Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Chrille P visste.
Ja, han visste att han inte hade med mordet att göra och kunde lura många andra att tro det. Han var ingen dumsnut.
Citat:
Christer Pettersson sköt ihjäl Olof Palme den 28 Februari 1986.
Han var ingen dumstrut som sagt men andra passar betydligt bättre in.
Citat:
Alla som går in och läser det de kommer över gällande utredningens kalla fakta kommer till samma slutsats om objektiviteten och sunda förnuftet får råda under processen.
Alla som har lite sunt förnuft och läser in sig inser att här ligger en hund begraven. Och den hunden heter (hette) inte Christer Pettersson.
Citat:
Var CP på platsen?
Om man är dum i skallen så kan man alltid tro och hoppas på det. Då skriver man sannolikt sina inlägg från psyket också.
Citat:
CP var Grandmannen i rättslig mening.
Inte bevisat enligt hovrätten som jag minns domen. Men i din fantasi kanske?
Citat:
Hade CP motiv?..utifrån pundarperspektivet som var CP:s så hade han det.Lars Tingström.
Inte ett motiv så långt ögat kan nå. Lars Tingström-förhoppningen är möjligtvis den sämsta teorin som någonsin presenterats i ett kriminalfall någonsin.
Citat:
Hade CP medel?
Nä. Helt ointresserad av skjutvapen och trovärdiga källor som säger annat finns icke i verkligheten. Bara i fantasin.
Citat:
Ingen fabulerad omförklaring kommer ens i närheten av det resultat som granskning av fallets kalla fakta ger.
Helt rätt. Här är det fakta som gäller. Lisbeth Palmes vittnesmål var det sämsta som presenterats i en rättssak, som inte kommit från en person som druckit alkohol i 25 år d.v.s.
Citat:
Vapnet var antagligen Sucksdorffpickadollen.Kvarlevorna av den..fragmenten..ligger på havsbotten.
Precis.. först var det Mockfjärdsrevolvern... sen hittades den och kunde strykas... nu är det den du nämner... om 10 år är det en annan.
Citat:
Goodbye Christer..jag släpper fallet nu.Jag har studerat det från varje tänkbar vinkel.
Sett till din slutsats så var det inget imponerande granskning du sysslade med.