Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-28, 18:01
  #349
Medlem
milkmannenknas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Folk tar Mojo och RS som referens till vad som är "hippt". 28:e plats som bästa någonsin? Oh please... och Groening har blivit nån slags jävla guru vars ord är lag, "folk fattar inte plattan men när de väl gör det kommer de att inse att det är en av de bästa någonsin." Det finns inget att "fatta", antingen gillar man den eller också tycker man den är skit. Jag väljer det senare.



Läs hela min post, jag står på din sida.


Citat:
Ursprungligen postat av ChocolateWatchband
När det gäller Trout Mask Replica har jag ett speciellt minne av den. Jag visste att den var "svår" och krävde en del av lyssnaren, men 21 år gammal ville jag vidga vyerna.

Året var 1981 och expediten tittade lite misstänkt på mig och undrade nog om jag skulle ångra mig.

När det var förfest hemma hos mig brukade jag lägga på "Frownland" och sen ta tid för att se hur länge den fick gå. Efter ca 15-20 sek brukade någon lyfta av skivan och stoppa den i sitt fodral och lägga på Thin Lizzy, Status Quo, eller Led Zep.

Bra eller dålig. Det finns ju bättre Beefheart att börja med än den.


Trevligt att du förgyller med en liten anekdot samt åsikt
Citera
2017-03-01, 11:57
  #350
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Får nog dra till med Genesis - Land Of Confusion också.
Ord kan inte beskriva hur mycket jag älskar detta band, och givetvis är Land Of Confusion en bra låt. Det jag inte begriper är varför den idag är bandets kommersiellt kanske mest framgångsrika låt någonsin. Det finns så mycket i bandets katalog som är så himla mycket bättre.

Likväl nämner jag Kiss - Love Gun. Jag måste vara en av få Kiss-fanatiker som aldrig begripit storheten i den låten. Den är okej men inte mer. Dock är det kul att uppleva den live - När Paul Stanley slungar över sig själv till mixertornet med hjälp av linbana.
Citera
2017-03-01, 12:16
  #351
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Det jag inte begriper är varför den idag är bandets kommersiellt kanske mest framgångsrika låt någonsin. Det finns så mycket i bandets katalog som är så himla mycket bättre.

Instämmer i varenda fras. Jag gissar att det har att göra med musikvideon som blev en jätteframgång tack vare de där Spitting Image-dockorna.
Citera
2017-03-01, 12:24
  #352
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Instämmer i varenda fras. Jag gissar att det har att göra med musikvideon som blev en jätteframgång tack vare de där Spitting Image-dockorna.
Samt att den låg ganska rätt i tiden iom. texten som avhandlar 80-talets politiska problem under Kalla kriget. Att refrängen är rätt catchig blev nog också lite av en bonus.
Citera
2017-03-01, 14:17
  #353
Medlem
PiusXIIIs avatar
John Lennon - "Imagine".

Lennon försöker vara någon slags guru och tala om för oss att det minsann är lätt att tänka sig en värld utan religion, länder krig och äganderätt. Vilket skitprat. Varenda naturfolk man stöter på har någon slags religion, och varefter man utvecklas bygger man på med allt det andra. Ingen stenrik person är heller trovärdig om han predikar om äganderätt och fattigdom. Ge bort pengarna först.

Den förfärliga texten matchas kvalitetsmässigt av passande såsig musik.

"Working Class Hero" är lika kass. Vad fan visste, en vid det laget tämligen nerknarkad, Lennon om detta ämne?
Citera
2017-03-01, 16:46
  #354
Medlem
Oakenshields avatar
Håller med. Lennon var en hycklare och en lögnhals. Däremot var han väldigt bra på PR och image.
Citera
2017-03-02, 19:08
  #355
Medlem
Sommarplågor som Basshunter - Boten Anna och Nic & The Family - Hej Monika är rejält överskattade.

Samt alla låtar med Paul McCartney som soloartist.
Citera
2017-03-02, 20:38
  #356
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejkono
Samt alla låtar med Paul McCartney som soloartist.
Men, Uno, vem fan bryr sig om Macca idag, eller efter Wings?

Det är mörkt nu...

Paul McCartney - Hope of deliverande (1992)
https://www.youtube.com/watch?v=6ePKo98d7cM
Citera
2017-03-02, 20:49
  #357
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Men, Uno, vem fan bryr sig om Macca idag, eller efter Wings?

Det är mörkt nu...

Paul McCartney - Hope of deliverande (1992)
https://www.youtube.com/watch?v=6ePKo98d7cM
Lysande låt.
När det gäller Macca överlag efter Beatles så är faktiskt Flowers In The Dirt min favorit. Rejält underskattad!
Citera
2018-05-15, 12:12
  #358
Medlem
Bumpar. "Tvingades" lyssna på låten "Something just like this" på radion som fan förra året när den var på på jobbet, en arbetskamrat sa att det var hans favoritlåt och när jag nu kikar på "mest spelade" på vissa vänners Spotify kommer låten ofta upp. Själv tycker jag den är så JÄVLA dålig och deprimerande så det finns fan inte. Usch och fy och blä. Coldplay suger fan kuk.
Citera
2018-05-19, 14:03
  #359
Medlem
Radio GaGa med Queen.
Citera
2018-07-25, 20:02
  #360
Medlem
TheNarrowMargins avatar
"Can't Get You Out Of My Head" och "I Should Be So Lucky" med Kylie Minogue.

Två framgångsrika och fruktansvärt jobbiga låtar, från en kvinna vars 90-tals-skivor jag faktiskt uppskattar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback