inte Christer Pettersson.

Citat:
Var CP på platsen?

Om man är dum i skallen så kan man alltid tro och hoppas på det. Då skriver man sannolikt sina inlägg från psyket också.

Citat:
CP var Grandmannen i rättslig mening.

Inte bevisat enligt hovrätten som jag minns domen. Men i din fantasi kanske?

Citat:
Hade CP motiv?..utifrån pundarperspektivet som var CP:s så hade han det.Lars Tingström.

Inte ett motiv så långt ögat kan nå. Lars Tingström-förhoppningen är möjligtvis den sämsta teorin som någonsin presenterats i ett kriminalfall någonsin.

Citat:
Hade CP medel?

Nä. Helt ointresserad av skjutvapen och trovärdiga källor som säger annat finns icke i verkligheten. Bara i fantasin.

Citat:
Ingen fabulerad omförklaring kommer ens i närheten av det resultat som granskning av fallets kalla fakta ger.

Helt rätt. Här är det fakta som gäller. Lisbeth Palmes vittnesmål var det sämsta som presenterats i en rättssak, som inte kommit från en person som druckit alkohol i 25 år d.v.s.

Citat:
Vapnet var antagligen Sucksdorffpickadollen.Kvarlevorna av den..fragmenten..ligger på havsbotten.

Precis.. först var det Mockfjärdsrevolvern... sen hittades den och kunde strykas... nu är det den du nämner... om 10 år är det en annan.

Citat:
Goodbye Christer..jag släpper fallet nu.Jag har studerat det från varje tänkbar vinkel.

Sett till din slutsats så var det inget imponerande granskning du sysslade med.
Citera
2013-01-22, 20:56
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
En av dem:

Du presenterar alltså åklagare Helin som en auktoritär person? Samme åklagare som åtalade Allmänläkaren och Obducenten och som 15 år (?) senare sa i dokumentären "Styckmordet" (eller vad fan den heter?) (finns på YouTube, lyssna själv) att han gjorde fel? Att de båda var oskyldiga? Snarare är det ett indicium på i vilken kategori vi hittar de Christer-troende (Förtydligande: det är inte i lådan som innehåller de vassaste besticken.)
Citera
2013-01-22, 20:58
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Hade det varit ett så kallat vanligt mordoffer här istället för vår statsminister, så hade det inte varit ett jävla snack om saken: då hade man inte tvekat om att fälla
mördarChrister även i hovrätten.

Befängt. Om mordoffret varit en knarklangare i stället så hade det inte ens blivit ett åtal - det om något är jag övertygad om.
Citera
2013-01-25, 02:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Du presenterar alltså åklagare Helin som en auktoritär person? Samme åklagare som åtalade Allmänläkaren och Obducenten och som 15 år (?) senare sa i dokumentären "Styckmordet" (eller vad fan den heter?) (finns på YouTube, lyssna själv) att han gjorde fel? Att de båda var oskyldiga? Snarare är det ett indicium på i vilken kategori vi hittar de Christer-troende (Förtydligande: det är inte i lådan som innehåller de vassaste besticken.)
Jag upphör inte att förundras över vilka märkliga reaktioner som kan framkallas i och med
att man hävdar sin bestämda mening att CP begick mordet på vår statsminister.
Det är nästan som om man gör sig skyldig till en slags hädelse.
Närmast rent nedlåtande och stundtals bra aggressivt kan man riskera att bemötas
då man dristar sig till att framföra sin uppriktiga åsikt i skuldfrågan.
Ja, omyndigförklarad är vad man riskerar att bli faktiskt.
I ett av dina svar till den andre användaren här ovan som i likhet med mig framhärdar
i att hålla fast vid Petterssonspåret så snackas det om att man kan höra hemma på psyket
om man inte förmår släppa taget om "villfarelsen" med CP.

Och nu bestås jag med det föga muntra beskedet att i min besticklåda ligger bara
helt ovassa och odugliga knivar och gafflar...

Okay! Du får väl tycka så. Man är väl korkad då, tyvärr, ohjälpligen.
I en del andra mordfall är vi väl överens i vart fall, som i Mats Alm-caset exempelvis,
och det är bra så.
Citera
2013-01-27, 21:26
Avslutad
En FBI gärningsmannaprofil ger stöd åt en "ensam galning" plus att Lisbeth hans fru som var där fortfarande hävdar att det var CP.
Citera
2013-01-27, 22:11
Medlem
citizeninsanes avatar
Du klipper bort meningsskiljaktigheten då du nu är upplyst om att CP var en nerdekad oberäknelig missbrukare redan på 80-talet.
Citera
2013-01-27, 23:18
Medlem
Christer gjorde det men tror knappast att han var så clever att han gjorde det själv det måste sitta någon eller några med munkavel... det kanske inte ens stannar där... nån annan nation kan ha bett dom ... för övrigt är jag rätt trött på att fallet aldrig läggs ner snart har 10 000 pers vittnat om att dom vet vem som döda palme.
Senast redigerad av AnimalThemuppet 2013-01-27 kl. 23:48.
Citera
2013-01-27, 23:33
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Du klipper bort meningsskiljaktigheten då du nu är upplyst om att CP var en nerdekad oberäknelig missbrukare redan på 80-talet.
Citat:
Ingemar Krusell, före detta biträdande spaningschef i Palmeutredningen, är säker på sin sak:
Christer Pettersson mördade Olof Palme.
- Frågan är bara med vilket vapen, säger Krusell till Expressen.se.

http://www.expressen.se/nyheter/forre-spaningschefen-jag-ar-saker-pa-att-det-var-christer-pettersson/

Citat:
Strax efter lunch i går ringde Mårten Palme sin bror Joakim och berättade att Christer Pettersson avlidit på Karolinska universitetssjukhuset i Stockholm.
Därmed gick familjen Palmes förhoppningar om ett muntligt erkännande upp i rök.

I alla år var familjen helt övertygad om Christer Petterssons skuld. Dessutom fick bröderna Mårten och Joakim Palme nyligen indicier om att han ville erkänna mordet på deras far.

"Jag är övertygad"

Christer Pettersson sökte även kontakt med familjen.

- Men han fick aldrig riktigt till det, säger Joakim Palme.

Han tror att det rörde sig om ett erkännande.

- Ja, det var mitt intryck. Bland annat hade han sagt det till personer i sin närhet. Det framkom till oss i olika sammanhang, säger Joakim Palme och fortsätter:

- Jag är helt övertygad om att Christer Pettersson mördade min far.

Går nu sanningen om din fars död i graven med Christer Pettersson?
- Nej, det är jag inte helt säker på. Jag vet inte vad ett erkännande egentligen skulle ha för polisiär betydelse. Man måste ju hitta vapnet också.

Men hade inte ett erkännande förändrat det känslomässigt för er?

- Jag vill inte göra den reflektionen.

"Hovrätten var feg"

Bröderna Joakim och Mårten Palme är starkt kritiska till att rättssystemet inte lyckats klara upp mordet på Olof Palme. Framför allt anser de att hovrätten - som tingsrätten - borde ha fällt Christer Pettersson.

Och att den även hade gjort det om mordoffret var en annan.

Joakim och Mårten Palme menar att hovrätten helt enkelt var feg och tyckte det var enklare att motivera en friande dom.

http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article10490254.ab?dxwIndex=3
Citera
2013-01-27, 23:42
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
http://www.expressen.se/nyheter/forre-spaningschefen-jag-ar-saker-pa-att-det-var-christer-pettersson/

CP har aldrig skjutit någon tidigare. Vi vet att han var full som ett svin den kvällen Palme sköts. Fullkomligt omöjlig gärningsman? Kanske inte. Extremt osannolik gärningsman? Ja.

Det är ju tveksamt ens om Lisbet såg gärningsmannen. Den mänskliga hjärnan kan också vara riktigt lurig när det kommer till att minnas saker.

Att CP sa att han själv sköt är ointressant. Lyssna på en intervju med honom så inser du snabbt att han kastar ur sig alla möjliga saker för att göra sig själv mer intressant. Han var en jävla pajas som aldrig borde visats i TV-rutorna.
Citera
2013-01-27, 23:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Ingen påtänd psykiskt störd knarkare skulle klara av mordet och komma undan med det.
Ja, nu blev det så i alla fall vad du än dillar om annat trams!
Citat:
Han följde de första rapporterna om mordet på Olof Pame i en sovsäck på repövningen i Dalarna. Veckan därpå ingick Lars Hamrén som utredare i den legendariska Palmegruppen. De följande åren levde han med mordet i tankarna dygnet runt.
I dag bor Lars Hamrén i Laholm och har sitt jobb i Halmstads polishus. Han är säker på sin sak:
– Mordfallet är redan löst.
Citat:
Christer Pettersson antydde ofta att han visste något mer. Men han berättade aldrig vad. Vid den här tiden, precis som i dag, är Lars Hamrén helt övertygad om att Pettersson var den skyldige. Att mordet på statsministern redan är löst.
– Ja, så är det. Och jag är säker på att ingen annan någonsin kommer att bli dömd för det.
Citat:
Att en "vanlig buse" skulle vara den skyldige verkar kanske för enkelt. Men enligt Lars Hamréns filosofi är det ofta i det enkla man hittar sanningen.

I november samma år friades Christer Pettersson i hovrätten. Det talades om en illa genomförd vittneskonfrontation med kronvittnet Lisbet Palme.
– Men det var inget fel på den konfrontationen. Den var godkänd av alla våra chefer, kommenterar Lars Hamrén.

http://www.skanskan.se/article/20110228/PERSONLIGT/702279890/-/hamrn-fallet-redan-lost
Citera
2013-01-27, 23:46
Medlem
genericnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewakka35
Men det var väl så att CP på sin dödsbädd höll fast vid att det var han som var GM. Varför skulle han göra det precis innan sin död om det var av ekonomiska skäl?

Vadå dödsbädd? CP dog helt plötsligt av att ramla i en stentrapp och spräckte skallen...
Citera
2013-01-27, 23:46
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:

Det spelar nog ingen roll vad Mårten tror och Lisbeths vittnesmål är inte bara totalt krossat utan även följdriktigt underkänt av rättsväsendet.

Hur som haver förändrar det inte grunddiskussionen som du hela tiden hoppar över, alltså det faktum att CP var en nerdekad, alkoholiserad och hjärnskadad missbrukare redan på 80-talet. Jag förmodar att du inte längre hävdar annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in