• 1
  • 2
2012-08-15, 12:48
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Tänkte genast på nätagget men det kanske inte kan vara det när vissa delar verkar ha ström.

VX550 har separata linor/kontroll på de olika spänningslinorna, så det är fullt möjligt för 5v att fungera medan 12v är paj. Tex. Det finns också saker man inte kan veta bara för att USB råkar ha ström, det säger tex inget om kvaliteten på den spänningen, om det kommer en hyfsat högfrekvent fyrkantvåg från agget kan dina ögon inte uppfatta flimret på musdioden men resten av utrustningen kommer inte gilla den matningen alls.

Citat:
Ursprungligen postat av ingo095
Det är ett corsair vx550w, cirka ett år gammalt. Min gissning är också aggregatet, corsair har ju 5 års garanti på sina agg men tveksamt om jag har kvar kvittot... Är jag körd? Eller är problemet något som kan lösas utan nya inköp?

Du kan prova att börja koppla ur delar i datorn för att se om det startar (börja med att bara ha moderkortet inkopplat tex), eller låna ett nätagg av en kompis och testa. Jag misstänker nätagget, även bra saker kan gå sönder.
Citera
2012-08-15, 16:58
Medlem
unlimitedescapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingo095
Vad menar du? Nu sitter endast nät/strömkabeln i och jag startar datorn (försöker) genom att använda knappen på chassiet. Kan man göra på annat sätt?
Jag vet inte, har du fler startknappar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in